Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Už brzy budou zřejmě autonomní vozy běžnou součástí našeho života. Dnešní děti by se tak mohly obejít i bez řidičáku.
Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Automobilky tvrdě pracují na vývoji svých autonomních vozů. Podle vědců je otázkou 10-15 let, než se stanou úplně běžnou součástí našich životů.

Tuto myšlenku pronesl v zajímavém rozhovoru pro The San Diego Union-Tribune původem dánský profesor Henrik Christensen. Podle něj tak dnešní děti už nebudou muset nikdy řídit automobily.

Intel se spojí s výrobci aut. Pomůže vyvíjet mapy pro autonomní vozy

Intel se spojí s výrobci aut. Pomůže vyvíjet mapy pro autonomní vozy

"Podle mojí předpovědi nyní narozené děti nebudou muset řídit auto.  Kompletně autonomní vozy přijdou do 10-15 let. Automobilky jako Daimler, GM nebo Ford dokonce říkají, že už do pěti let budou mít autonomní vozy bez řidičů na silnicích," řekl Christensen.

Profesor působící na univerzitě v San Diegu se podělil v rozhovoru také o další myšlenky. Podle jeho názoru se automobily stanou službou. To má vést hlavně k vyšší produktivitě lidí.

Navíc by se podle něj na silnice mohl po zavedení aut bez řidičů vejít dvakrát vyšší počet vozů než v současnosti. A to bez vylepšení infrastruktury.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků