Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

21 komentářů

Ellesmérys
9. ledna • 14:30

Náhodou si myslim, že je to super, ale možnost volby bych nechal. Z hospody nebo do práce si myslim, že to většina lidí ocení.

jehoVista
9. ledna • 10:56

Original: "Kids Born Today Will Never Get to Drive a Car"To je trochu neco jineho, ze rika mistni titulek.

Quebe
9. ledna • 11:15

To je poměrně důležitý rozdíl. S tím ať jde pan profesor do prdele.

Hloupej Honza
9. ledna • 8:46

Základ je v tom, že mladší a budoucí generace. Buď nebudou mít potřebu automobil vlastnit , nebo si ho nebudou moc dovolit. Viz EV které v kategorii B a C segmentu jsou cenově nekonkurenční ikdyž B a C segment s konvenčními motory vlastně tvoří základy výroby a prodejů. .

kubat
8. ledna • 22:56

Ale no tak, když vidím průměrný věk aut u nás, tak v ty době budou ještě jezdit plechovky, které se vyrábějí teď. To by se musel stát nějaký ekonomický zázrak nebo totální zákaz neautonomních auta a mega giga dotace na nové auto aby si to mohl pořídit i plebes:-)

DDT
8. ledna • 18:51

takových předpovědí jsem již četl...

hihihi
8. ledna • 12:14

Anebo budou smět dnešní děti řídit pouze velbloudy, pokud ovšem místo řidičské zkoušky v autoškole zvládnou zkoušku z určité verze náboženství? ;-)

Neurotic
8. ledna • 12:57

A když nezvládnou tak budou o hlavu kratší.

Neurotic
8. ledna • 12:10

To myslí batolata? A i u těch mu to kulhá minimálně na jednu nohu, protože zatím není autonomní ani metro a musí tam sedět člověk:-D A ted se podívejte, kde jezdí metro a kde autoB-]

Jméno
10. ledna • 12:47

Psal jsem to tu nadávno, některé autobusy, vlaky a metra již jezdí bez řidiče několik let a úspěšně. Stačí jen trochu googlit.

mpolan
8. ledna • 19:03

Na druhou stranu, proč tam sedí? Jen proto, že jsme stále příliš připos*aní a neumíme pružně reagovat na rozvoj technologií.

Dude
8. ledna • 11:51

Už nějakou dobu člověk nemusí umět manuálně řadit. Ale v reálném životě, je takový řidičák pro většinu lídí k ničemu. Stejně tak bude k ničemu nemít řidičák v době, kdy začnou na cesty běžně vyrážet autonomní vozy.

Quebe
8. ledna • 10:05

Nebudou muset.... ale, co když budou chtít? Ne každý si chce vyvézt zadek na horu lanovkou, ale rád si ji vyšlápne pěšky. Doufám, že nakonec nepřevládne dobroserský komplex a zůstane nám i v tomto případě možnost volby.

Josef
8. ledna • 13:56

Je pravděpodobné, že v budoucnu to bude s řízením aut jako s lyžováním na sjezdovkách. Přijede se na uzavřený okruh, zaplatí se a bude se jezdit (cvičně, závodně, soutěžně,…). Bude to bezpečnější pro všechny. Ti, kterým zahynul někdo z rodiny při autonehodách na silnicích díky chybám některých „řidičů“, dokonce ryzí a povinné autonomní řízení všech aut v běžném provozu určitě přivítají.
Já bych to osobně přivítal tak na půl – na dálnicích a v obcích/městech autonomní řízení (abych se za jízdy mohl věnovat něčemu jinému a v obcích abych nemusel zejména řešit, když mi skočí chodec nenadále před auto) a okresky manuálně (abych si trošku zakroutil volantem¨a nezapomenul řídit…).
Co opravdu bude v budoucnosti, to nevím. Uvidíme, co třeba udělá vývoj v oblasti virtuální reality. Možná nastane situace, že se všichni „vyřádí“ v závodech na těch virtuálních simulátorech a potom v reálu se už budou všichni chovat na silnicích jako andělé a otázka bezpečnosti autonomního řízení bude irelevantní. Pokud by ta virtuální realita zajistila dokonalý požitek z autonehody při virtuálním závodění včetně nárazů, stříkající krve a mozku apod., možná by to zapůsobilo…

