Prospěl facelift octavii? Pět otázek a odpovědí po prvním svezení

78 komentářů

Viktor Hořínek
6. března • 19:21

Trošku jsem si hrál s fotkou. Je to tříminutová nedokonalá úprava a stejně bych design ještě dodělal. Ale je z fotky vidět, co mi vadí na světlech nejvíc - jejich spodní linie, která se nehodí k liniím nárazníku. http://photo.uloziste.com/...

Dano
9. února • 14:58

Už má aj vyhrievaný volant, zaujimavé :-) To som mal na starom Hyundai IX35-ke už pred 4 rokmi aj so samostatným tlačítkom. A má aj asistenta sledovania mŕtveho uhla, to mám v novom Tucsone tiež :-) Akurát stolečky vzadu nemám B-]
Technicky sa Octavia doťahuje, má za to odo mňa palec nahoru ;-)

ł
9. února • 18:22

Tvůj starej ohnilej Hnuydej nikoho nezajímá.

Dano
9. února • 20:13

Sam ho mas hnileho :)

ošklivka a novináři
9. února • 11:51

Bezpáteřní pseudonovináři pochválí vše, co je od Škody. Design je vlastně super, vlastně ještě lepší než předtím..kdyby byl dvouválec 0.8 TSI: "....no jede ještě líp a jak je krásně odhlučněn, kam se hrabe 1.0 TSI" a podobné nesmysly. U nás prostě neexistuje objektivní "auto novinařina" a myslím ,že hodně lidí už to leze krkem.

MYRO
8. února • 12:52

Proč mi ta světla sakra připomínají světla VW Bory z roku '99? Každého věc vkusu, za mě opravdu nepovedené, řekl bych, že takový designový přešlap.

Tom
7. února • 22:05

Ani tisíc slov nepřebije tu hrůzu 😀

majkl
7. února • 20:56

že by inspirace u lexusu?například Lexus GS-450h..když trefím šutr,vyměním jen jednu menší lampu:-D,

fri
7. února • 18:46

"Auto pro střední management, kteroužto roli octavie minimálně v našich podmínkách často hraje.."
Tak to bych netvrdil, octa je auto tak pro obchoďáka (to nemyslím hanlivě, sám jsem obchoďák...)
Naštěstí ve firmě máme volnou ruku ve výběru auta, takže jsem si vybral střední třídu v benzínu. (jiní kolegové mají např. RAVky apod.) Přijít management s diktátem že budeme mít octy v dieselu tak asi začnu zvažovat výpověď..

Josef
7. února • 19:07

Já jsem fri dostal naftovou Octavii (naštěstí 2,0 TDI a před tím jsem měl Passata) a výpověď jsem nedal... :-) Doma mám ale jako rodinné "slušné" auto benzin "vyšší" kategorie, se kterým jsem naprosto spokojen...

Jop
7. února • 17:53

Ruku na srdce :) co je lepší jak oktávka? Kvalitou, zpracováním, velikostí, trvanlivostí, hodnotou?
Focus? Problematický a ničím nezajímavý?
I30/Ceed? Auta která jsou jasné rozpočtovky?
Francouzi (Peugeot, Renault atd.?) :) Jen blázen si koupí za takové peníze francouzské auto
Golf? Ok, kvalitní, ale menší Prostě nic lepšího není. To je fakt

Worldling
8. února • 16:58

,,co je lepší jak oktávka?'' skoro všechno. Je to JEN škodovka !!! B-]

John Doe
7. února • 20:37

Toyota, Mazda, Honda...

Josef
7. února • 19:10

Jop je zákazník, kterého v Boleslavi jistě zbožňují...

666
7. února • 15:51

Zvyknete si....protože to stejně budete kupovat, tak je nám to šumák:-)https://www.novinky.cz/auto/428389-prvni-dojmy-z... ...

b-i-k-e-r
7. února • 16:02

Ja uz mam objednano...=)

Josef
7. února • 19:12

To by člověk neřek, co dokážou na Octavii 4 světla...;-)

ixb1
7. února • 15:29

Je fakt,že se mi Rapid zdál zpředu hnusnej,ale teď převzala pozici obecního blba ta limuzína pro ten menežment.

puk123
7. února • 13:53

Superb dostane světel 6?
A Cigo 1 uprostřed?

Josef
7. února • 19:15

...Ano, za příplatek. Spolu s koloběžkou zasunutou pod loketní opěrku do zadních dveří... Simply Clever

Martin
7. února • 13:19

To je jako když sere a maluje ten předek. Škoda vždycky Octavii zprasí ve faceliftu světlama...

DDT
7. února • 13:17

ten slovák to teda vyšperkoval...

šéfér
7. února • 13:12

Místo toho lacině vypadajícího interiéru vyrobí FL toho, co bylo hezké..... myslím, že škodovka je jediné auto, kdeve včech kategoriích najdete stejnou palubovku- ať je to Rapid za čtvrt mega, Octavia či Superb za milion!

Tomáš Kolínek
7. února • 12:50

Bože Koktávka si hraje na Mercedes. Je to děs běs hnus fialovej. Dobrý tak akorát na kurník pro slepice.

sumi
7. února • 13:05

Velmi nepovedený facelift !! Hnusné světla...:-(

Josef
7. února • 11:36

Nová oktavie je ošklivá a bude muset zlevnit, aby udržela prodejnost.

Josef
7. února • 18:43

Josefe, to je tvůj subjektivní názor, každým má jiný vkus. Podle mne se FL Octavie z hlediska "krásy" zrovna moc nepovedl, zejména ten předek - 4 světla... Na druhou stranu vítám, že popracovali v Boleslavi na podvozku. Jen se divím, proč ten podvozek neudělali pořádně hned napoprvé. O motorech, to jsem se zmínil už dříve. Konečně vypiplali 1,8 TSI a 2.0 TSI, motory, které Octavii sluší. S tou naftou to VW ( a Škodě) nějak stále nejde.. Mám zkušenosti s se služebním 110 kW 2.0 TDIa beru to jako výkonové "naftové" minimum. Celkový projev motoru ale nic moc - uspokojí, ale nenadchne. Bylo by dobré, aby víceprvek dávali už do této výkonové verze, z informací lze předpokládat, že tak konečně už bude. Zejména, když u jiných koncernových modelů to už nabízeli dříve.
A cena? Bude tak vysoká, kolik budou ochotni zákazníci platit. V Česku je ochota veliká. A mnoho "šetřivých" zákazníků se rozhodne pro "zánovní" Octavie z fleetového provozu. Čas ukáže, jak se následně zákazníci zachovají. Kdo získá zkušenosti u jiné značky, už se vrátit ke Škodě nemusí. Pokud člověk zaloví do "lepšího" modelu Octavie a trochu ho dovybaví, tak za takové peníze blížící se milionu se lze poohlédnout jinde a za další "drobný" přípatek se otevřou zcela jiné dimenze.
Na pestrém trhu je možnost výběru a to je fajn. Každý si může koupit, co se mu líbí. Nejenom Škodovku...

mpolan
7. února • 13:27

A proto je základní cena výrazně vyšší, než dříve. Navíc s "bonusem" litrového šidítka pod kapotou.

Josef
7. února • 18:57

mpolane - Ten tříválec je "únikovka" pro strejdu, který po letech nakonec ušetřil peníze na Octavii, která ale cenově trošku povyrostla, a proto nic jiné, než ty 3 válce, si pro splnění životního snu, koupit si novou Octavii, zvolit nemůže. Po zkušenostech s motory VW bych osobně chvíli počkal, co se s tím "úžasným" vychvalovaným tříválcem ukáže z hlediska spolehlivosti a životnosti. Historie ukazuje, že mouchy v motorech se vychytají u VW (Škodě) tak po 5 letech. Výkonově to může toho "strejdu" uspokojit, ale nadšení se patrně nedočká...
Označení tříválce jako "šidítko" je v případě Octavie rozhodně roztomilé...:-) A v případě, že se ukážou konstrukční chyby a jiné nedostatky, tak takové označení bude pro tento 3 válcový motor i pravdivé.

mpolan
8. února • 7:27

"Strejda" si v takovéhle situaci koupí spíše Rapida, než Octavii. Jen proto, že rozdíl v ceně je sto tisíc, které mu vystačí na dalších pět let provozu.

Josef
8. února • 19:52

Jasně mpolan, je to tak, už jsem to zmínil jinde, jak mi jeden prodejce řekl, že Rapid je pro něho únikovka, když zákazník zjistí, že Octavia je pro něj "poněkud" drahá. Hned použije argument nabídky Rapida - vždyť vypadá úplně jako Octavia a při zběžném pohledu z pár metrů není ani poznat rozdíl... A jak to má ohrmný kufra jak ta Octavia,...atd.
Já jsem ale schválně uvedl případ "strejdy" který si pro splnění životního snu jde koupit novou Octavii. V takovém případě kompromis Rapida nezvolí. Životní sen je hodl životní sen... Jenže to bude jen pár případů. Uvidíme, jaká bude četnost prodeje těch tříválců v OIII ve skutečnosti. Předpokládám, že to bude stejné, jako v případě OII motor 1,4 MPI.

Joe Doe
7. února • 10:25

V tejto generacii sa Octavia pokusala naivnou a prvoplanovou jednoduchostou hrat na strohu eleganciu - samozrejme, zejmena na metaforickom Litomericku.Som preto celkom rad, ze po facelifte sa na eleganciu uz nehra. Zo strany Skody je to aspon uprimne.[Koniec sarkazmu]

Antiautomat
7. února • 10:02

Do buducnosti, co sa tyka motorizacii, zaujimala by ma 1.6TDi (pripadne novsi) a 1.0TSi. Odhliadnuc od vychytavok ako niektore *dozivotne* veci (nijaky marketing mi nevedel seriozne odpovedat ako dlho znanena to dozivotny, co znaci zaujima ma tu jedine to ako sa taka *dozivotnost* a za kolko da vymenit), rad by som videl ciste nezaujate a objektivne porovnanie. Od akustickeho komfortu, cez celkove spravanie, az po spotrebu a vyhladovo povinne servisne naklady dajme tomu na 300.000km.

Antiautomat
7. února • 10:17

...moj sukromny minuskar mi zabudol este dat minus za ten prvy :)

Petoo454
7. února • 10:38

"...moj sukromny minuskar " :) :) :) :) :-D

Petoo454
7. února • 10:39

Teda ja nie som ten sukromny minuskar, ale pobavilo. :)

Antiautomat
7. února • 13:06

...schvalne som hodil 2 prispevky, hned na to este jeden a hned u tych prvych boli dva minusy. Toto sa uz zopakovalo asi 3-4x. Skratka pablb z marketingu alebo fajnensu, nic nove.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
8. února • 19:27

no tak si sa vyejakuloval...utri si to teraz prosom Ta.

Petoo454
8. února • 19:46

Nič si s toho nerob, už mam minusko aj ja. Lebo chlapec vie či som sa na tvojom komente zasmial, alebo nie lepšie ako ja.

Antiautomat
7. února • 9:58

...co sa tyka dizajnu spredu, je to des bes hnus. Naspat do sablonenhauzu.

bzzz
7. února • 9:23

Pomerne extremni zima? Hlidani mrtveho uhlu uz melo byt davno 'povinnou' standardni vybavou vsech automobilu. Diskutabilni design prodeje negativne urcite neovlivni.

MOJE JMÉNO
7. února • 9:47

Hlídat mrtvý úhel ?? Povinná výbava ? Koukám, že taky patříte do sorty lidí, kteří jsou u vytržení ze všech možných hejblat a udělátek. Ještě že nesedíte někde nahoře v EU mezi blbama, kterých náplní je vymýšlet blbosti a zbytečnosti. B-]

zdenek
7. února • 12:59

naopak, je to velice sikovna vec.

mpolan
7. února • 13:25

Ano, leda k tomu, aby se lidi ještě míň soustředili na řízení a více se věnovali všemu možnému okolo, protože "je přeci hlídá asistent, ne"?
Místo výchovy lidí k zodpovědnosti radši vymýšlíme kraviny... fakt super. A divíme se, že ta zázračná doba, kdy auta bourat nebudou, stále nepřichází.

bzzz
7. února • 9:57

Spise mne nebavi vsichni ti frajeri, co se za jizdy venuji spolujezdcum, mobilum, cigaretam a pak bez kontroly a blinkru se zacnou cpat do vedlejsiho pruhu. A treba na zaplnene silnici/dalnici, kde zejmena cesi s oblibou jezdi naraznik na narazniku a nedaji ostatnim ani centimetr bezpecneho odstupu zdarma, je takovy asistant vice nez vitanym pomocnikem.Mimochodem ty tzv blby do EU nekdo nominoval a zvolil, nejspise chytraci jako vy...

Antiautomat
7. února • 10:16

Mna by potesil v STANDARDE system, ktory jednoducho bude kontrolovat priestor okolo auta, jednoducho cim vyssia rychlost, tym vacsia rezerva. Pri parkovani nech to kontroluje centimetre, pri mestskych 50 metre a na dialnici desiatky metrov, cim sa vytvori 'obalka', ktorej prekrocenie bude system signalizovat, najprv povedzme len v spatnom zrkadle, potom uz akusticky, neskor zasahom do riadenia, nakoniec pripravou na koliziu. Ked uz sme z aut v poslednych rokoch *uspesne* spravili (vyrobne) lacny spotrebak na par rokov....

bzzz
7. února • 10:55

Zni to hezky a rade lidi by to treba pripomnelu zakladni fyzikalni principy, ale treba ty doporucovane vzdalenosti (komfortni zona, brzdna draha atp) hodne zalezi na stavu vozovky, pneu, brzdach atd. A uz vidim, jak v patek odpoledne po ceste z Prahy do Brna takovy asistent blika, rve a saha do rizeni, i kdybych jel celou dobu v pravem pruhu ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
7. února • 13:18

...stacilo by to zozaciatku nastavit na nejake rozumne hodnoty (tazko definovatelny pojem suhlas) plus nejaka ta rozumna rezerva. Ked je niekto zamindrakovany hnup, rozseka sa tak ci tak - ale nech si najde nejaky strom, betonovy pilier a pod a neohrozi nikoho a nezdrzi premavku.A ano, aby bol system dokonalejsi, na to by musel zohladnovat okolite podmienky a premavku, informacie by musel dostavat v realnom case a to nielen od centraly ale aj od okolitych aut. A to je prave to, preco dnesne tzv.autonomne auta fungovat nemozu, prave preto tam musi byt ten vodic, cize toto je stale len v rovine pomocky vodicovi. No, a mimochodom, prave preto to co je dnes autach nazyvat autopilotom je jedna z dalsich marketingovych bohapustych pablbych lzi. Autopilot v lietadle je nieco uplne ine, riesi ovela trivialnejsiu situaciu a navyse, riesi ju v uplne inych podmienkach a uplne inak.

Eurohujer
7. února • 9:11

At si kdo chce co chce rika, ale tato oktafka je nejlepsi oktafka v dejinach oktavek.

Eurohujer
7. února • 9:15

Ale nema sestej kvalt, to nevadi i dvanact let stara honda to ma, skodovka je proste skodovka a ceskej pepik sestku nepotrebuje protoze rad toci dizla az do 4000rpm!

b-i-k-e-r
7. února • 15:57

Moc nechapu proc to udelali...mam sluzebniho Golfa VII 1.6TDI, rok 2015, a sestku ma...co jsem se ted dival na noveho Golfa i Oktavky, tak 1.6TDI je silnejsi o 4kW, ale uz maji jen 5 prevodu...vi nekdo proc?

Martin Motyčka
8. února • 10:48

1,6TDI s 6ti kvaltem měla jen Octavia greenline a 4x4...

R
7. února • 16:51

Kdo to vymyslel? Nějaký trotl....mám v této octavce najeto cca 45tkm a nikdy bych si ji jako svoje auto za ty peníze v téhle konfiguraci nekoupil !!!!B-] 1.6tdi lfb 5kvalt....:-(

Ivy
7. února • 14:33

No já mám škodovku starší než tu tvoji 12 let starou Hondu a šestý kvalt tam samozřejmě mám. Jestli to nebude tím, že si každý vybere to, co mu vyhovuje a proto je to v nabídce.

fanda
7. února • 8:58

Opet divne jako vse od Skody:-/

Stan
7. února • 8:47

Face je zkrátka hnusný a nepovedený. Motor 1.6 TDi je hlučný, duní a nejede. ALE, 1.8TSi 4x4 s DSG? Má Hnujda něco lepšího? Nebo Focus? Nebo 308čka?Když bych chtěl auto téhle třídy s pořádným benzínem, tak jedině s motorem 1.8 Tsi nebo 2.0 tsi. Octcávka, Focus, 308čka, i30tka atd... Všechno co se týče spolehlivosti a kvality hážu do stejného pytle, jsou to plechové křápy bez duše. Jedině jak to trošku ozvláštnit je motor...

petr
7. února • 8:30

Nemám rád škodovky pro mne škoda peněz za škodu

petr
7. února • 8:30

Nemám rád škodovky pro mne škoda peněz za škodu

Ager
18. února • 18:46

Když nemáš rád škodovku, tak proč jsi na fóru škodovky. Zřejmě jen závidíš, že ji nemáš.

Ager
18. února • 18:42

Když nemáš rád škodovku, tak proč jsi na fóru škodovky. Zřejmě jen závidíš, že ji nemáč.

Sislik
7. února • 8:29

motor 1.6 TDI mi prijde desnej, sluzebne jsem s touhle Octavii (logicky pred FL) najel vloni nekolik tisic km a to auto proste nejelo.. prumernou spotrebu to ukazovalo 6.5 l/100 km a jet v Nemecku do mirneho stoupani na dalnici vic nez 140 km/h bylo nerealny (jeli jsme tam pouze 2 lidi) a podrazeni moc nepomohlo, alespon zabranilo dalsimu klesani rychlosti :-)nez tenhle motor, to mi prisel i lepsi Rapid s 1.2 TSI, kterej dokazal jet daleko lip, ale za cenu spotreby okolo 8 l/100 km... takovejhle motor bych si samozrejme taky nekoupil...

MOJE JMÉNO
2. března • 6:14

S Rapidem za osm :-O
To jezdíte pořád 180 ?
Kecy - Nevěřím !

Martin Motyčka
8. února • 10:46

já mám s 1,6TDI 66kW najeto skoro 90t km. Průměrná dlouhodobá spotřeba je 5,6l / 100km. 3/4 cest jsou dálnice a to auto nemá problém držet 150 na tempomat v jakýkoli situaci. To je mo standardní cestovní rychlost, když provoz a podmínky umožní. Pravda, dál se mu už moc nechce, ale když se rozjede, tak na tempomat udrží i 170. Pravda ve stoupáních (D5 u Loděnice), když třeba musíte zpomalit na 120, tak mu chvíli trvá než se rozjede zpátky na těch 150.. Ale s tím se dá žít.. Mnohem větší problém je předjíždění mimo dálnice, to chce už dost míst a plánování...

b-i-k-e-r
7. února • 15:51

Neni to tak hrozne...mam 1.6TDI v sluzebnim Golfovi VII...jeste 81kW (tyhle nove letosni verze maji uz 85kW)...a jezdim v Nemecku bezne 180km/h...neni to samozrejme zadny trhac asfaltu, ale zrychluje i do kopce...samozrejme zalezi do jakeho...=)Spotreba 6.5 souhlasi, kdyz na to slapu = 180 kde to jde, zbytek podle omezeni, nebo provozu...jinak je schopny jet za ty 4 litry...v Chorvatsku jsem si jednou spatne spocital dojezd a setrivou jizdou jsem jel 120 kilometru s prumerem za 3,5...coz je parada...

Ernie
7. února • 8:59

Niet lepsie pretekarske auto ako to sluzobne... asi preto tak mrzi ta 1,6 TDI :-D

Sislik
7. února • 14:11

zavodni by bylo lepsi, to bez debat, ale stacilo by mi neco, co jede :-)
ten Rapid na me vysel na jiny sluzebce (berem auta z pujcovny) a s tim jsem byl relativne spokojenej - zas tak zle to nejelo, ale zajimala by mi zivotnost takovyho moturku... a jak rikam - pro sebe bych si to nekoupil, treba i proto, ze s svym 2.0 TSI jezdim za min, nez s vyse uvedenym 1.2 TSI :-)

Nikdo
7. února • 17:38

Ano a podlé tvé logiky, kdybys měl 20 litrový 40ti válec tak bys měl ještě nižší spotřebu než s tvým 2.0 TSI. A co teprve 400 litrový.....Služebák má vždycky větší spotřebu než soukromé, protože z cihího krev neteče, že?

Mirek
7. února • 17:19

Tak tuhle pohádku si nechej pro své děti navečer. Pokud pojedeš normálně, nebudeš závodit, tak si buď jistý, že spotřeba 2.0 TSI bude vyšší. Z tvých příspěvků je zřejmé, že závodíš.

Sislik
7. února • 18:07

tady nesouhlasim, nejcastejsi cestovni rychlost v Nemecku mam 160 km/h - tu povazuju za dobrej kompromis mezi rychlosti, bezpecnosti, plynulosti a spotrebou
byla doba, kdy jsem jezdil relativne casto dlouhy streky pres Nemecko i soukrome ve starsi benzinovy atmosfere 1.6 benzin a spotrebu jsem mel vetsinou lehce nad 7 l/100 km (za vhodnych podminek i pod 7)
a pokid se vratim k mymu prvnimu prispevku, tak ta 1.2 TSI tuhle rychlost celkem statecne drzela a motor 1.6 TDI to nedaval a pro dvoulitr zadnej problem a vyhoda je, ze ho emusim tocit, jako ty mensi moturky... (jako proti treba 3l V6 musim taky, ale proti 1.6 nemusim :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
8. února • 13:00

Nedávno tady psal jeden majitel Kia Ceed 1.6 GDI, že po dálnici jezdí za 6 l/100 km, také pěkná pohádka. Na sprintmotoru v průměru uvádí u těchto motorů spotřebů 8.6 l/100 km a namátkově jsem se podíval na spotřeby majitelů na auto.cz a také zajímavé, průměrná spotřeba 8.7 l/100 km.
http://moje.auto.cz/JirkaRS/skoda-octavia-ii-... ...
http://moje.auto.cz/M4Touch/modry-dabel.html...
http://moje.auto.cz/TODOGOXOGOTOMOF/rs.html...
http://moje.auto.cz/palo-k84/carmen.html...
http://moje.auto.cz/w3s/octavia-rs.html...
http://moje.auto.cz/parkoviste/skoda-octavia-... ...
http://moje.auto.cz/Gluck202/skoda-octavia-ii... ...
A průměr uživatelů Rapid 1.2 TSI na auto cz je 5.9 l/100 km.
Jsou to namátkově vybrané vzorky, takže může být nějaká odchylka, ale určitou představu to jistě dává. Mám spolupracovníka, který vlastní Rapida 1.2 TSI 77 kW a ten jezdí s průměrnou spotřebou 6.6 l/100 km, ale ten nejezdí vůbec na úsporu.

DAS
7. února • 8:23

V kontextu tohoto faceliftu Octy mi přijde i design Multiply nebo SangYong příšer jako sympatický...

Lord Owl
7. února • 8:23

hmm... já pevně věřím, že po faceliftu se bude zase Škodovákům více dařit a nová Oktávka v levém pruhu více pojede, jízdní stabilita bude ta nej a vůbec i emise budou lepší.... Jo a ta cena, ta bude nad zlato....

Kankunen
7. února • 8:23

Není jak studovat design, pak se stát šéfdesignérem a pak stvořit takovou hrůzu. Nakonec to mistrovi ani nedošlo, že přiznal, že je to hrůza slovy: Musíte to vidět naživo, přeložím: na fotkách to vypadá hrozně.

qwertz
8. února • 12:11

Sefdesigner odchazi. Nebo byl mozna odejit?
http://auto.idnes.cz/jozef-kaban-konci-ve-skod... ... Pry na nej vzrostl tlak kvuli designu nove Octavie :-DUz si asi prestali namlouvat, ze se na to auto da divat.

puch
9. února • 11:52

Ano, byl odejit rovnou do BMW. Mysli, clovece!

Martin Motyčka
8. února • 10:39

na živo - s full LED si myslím, že to celkem ujde a není to krok k horšímu, s halogeny je to tragédie...

Josef
7. února • 19:52

...třeba to byl příkaz "shora", aby se zýšil prodej Golfů a byly tak "vidět naživo" v podobě jejich častějšího výskytu na silnicích...;-)

+
7. února • 8:17

za mě je to hnus fialovej prostě ochcávačka, face :-D liftů může být klidně deset, pořád je to podvod

Doporučujeme

Články odjinud