No a co jestli funguje nebo nefunguje. Na to se to nedělalo.Provizička za realizaci je v kapse tak co :-D :-D :-D Podívejte se kolik stojí dálnice němcům. Kolik poláci za poslední roky postavili fakt luxusních dálnic z evropských peněz. U nás jen od devíti k pěti, abnormálně neschopný Ťokot a podvodná Eurovia.
Co Němcům, ceny rakouských dálnic by pro nás mohly být vzorem.
Nestaví se proto, aby bylo ticho, ale proto, aby se vydělalo a pseudodůvodem pro daňové poplatníky je snížení hluku ;-)Samotné dálnice se taky nestaví proto, abychom se rychle komfortně levněji přepravili na delší vzdálenost, ale proto, že stát potřebuje infrastrukturu pro zahraniční investice, viz málo pruhů, viz snižování rychlostí, viz měření na rovné dálnici ve dvě ráno, kdy není nikde nikdo, ale běda tomu, kdo poruší rychlost. ;-)Pro snížení hluku existují řešení. V Německu na D3 u Wurzburg postavili tunel, který obec rozléhající se okolo dálnice zcela izoluje. Není to tak drahé, jak by se zdálo, někteří dodavatelé umí obyčejné stěny předražit nad cenu tunelu :-D Potom existují sypané hráze a další řešení, záleží na podmínkách...
"na tříproudé dálnici tedy hluk proudící od vzdálenějších vozů stále uniká do okolí" ... to nás trápit nemusí, když se i nové dálnice staví 2 proudé, to budou řešit až vnuci našich vnuků
Jestli stěny fungují nebo ne si každý může ověřit, stačí na chvíli stoupnout za zeď nebo mimo ni. Zajímalo by mě jestli si to zkusili i ti "vědci"
Hned za zdí to fungovat může, ovšem dalších 200 metrů za zdí bude hluk mnohem vyšší...
Tichší asfalt je riešenie.Rozdiely v povrchu su obrovské.Čudujem sa, ze to nikto nerieši..
Ale řeší, jen to není vždy vhodné. "Tichý" asfalt má jako přísadu mamletou drť ze starých pneumatik. Je tudíž měkkčí, rychleji se zbrousí, začne být kluzký, vymačkají se koleje. Zkrátka celková životnost je kratší.
jednoznacne:a/ tvar zabrany musi odrazat zvuk co najviac smermi, vzduch samotny to stlmib/ dvojita zabrana. Cize bod b je problem.
Nejlépe na to jdou v Dánsku a koneckonců v celé Skandinávii. Dálnice a okruhy kolem vesnic jsou odděleny terénní nerovností a vysázeným porostem, někdy kombinace se stromy či lesnatým pásem. To hluk neodráží, ale pohlcuje, zároveň to je lapač prachu a vypadá to pěkně.
souhlas, ale u nás trochu problém s místem, když není pár metrů pro další pruh, kde by vzali na terénní nerovnost s lesem ...
Jelikož největší podíl hluku je od valících se pneumatik, pak pokládka tižšího asfaltu spojená se snížením rychlosti udělá nejlepší službu.Nakonec na to jdou v Německu a Rakousku s jejich snižováním rychlosti v noci správně.
Rakouske snizovani rychlosti nema nic spolecneho s bojem proti hluku.
A říká ti něco pojem Lärmschutz? A proto je na A12 v Tirolsku noční zákaz jízdy pro nákladní auta? A proto je v noci pro nákladní auta povolena 80 mimo zastavěná území a jinak 60 a vozidla bez certifikátu a nálepky L v noci mají omezení?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.