Protikolizní systémy se možná stanou povinností. Teď je chtějí zavést v USA

Protikolizní systémy se možná stanou povinností. Teď je chtějí zavést v USA

Systém, který umí nouzově zabrzdit auto před překážkou a tím zabránit nehodě nebo aspoň snížit její následky, by se mohl brzy stát povinnou výbavou. Volá po tom americká Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročně tyto systémy zachrání 1700 životů a zabrání půl milionu vážných zranění.

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Protikolizní systém má zabránit především nárazům zezadu. NTSB kritizuje představitele NHTSA (sleduje bezpečnost v dopravě a předkládá návrhy regulací), že nepodnikli odpovídající kroky, aby se systém dostal aspoň do osobních aut a dodávek.

Podle NTSB by se měl přednárazový systém stát povinnou výbavou. „Za bezpečnostní pásy také nepřiplácíte,“ řekl listu Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. „Neměli byste také připlácet za systém, který vám zabrání nabourat,“ dodal.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Nyní bude probíhat především diskuse a příprava případné legislativy, takže Američané se protinárazového systému v povinné výbavě dočkají až za pár let. V Evropě nicméně mají aspoň automobilky motivaci ho začít montovat kvůli přísnějšímu hodnocení nárazových testů, kde dokáže protikolizní systém přinést plusové body.

Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků