Prosím, poutejte se i ve městě

Včera podvečer jsem se náhodou nachomýtl k poměrně vážné dopravní nehodě. Řidič bílé Fabie nedal přednost modrému Volkswagenu Passat a výsledkem byl čelní náraz Passatu do A-sloupku Škodovky. Obě auta jsou na odpis, cestujícím se ale naštěstí nic vážného nestalo a jen jeden z řidičů si při nehodě lehce pochroumal ruku.

Poměrně tuctová nehoda, řeknete se, jenže stala se v hustě obydlené části města. Když pominu fakt, že odmrštěná Škodovka přistála v místech, kde si nezřídka hrají děti nebo chodí maminky s kočárkem, je na celé věci alarmující především to, jak vážné následky může mít nehoda v malé rychlosti. V hustém odpoledním provozu mohl Passat jet sotva 50 a Fabia se sunula částečně jeho směrem.

Když se podíváte kolem sebe, zjistíte, že nemalá část řidičů ve městě vůbec nepoužívá bezpečnostní pásy. Vysvětlení bývá většinou stejné: Při jízdě městskými rychlostmi přece nehrozí žádné nebezpečí, jakmile vyjedu za město, připoutám se. Na tomto případě je jasně vidět, jak velký omyl to je. Kdyby řidič Passatu nebyl připoutaný, místo ovázané ruky jej mohli vézt do nemocnice s obvazem na hlavě. A kdo ví, co by mu provedl vystřelený airbag... Přitom ve městě se může stát i vážnější nehoda.

Nechci zde planě morazilovat, ale zkuste se před každou sebekratší jízdou ujistit, že jste připoutaní. Možná si myslíte, že tím vystavujete riziku jen sami sebe, ale i to je omyl. Vaše zranění hraje bude hrát důležitou roli při určení výše trestu pro viníka. Kdyby řidič Passatu nepoužil bezpečnostní pásy, snadno by se mohlo stát, že by skončil v nemocnici s týdenní pracovní neschopností. Kdyby soudní znalec neodhalil, že nebyl připoutaný, byl by druhý řidič jako viník nehody, místo pravděpodobné pokuty ve správním řízení, trestně stíhán za ublížení na zdraví. Nesl by tak odpovědnost nejen za nedbalost svou, ale i vaši. Kdyby se vám stalo něco horšího, můžete kromě svého života zničit také život někoho dalšího. Přehlédnout auto na hlavní je jistě trestuhodné, nevěnovat pár sekund připoutání se před jízdou je ale ještě trestuhodnější...

  

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků