Škoda Auto testuje každý vyrobený automobil na speciální dráze s různými nástrahami. Vozy na polygonu dosahují rychlosti až 70 km/h.
Každý areál, kde se vyrábějí vozy Škoda, je vybaven specificky navrženým testovacím okruhem. Například v Mladé Boleslavi takový najdeme hned vedle haly M1, kde se vyrábějí modely Scala, Kamiq a Fabia. Proces zahrnuje dynamickou i statickou kontrolu kvality. Testování jednoho vozu včetně převzetí a vrácení zabere 12 minut. Aby zkušební řidiči stíhali výrobní tempo, v jedné směně jich pracuje 15.
Zkušební dráha měří přibližně 450 metrů a skládá se ze čtrnácti úseků s účelně navrženými nástrahami. Dvanáct z nich absolvuje každý automobil, zbylé dva slouží pro detailnější kontrolu v případě pochybností. Pokud nevyhoví, putuje rovnou na repasní pracoviště, kde technici závadu odstraní a znovu jej vyšlou na test.
Testování začíná nájezdovým svahem, kde se ověří správná funkčnost ruční brzdy. Následuje zvlněná pasáž z litinových plechů, kde se při rychlosti do 15 km/h prověřuje tuhost karoserie v krutu. Také se sledují případné nežádoucí zvuky. Druhá část je typově stejná, pouze nerovnosti mají jiný tvar a intenzita krutu je trochu jiná.
Na polygonu se vůz setká i s reálnými překážkami jako jsou různě vystouplé i zapuštěné kanály a železniční přejezd, přes který nový vůz jede až 40 km/h. Stejnou rychlostí pokračuje úsekem s litinovými boulemi a následně přejede na granitovou dlažbu. V obou případech se auto různě rozklepe a rozvibruje, čímž se opět zkoumají rušivé zvuky.
Po této sestavě má vůz trochu klidu na hladkém asfaltu, kde se zkouší řazení, chování vozu při akceleraci i brzdění. To vše při rychlosti až 70 km/h. V závěrečné části jede vůz po „kočičích hlavách“ v různé kvalitě i seskupení rychlostí 50 km/h. Následně na hladké dlažbě prudce brzdí ze 30 km/h. Hladká dlažba neopotřebovává pneumatiky a zároveň dobře simuluje kluzkou plochu. Dynamický test končí sjezdem z kamenného schůdku.
Během statické kontroly věnují pracovníci pozornost správné funkci blinkrů, všech ovládacích prvků, stěračů, klaksonu, zpětných zrcátek, infotainmentu a komfortním funkcím jako je klimatizace nebo vyhřívání sedadel. Test probíhá se zapnutým motorem, aby nedocházelo ke zbytečnému zatížení baterie.
Historie polygonu vedle haly M1 sahá až do roku 1994 a ve své době byl prvním svého druhu.