Koncern Volkswagen vlastnil značku Bugatti od roku 1999. Od roku 2020 se spekulovalo o prodeji a v loňském roce k tomu došlo.  Zdroj: Bugatti

Koncern Volkswagen vlastnil značku Bugatti od roku 1999. Od roku 2020 se spekulovalo o prodeji a v loňském roce k tomu došlo.  | Zdroj: Bugatti

Vlastníkem se stal  chorvatský Rimac  vedený mladým a  ambiciózním Matem Rimacem , jehož firma na elektrické technologie a hypersporty je odborně uznávanou. Zdroj: Bugatti

Vlastníkem se stal chorvatský Rimac vedený mladým a ambiciózním Matem Rimacem, jehož firma na elektrické technologie a hypersporty je odborně uznávanou. | Zdroj: Bugatti

V Rimacu mělo již delší dobu  zainvestováno Porsche  a o Bugatti se tyto dvě značky společně podělily. Rimac má 55 % a Porsche 45 %. Každopádně tyto tři značky teď tvoří zajímavý trojúhelník.  Zdroj: Bugatti

V Rimacu mělo již delší dobu zainvestováno Porsche a o Bugatti se tyto dvě značky společně podělily. Rimac má 55 % a Porsche 45 %. Každopádně tyto tři značky teď tvoří zajímavý trojúhelník.  | Zdroj: Bugatti

Otázkou tak je, co bude s Bugatti dál. Proslýchalo se, že díky Rimacu bude mít Bugatti první elektromobil. To nepochybně, ale nejdřív je na řadě nástupce modelu Chiron. Zdroj: Bugatti

Otázkou tak je, co bude s Bugatti dál. Proslýchalo se, že díky Rimacu bude mít Bugatti první elektromobil. To nepochybně, ale nejdřív je na řadě nástupce modelu Chiron. | Zdroj: Bugatti

Jediný sériově vyráběný model automobilky je totiž vyprodaný a všech pět set kusů tak již zamířilo, nebo zanedlouho zamíří k majitelům. Náhrada za Bugatti Chiron dorazí v roce 2024. Samotný Mate Rimac nyní potvrdil dřívější oznámení, že nástupce vozu bude mít spalovací motor. Zdroj: Bugatti

Jediný sériově vyráběný model automobilky je totiž vyprodaný a všech pět set kusů tak již zamířilo, nebo zanedlouho zamíří k majitelům. Náhrada za Bugatti Chiron dorazí v roce 2024. Samotný Mate Rimac nyní potvrdil dřívější oznámení, že nástupce vozu bude mít spalovací motor. | Zdroj: Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

Pandemie koronaviru dokončování vozu poměrně zpomalila, ale s postupným uvolňováním omezení se i Bugatti nyní vydalo provětrat svou novinku na závodní okruh Bilster Berg v Německu. Tým sestavený z osmi inženýrů vzal rovnou dva kousky a pustil se do testování, z nějž najdete níže v článku i videozáznam. Bugatti

Pandemie koronaviru dokončování vozu poměrně zpomalila, ale s postupným uvolňováním omezení se i Bugatti nyní vydalo provětrat svou novinku na závodní okruh Bilster Berg v Německu. Tým sestavený z osmi inženýrů vzal rovnou dva kousky a pustil se do testování, z nějž najdete níže v článku i videozáznam. | Bugatti

Jachin Schwalbe, šéf vývoje podvozku, se zmínil, že Chiron Pur Sport má unikátní režim ESC Sport+, který je na míru ušitý driftování. Jeho spuštěním omezíte kontrolu trakce na minimum a můžete tak projíždět zatáčky bokem napřed. Stabilizace pak zasáhne až při těch nejkrajnějších situacích. Bugatti

Jachin Schwalbe, šéf vývoje podvozku, se zmínil, že Chiron Pur Sport má unikátní režim ESC Sport+, který je na míru ušitý driftování. Jeho spuštěním omezíte kontrolu trakce na minimum a můžete tak projíždět zatáčky bokem napřed. Stabilizace pak zasáhne až při těch nejkrajnějších situacích. | Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

Po testování na okruhu Bilster Berg se tým přesune na Nürburgring, kde proběhne další fáze testování. Produkce vozu začne v druhé polovině tohoto roku a je limitovaná na pouhých 60 kusů. Jeden kousek vyjde v přepočtu na 82.440.000 korun. Bugatti

Po testování na okruhu Bilster Berg se tým přesune na Nürburgring, kde proběhne další fáze testování. Produkce vozu začne v druhé polovině tohoto roku a je limitovaná na pouhých 60 kusů. Jeden kousek vyjde v přepočtu na 82.440.000 korun. | Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

 Bugatti

| Bugatti

Vlastníkem se stal  chorvatský Rimac  vedený mladým a  ambiciózním Matem Rimacem , jehož firma na elektrické technologie a hypersporty je odborně uznávanou. Zdroj: Bugatti
V Rimacu mělo již delší dobu  zainvestováno Porsche  a o Bugatti se tyto dvě značky společně podělily. Rimac má 55 % a Porsche 45 %. Každopádně tyto tři značky teď tvoří zajímavý trojúhelník.  Zdroj: Bugatti
Otázkou tak je, co bude s Bugatti dál. Proslýchalo se, že díky Rimacu bude mít Bugatti první elektromobil. To nepochybně, ale nejdřív je na řadě nástupce modelu Chiron. Zdroj: Bugatti
Jediný sériově vyráběný model automobilky je totiž vyprodaný a všech pět set kusů tak již zamířilo, nebo zanedlouho zamíří k majitelům. Náhrada za Bugatti Chiron dorazí v roce 2024. Samotný Mate Rimac nyní potvrdil dřívější oznámení, že nástupce vozu bude mít spalovací motor. Zdroj: Bugatti
15
Fotogalerie

Prosazuji spalovací motor, říká Mate Rimac o Bugatti. Nástupce Chirona bude za dva roky

Bugatti slaví rekordní rok. Jediný sériový model je však už vyprodaný. Jak to bude dál?

Automobilka Bugatti i nadále pokračuje v prodejové krasojízdě a mezi hyperauty se dá požadovat za velkoobjemového výrobce, vždyť jen za rok 2021 si nové Bugatti objednalo 150 zákazníků, z toho šedesát procent bylo u značky poprvé. V minulém roce vstoupila značka Bugatti také na další trhy, konkrétně má nyní showroomy v Singapuru, Tokiu, Rijádu a v anglickém Manchesteru.

Ta největší změna však proběhla ve vedení. Koncern Volkswagen vlastnil značku Bugatti od roku 1999. Od roku 2020 se spekulovalo o prodeji a v loňském roce k tomu došlo. Vlastníkem se stal chorvatský Rimac vedený mladým a ambiciózním Matem Rimacem, jehož firma na elektrické technologie a hypersporty je odborně uznávanou.

V Rimacu mělo již delší dobu zainvestováno Porsche a o Bugatti se tyto dvě značky společně podělily. Rimac má 55 % a Porsche 45 %. Každopádně tyto tři značky teď tvoří zajímavý trojúhelník. Otázkou tak je, co bude s Bugatti dál. Proslýchalo se, že díky Rimacu bude mít Bugatti první elektromobil. To nepochybně, ale nejdřív je na řadě nástupce modelu Chiron.

Jediný sériově vyráběný model automobilky je totiž vyprodaný a všech pět set kusů tak již zamířilo, nebo zanedlouho zamíří k majitelům. Náhrada za Bugatti Chiron dorazí v roce 2024. Samotný Mate Rimac nyní potvrdil dřívější oznámení, že nástupce vozu bude mít spalovací motor. Nepůjde tedy o čistý elektromobil. Forma hybridu však není vyloučena.

„Zatím nechci moc mluvit o našich plánech do budoucna, ale už teď vám můžu říct, že vás ohromíme. Ohromíme vás především funkcemi, které zatím na žádném jiném voze nebyly. Já osobně pak prosazuji spalovací motor, ve vozech Bugatti má totiž budoucnost,“ sděluje veřejnosti Mate Rimac, jeden z pionýrů elektromobility.

Doporučujeme

Články odjinud