Quebe
8. ledna • 14:36

Aspoň pro mě není jízda na okruhu nijak naplňující. Mně jednoduše baví obyčejná jízda v provozu, to že někam účelně jedu (a ne furt dokolečka), svoboda, že si mohu jet kudy chci a v rámci možností, jak chci.Jsem ochoten přistoupit i na nějakou formu licence na manuální řízení, kdy bude muset řidič prokázat, že vůz skutečně umí ovládat (ne jako při dnešní autoškole), ale chci, aby tu ta možnost byla. K tomu si dokážu představit, že by existovaly povinné autonomní zóny - například ve městech při špičkách v zájmu plynulosti provozu, aby si i tato výhoda autonomního řízení přišla na své.Ono se to totiž podle mě krásně doplňuje - režimy, ve kterých nás řízení nebaví, je vhodnější autonomní řízení a v režimech, kdy nás baví, je jeho přínos minimální. Jen je potřeba k tématu přistoupit citlivě a vyvarovat se právě oné hry na city typu "kdyby to zachránilo jeden život" nebo "a co kdyby tam byly tvoje děti".

Josef
8. ledna • 17:36

Proto jsem Quebe zmínil ty okresní silnice, které jsou co se týče řízení zábavné... Jenže, pokud chce někdo jet opravdu zostra, tak, pominu-li dodržování pravidel, může být ostrá jízda pro ostatní účastníky nebezpečná. Proto zbývají pro takovou ostrou jízdu ty okruhy...

Jig
8. ledna • 11:50

Přesně tak. Tady se protlačuje autonomních řízení, auta bez řidičů, ale kdo to chce? Automobilky se v tom předhánějí, ale přijde mi, ze si jen podrezavaji větev. Pokud budou autonomních vozy, které ani nebudeme moci řídit, tak kdo to bude kupovat? Vlastníctvi aut nebude dávat smysl a tak se to preklopi na službu ala uber / taxi. Tedy v reálu bude moci využívat auto více lidi jen za paušál či projete km.

Quebe
8. ledna • 12:07

Já bych to taky chtěl, je spousta situací, kdy je pro mě řízení otrava a rád bych ho předal automatu - popojíždění po městě, dlouhá jízda po dálnici nebo třeba kluzké cesty v těchto dnech. Taky návštěva hospody by měla úplně jiný level.Ale prostě tam chci mít vypínač a mít volbu, jestli to chci použít a nebo ne. Komu řízení nic neříká, ať si to má zaplé furt, nic mu nebrání. Ale žádné kecy typu vyšší dobro a že manuálně nebude řídit nikdo, to prostě dobrovolně neberu.

Jirka
9. ledna • 10:15

Kluzké cesty? Tak tam já řídím snad nejradši :)jinak souhlas, řešení s vypínáním/zapínáním by bylo fajn a určitě to tak nějaký čas bude. Ale později to bude mizet, protože potom bude snazší udělat jen autonomní auto než tam montovat i pedály, volant, řešit zpětnou vazbu/citlivost u "by-wire" systémů, protože když už to má někdo řídit, tak bude chtít, aby ho to bavilo. Možná to s tou zpětnou vazbou ale přeháním, i dnes drtivá většina lidí kupuje auta bez duše jen na přepravu z A do B a zajímá je jen cena a spotřeba.

Dude
8. ledna • 11:56

Já to chci. Denně strávím řízením 2-3 hodiny. Beru to jako naprostou ztrátu času. Během té doby můžu mít vyřízené spoustu jiných důležitějších věcí nebo si třeba odpočinout. Osobně se autonomních vozů nemůžu dočkat a pokud to bude fungovat jak uber / taxi, ale levněji, sem s tím.

Neurotic
8. ledna • 12:08

To chápu, pokud máte možnost místo řízení něco vyřídit atd. tak je to vaše volba, ale někteří v té době nic vyřizovat nemusí a můžou si to tedy odřídit sami takže ať si každý vybere co mu vyhovuje a ne co někdo nařídí.

Doporučujeme

Články odjinud