Prostornější SsangYong XLV se chystá i do Česka. Zůstane u techniky menšího Tivoli

Portfolio modelů korejské značky se zanedlouho opět rozšíří. Větší sourozenec SUV Tivoli totiž chystá návrat.

Po loňské modernizaci malého SUV Tivoli se jeho dřívější prodloužená verze, kterou SsangYong označuje jako samostatný model XLV, na chvíli ztratila z nabídky. Teď už je však jasné, že rovněž XLV přijede v modernizované formě, využije novinek uvedených na Tivoli a v nabídce českého zastoupení korejské značky opět nebude chybět.

Podobu vylepšeného XLV ukazují první propagační snímky značky, kdy se praktičtější model drží zavedeného stylu svého menšího sourozence, na jehož základu stojí. I tady dochází na přepracovanou příď s novými LED světlomety a jiným nárazníkem, zatímco vzadu je upravený, složitěji tvarovaný nárazník největší změnou.

Ssangyong Rexton má po faceliftu. Silné a moderní SUV dorazí do Evropy příští rok

Ssangyong Rexton má po faceliftu. Silné a moderní SUV dorazí do Evropy příští rok

Nepřekvapí, že modernizace Tivoli se ukazuje také v interiéru XLV. Palubní deska má novou architekturu, přesunulo se umístění výdechů klimatizace, před řidičem je plně digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce a středovému panelu dominuje osmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu s podporou rozhraní Android Auto a Apple CarPlay.

Oproti Tivoli hledí XLV na zákazníky žádající především větší zavazadlový prostor. Rozvor náprav zůstává na délce 2600 mm, zadní část XLV je však prodloužená, aby nabídla kufr o objemu 720 litrů – Tivoli nabízí standardních 423 litrů při zvolení motorizace s pohonem předních kol. Lze však očekávat, že rovněž vylepšené XLV přijede s možností pohonu 4x4, stejně jako tomu bylo u staré verze modelu.

SsangYong se na území ČR rozrůstá. Další prodejce je v Ostravě, dva jsou za dveřmi

SsangYong se na území ČR rozrůstá. Další prodejce je v Ostravě, dva jsou za dveřmi

V tom případě se z modernizovaného Tivoli objeví pod kapotou XLV s velkou pravděpodobností také benzinový čtyřválec 1.5 GDI Turbo o síle 120 kW (163 koní) a točivém momentu 280 N.m. Možnost šestistupňové manuální či automatické převodovky se očekává taktéž. Později by mohla podobně jako v Tivoli rozšířit paletu motorizací i tříválcová turbo dvanáctistovka o výkonu 94 kW (128 koní).

Přesné datum uvedení modernizovaného SsangYongu XLV do prodeje zatím neznáme. Od českého zastoupení už nicméně zaznělo, že novinka u nás bude k dostání někdy v polovině příštího roku.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků