Prosím, poutejte se i ve městě

Včera podvečer jsem se náhodou nachomýtl k poměrně vážné dopravní nehodě. Řidič bílé Fabie nedal přednost modrému Volkswagenu Passat a výsledkem byl čelní náraz Passatu do A-sloupku Škodovky. Obě auta jsou na odpis, cestujícím se ale naštěstí nic vážného nestalo a jen jeden z řidičů si při nehodě lehce pochroumal ruku.

Poměrně tuctová nehoda, řeknete se, jenže stala se v hustě obydlené části města. Když pominu fakt, že odmrštěná Škodovka přistála v místech, kde si nezřídka hrají děti nebo chodí maminky s kočárkem, je na celé věci alarmující především to, jak vážné následky může mít nehoda v malé rychlosti. V hustém odpoledním provozu mohl Passat jet sotva 50 a Fabia se sunula částečně jeho směrem.

Když se podíváte kolem sebe, zjistíte, že nemalá část řidičů ve městě vůbec nepoužívá bezpečnostní pásy. Vysvětlení bývá většinou stejné: Při jízdě městskými rychlostmi přece nehrozí žádné nebezpečí, jakmile vyjedu za město, připoutám se. Na tomto případě je jasně vidět, jak velký omyl to je. Kdyby řidič Passatu nebyl připoutaný, místo ovázané ruky jej mohli vézt do nemocnice s obvazem na hlavě. A kdo ví, co by mu provedl vystřelený airbag... Přitom ve městě se může stát i vážnější nehoda.

Nechci zde planě morazilovat, ale zkuste se před každou sebekratší jízdou ujistit, že jste připoutaní. Možná si myslíte, že tím vystavujete riziku jen sami sebe, ale i to je omyl. Vaše zranění hraje bude hrát důležitou roli při určení výše trestu pro viníka. Kdyby řidič Passatu nepoužil bezpečnostní pásy, snadno by se mohlo stát, že by skončil v nemocnici s týdenní pracovní neschopností. Kdyby soudní znalec neodhalil, že nebyl připoutaný, byl by druhý řidič jako viník nehody, místo pravděpodobné pokuty ve správním řízení, trestně stíhán za ublížení na zdraví. Nesl by tak odpovědnost nejen za nedbalost svou, ale i vaši. Kdyby se vám stalo něco horšího, můžete kromě svého života zničit také život někoho dalšího. Přehlédnout auto na hlavní je jistě trestuhodné, nevěnovat pár sekund připoutání se před jízdou je ale ještě trestuhodnější...

  

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků