Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

S náklady na provoz strmě roste i cena pronájmu. Ale dát za pár hodin svezení peníze jako za vůz střední třídy?

Z půjčoven exkluzivních vozů se v posledních letech stává častý byznys. Není výjimečné, že takto své vozy sdílí majitelé, kteří si ulehčují od nákladů spojených s provozem takového auta. A u Bugatti Veyron, stárnoucí hvězdy rychlostních pokusů a míry zamáčknutí do sedadla při akceleraci, jsou tyto náklady extrémní.

Vždyť i výměna oleje a filtrů podle amerického prodejce Royalty Exotic Cars přijde na 20 až 25 tisíc dolarů, tedy kolem půl milionu korun. Klasická každoroční prohlídka u odborníků pak údajně stojí přes 700 tisíc korun. Výměna speciálních pneumatik? Ty stojí kolem 300 tisíc, ovšem vy musíte vysolit 2,9 milionu korun. To proto, že je nutné měnit rovnou i disky kol, protože jsou k nim pneumatiky přilepené, aby se při plné akceleraci neprotáčely...

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

A přesně s takovýmito patáliemi musí počítat majitelé, kteří se rozhodnou vůz sdílet v pronájmu. Když k tomu ještě připočteme fakt, že jde o speciální edici od Mansory, začnou padat zajímavé číslovky. Právě Royalty Exotic Cars v Las Vegas takový Veyron nabízí za 30 tisíc dolarů na den, tedy kolem 670 tisíc korun. Navíc s limitem 100 mil nájezdu, tedy 160 kilometrů a zálohou 5,5 milionu korun.

"Bugatti není autem, které si můžete půjčit v běžné autopůjčovně. Každá jedna míle na našem autě stojí tisíc pět set dolarů. Kdybychom auto zatížili stovkami, tisícovkami mílí, neskutečně by ztratilo svou cenu," prozrazuje šéf půjčovny Houston Crosta pro CNBC. "Zároveň auto nepůjčíme každému, kdo k nám s touto částkou přijde. Ptáme se na několik otázek. Má zájemce dostatečné pojištění? Má z čeho pokrýt hodnotu auta, pokud by pojišťovna plnění odmítla?," doplňuje Crosta.

Bugatti končí s motorem W16. Novou verzi vyvíjet nebude, ani nemůže

Bugatti končí s motorem W16. Novou verzi vyvíjet nebude, ani nemůže

Pro zapůjčení speciálního Bugatti ovšem nemusíte cestovat do Vegas. I v Česku se dá něco takového spáchat. Našli jsme ovšem nabídku, která je ještě méně vstřícná. Veyron ve verzi Supersport vám půjčí jen na dvanáct hodin, a to za 550 tisíc korun, pouze na uzavřené trati a na 150 kilometrů. Aktuálně tedy se slevou na 422 tisíc. Inu, Bugatti...

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků