Protikolizní systémy se možná stanou povinností. Teď je chtějí zavést v USA

Protikolizní systémy se možná stanou povinností. Teď je chtějí zavést v USA

Systém, který umí nouzově zabrzdit auto před překážkou a tím zabránit nehodě nebo aspoň snížit její následky, by se mohl brzy stát povinnou výbavou. Volá po tom americká Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročně tyto systémy zachrání 1700 životů a zabrání půl milionu vážných zranění.

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Protikolizní systém má zabránit především nárazům zezadu. NTSB kritizuje představitele NHTSA (sleduje bezpečnost v dopravě a předkládá návrhy regulací), že nepodnikli odpovídající kroky, aby se systém dostal aspoň do osobních aut a dodávek.

Podle NTSB by se měl přednárazový systém stát povinnou výbavou. „Za bezpečnostní pásy také nepřiplácíte,“ řekl listu Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. „Neměli byste také připlácet za systém, který vám zabrání nabourat,“ dodal.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Nyní bude probíhat především diskuse a příprava případné legislativy, takže Američané se protinárazového systému v povinné výbavě dočkají až za pár let. V Evropě nicméně mají aspoň automobilky motivaci ho začít montovat kvůli přísnějšímu hodnocení nárazových testů, kde dokáže protikolizní systém přinést plusové body.

Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků