Prokop před startem: Švédská rallye mě baví

Do startu Švédské rallye chyběly hodiny, ale Martin Prokop si před úvodním dílem MS našel čas na otázky Autorevue.cz.

AR: Jak to právě teď vypadá na trati s počasím?
Je tady dost sněhu, ale tratě se pořád upravují, jen se zvětšují bariéry. Nic jiného než bílá barva není prakticky vidět. Počasí se ale mění. Jeden den je kolem nuly a sněží, jindy je zase jasno a pořádně mrzne. Bylo tu i mínus osmnáct a podle víkendové předpovědi má teploměr klesnout dokonce na 24 pod nulou. Prostě pravé Švédsko, čeká nás určitě krásná zimní soutěž.

AR: Vyhovují vám takové podmínky?
Rád ve Švédsku startuji, tím ale nechci říct, že si troufám na skandinávské piloty. Strašně mě to baví, proto jsem tady, i když nejedu o body. Je to zábavné a vyplatí se tu závodit, protože to jsou zkušenosti k nezaplacení.

AR: Švédská rallye není součástí šampionátu S-WRC, máte ještě jiný důvod, že jste odjel na sever?
Je to jednak kvůli velké pauze, jakou jsem měl od konce minulé sezony. Jsem tady ale hlavně kvůli specifickým podmínkám. Pokud chci někdy bojovat o body v nejvyšší kategorii, musím v Karlstadu každý rok startovat. Bez toho to nemá cenu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

AR: Jak zvládáte specifickou jízdu na zimních pneumatikách s ocelovými hřeby?
Nemám s tím zásadní problém. Člověk musí získat pocit, že sníh neklouže a že s hřebíky je to vlastně stejné jako jinde na šotolině. Styl jízdy není zase tak odlišný, spíš jde o jiný způsob využívání trati, kdy se jezdec odráží od sněhové bariéry nebo se o ní přibrzdí. Není to jako jinde na tratích, kde auto po jezdcově chybě hned letí ven. Bariéra se dá efektivně využívat při rychlé jízdě.

AR: S jakými vylepšeními na voze Ford Fiesta S2000 vstupujete do nové sezony?
Zkoušíme tady několik pár nových komponentů, jako jsou převodovka nebo tlumiče. Jsem spokojený, protože auto je díky tomu o kus dál. Je stabilnější, lépe vyvážené a dá se s ním jet rychleji. Největší změna ale teprve přijde. Věřím, že až dostaneme nový motor, dočkáme se dalšího posunu. Mělo by to být na květnové Sardinii.

AR: Co čekáte od letošní sezony?
Cíle jsou vysoké. Už loni jsme byli s navigátorem Honzou Tománkem docela blízko. Mohli vyhrát, a proto chceme zase bojovat o absolutní čelo. Máme ale hodně silné soupeře.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Foto Josef Petrů a Anna Vacková

AR: Jedním z nich je Fin Juho Hänninen s fabií, jehož bude podporovat tovární tým z Mladé Boleslavi. Jak tipujete vaše souboje?
Juho je výborný jezdec a strašně těžký soupeř. Myslím, že bude hrát prim. Bude hodně kousat a dohánět ho bude pro nás veliká motivace. Fanoušci se mají na co těšit.

AR: Nerozdělí vaše nahánění Hänninena tábor českých fanoušků?
Budu rád, když k tomu nedojde. Juho je mezi českými fanoušky hodně oblíbený. Fandím mu taky, protože dokáže zajet fantastické výsledky. Teď jsme ale soupeři, což pamatuji už z dob, kdy jsme se utkávali v kategorii produkčních aut. Těším se na ty souboje a jen doufám, že si je diváci budou užívat a vnímat sportovně. Moc by mě netěšilo, kdyby v nich viděli nějakou nezdravou rivalitu.

AR: Jako juniorský mistr světa z roku 2009 stále čekáte na příležitost v nejvyšší kategorii WRC. Jak k ní máte daleko?
Myslím, že tomu už moc nechybí. Když se vedle sebe postaví obě fiesty – moje S200 a nová WRC – tak vypadají hodně podobně, i když jsou v každé jiné agregáty. V našich silách ovšem nebylo pro letošek získat angažmá v továrním týmu ani si vůz WRC koupit a jet jako soukromník. K tomu snad směřujeme v budoucnosti. Už se ale těším na závěr sezony, protože jsem s Fordem domluvený, že mi Fiestu WRC půjčí na rallye ve Walesu.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků