Prokop pro AR: Ve Švédsku jsem byli nejrychlejší... na pneumatikách Dmack

Martin Prokop se s námi letos již podruhé podělil o své postřehy. Tentokrát po Rally Švédsko, na které obsadil se svým vozem Ford Fiesta RS WRC opět skvělé sedmé místo. Rozhovořil se hlavně o tom, co ho v průběhu závodu nejvíce tížilo...

„Závod ve Švédsku hodnotím nadmíru úspěšně a to ne jen kvůli počtu získaných bodů, ale i pro jeho průběh.

Na závodech v Monte Carlu jsme měli velký problém s přilnavostí našich pneumatik, které byly teprve ve vývoji a nebylo v plánu je během závodu použít. Nicméně nepřízeň počasí nás donutila je nasadit, a tak se pro nás závod proměnil spíše v boj o udrženi na trati než v boj o čas a výsledek.

To už neplatilo ve Švédsku. Tam náš výrobce pneumatik dovezl sice také vývojovou pneumatiku, ale ta už povolovala plné závodni nasazení, a mohli jsme se plně soustředit na závod.

Martin Prokop: Monte Carlo? Skvělé!

Martin Prokop: Monte Carlo? Skvělé!

Bohužel ale po vydařené kvalifikaci přišlo nepříjemné zjištění, že naše velké naděje v novy typ pneumatik byly předčasné. Zjistili jsme totiž, že jsme schopni udržet tempo s ostatními jezdci pouze na tvrdém čerstvém sněhu. Na ledu a měkkém sněhu jsme pravidelně ztráceli jednu sekundu na kilometr. Tvrdý čerstvý sníh bohužel pro nás pokrýval pouze malé procento trati.

Nepomohly žádné změny nastavení, pouze jsme se ujistili, jaké jsou potřeba udělat změny v konstrukci pneumatiky a uložení hřebíku, které hrají zásadní roli při jízdě na sněhovém závodě.

I přes to všechno jsme se snažili bojovat zuby nehty. Potvrzením našeho dobrého výkonu a malým uspokojením bylo to, že jsme se stali nejrychlejší posádkou na pneumatikách Dmack. Přitom všechny naděje byly vkládány do finského jezdce Jariho Ketomi, který se podílel na vývoji sněhové pneumatiky a měl s ní největší zkušenosti.

Další pozitivní novinkou pro nás byla změna jízdního stylu, kterou jsme provedli během závodu. Nyní jsme schopni mít větší kontrolu průjezdu zatáčkou a hlavně výjezdu z ní. Od teto změny si slibujeme zlepšení i na dalších závodech na šotolině.

Na další závody do Mexika přiveze výrobce pneumatik Dmack také nový vývojový typ šotolinové gumy. Ale jaká ta pneumatika bude, jak rychlá, tak to se dozvíme až v průběhu mexického závodu. Na jejich test nejsou bohužel ve střední Evropě vhodné podmínky a hlavně ani čas. Naše závodní Fiesta odlétá na americky kontinent již příští středu.“

Konečné výsledky Rally Sweden 2013

1. Ogier S. - Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC)
2. Loeb S. - Elena D. (Citroën DS3 WRC) +41,8
3. Ostberg M. - Andersson J. (Ford Fiesta RS WRC) +1:24,5
4. Latvala J. - Antiila M. (Volkswagen Polo R WRC) +1:30,6
5. Neuville T. - Gilsoul N. (Ford Fiesta RS WRC) +5:06,4
6. Hänninen J. - Tuominen T. (Ford Fiesta RS WRC) +5:43,1
7. Prokop M. - Ernst M. (Ford Fiesta RS WRC) +11:25,4
8.
Solberg H. - Axelsson E. (Ford Fiesta RS WRc) +11:52,7
9. Novikov E. - Minor-Petrasko I. (Ford Fiesta RS WRC) +13:04,7
10. Al-Rajhi Y. - Orr M. (Ford Fiesta RRC) +16:27,0


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků