Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Už brzy budou zřejmě autonomní vozy běžnou součástí našeho života. Dnešní děti by se tak mohly obejít i bez řidičáku.
Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Automobilky tvrdě pracují na vývoji svých autonomních vozů. Podle vědců je otázkou 10-15 let, než se stanou úplně běžnou součástí našich životů.

Tuto myšlenku pronesl v zajímavém rozhovoru pro The San Diego Union-Tribune původem dánský profesor Henrik Christensen. Podle něj tak dnešní děti už nebudou muset nikdy řídit automobily.

Intel se spojí s výrobci aut. Pomůže vyvíjet mapy pro autonomní vozy

Intel se spojí s výrobci aut. Pomůže vyvíjet mapy pro autonomní vozy

"Podle mojí předpovědi nyní narozené děti nebudou muset řídit auto.  Kompletně autonomní vozy přijdou do 10-15 let. Automobilky jako Daimler, GM nebo Ford dokonce říkají, že už do pěti let budou mít autonomní vozy bez řidičů na silnicích," řekl Christensen.

Profesor působící na univerzitě v San Diegu se podělil v rozhovoru také o další myšlenky. Podle jeho názoru se automobily stanou službou. To má vést hlavně k vyšší produktivitě lidí.

Navíc by se podle něj na silnice mohl po zavedení aut bez řidičů vejít dvakrát vyšší počet vozů než v současnosti. A to bez vylepšení infrastruktury.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků