Prosím, poutejte se i ve městě

Prosím, poutejte se i ve městě

Včera podvečer jsem se náhodou nachomýtl k poměrně vážné dopravní nehodě. Řidič bílé Fabie nedal přednost modrému Volkswagenu Passat a výsledkem byl čelní náraz Passatu do A-sloupku Škodovky. Obě auta jsou na odpis, cestujícím se ale naštěstí nic vážného nestalo a jen jeden z řidičů si při nehodě lehce pochroumal ruku.

Poměrně tuctová nehoda, řeknete se, jenže stala se v hustě obydlené části města. Když pominu fakt, že odmrštěná Škodovka přistála v místech, kde si nezřídka hrají děti nebo chodí maminky s kočárkem, je na celé věci alarmující především to, jak vážné následky může mít nehoda v malé rychlosti. V hustém odpoledním provozu mohl Passat jet sotva 50 a Fabia se sunula částečně jeho směrem.

Když se podíváte kolem sebe, zjistíte, že nemalá část řidičů ve městě vůbec nepoužívá bezpečnostní pásy. Vysvětlení bývá většinou stejné: Při jízdě městskými rychlostmi přece nehrozí žádné nebezpečí, jakmile vyjedu za město, připoutám se. Na tomto případě je jasně vidět, jak velký omyl to je. Kdyby řidič Passatu nebyl připoutaný, místo ovázané ruky jej mohli vézt do nemocnice s obvazem na hlavě. A kdo ví, co by mu provedl vystřelený airbag... Přitom ve městě se může stát i vážnější nehoda.

Nechci zde planě morazilovat, ale zkuste se před každou sebekratší jízdou ujistit, že jste připoutaní. Možná si myslíte, že tím vystavujete riziku jen sami sebe, ale i to je omyl. Vaše zranění hraje bude hrát důležitou roli při určení výše trestu pro viníka. Kdyby řidič Passatu nepoužil bezpečnostní pásy, snadno by se mohlo stát, že by skončil v nemocnici s týdenní pracovní neschopností. Kdyby soudní znalec neodhalil, že nebyl připoutaný, byl by druhý řidič jako viník nehody, místo pravděpodobné pokuty ve správním řízení, trestně stíhán za ublížení na zdraví. Nesl by tak odpovědnost nejen za nedbalost svou, ale i vaši. Kdyby se vám stalo něco horšího, můžete kromě svého života zničit také život někoho dalšího. Přehlédnout auto na hlavní je jistě trestuhodné, nevěnovat pár sekund připoutání se před jízdou je ale ještě trestuhodnější...

  

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2006
Stav: 106 509 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků