Prokop nevěří, že by vozy Mini mohly hned bojovat o přední příčky

Vstup týmu Mini John Cooper Works WRC do mistrovství světa v automobilových soutěží je už za dveřmi. Do letošního pátého dílu šampionátu, kterou je květnová Italská rallye na Sardinii (5.-8. 5.), naskočí dva tovární vozy, jenž budou řídit Brit Kris Meeke a Španěl Dani Sordó. Nový tým bude provozovat společnost Prodrive, která v minulosti sbírala úspěchy se značkou Subaru. Další tři vozy Mini WRC se mají na Sardinii objevit v privátních stájích.

Ve značkovém Poháru konstruktérů se však pro letošek nic nemění. O body budou dál bojovat jen Citroën a Ford, protože stáj Mini se přihlásila jen do soutěže týmů. Zkušenosti s její technikou má kromě továrních jezdců i český pilot Martin Prokop, který se zúčastňuje šampionátu S-WRC s vozem Ford Fiesta S2000.

Porovnání přijde až na první erzetě

„Je to určitě dobře, že na scénu vstupuje další značka, i když to je letos jen na pár závodů. Čekalo se na to už hodně dlouho. Poslední roky začínal být šampionát přece jen trochu nudný. Větší konkurence soutěžím určitě prospěje. Myslím, že je to pozitivní okamžik pro celé mistrovství světa,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Soutěžní vozy Mini předcházející specifikaci WRC

V programu nového týmu jsou po Sardinii ještě soutěže ve Finsku, Německu, Francii, Katalánsku a Walesu. „Musím říct, že příliš nevěřím tomu, že by se vozy Mini mohly hned zkraje zapojit do soubojů o nejvyšší příčky. Určitě to bude nějaký čas trvat, ale těžko říct, s jakým potenciálem se na Sardinii představí. Žádné porovnání ještě neexistuje, to přijde až na první erzetě. Teprve pak se ukáže, jestli se vydali správnou cestou. Jestli se vůz na rallye hodí a jestli BMW připravilo kvalitní motor,“ pokračoval jezdec.

Značka Mini se do rallye vrací po dlouhé době. Model Mini Cooper zaznamenal v šedesátých letech minulého století několik úspěchů včetně vítězství na slavné Rallye Monte Carlo. „Když jsem Mini testoval, přišlo mi jako funkční auto, ale ještě ne na takové úrovni jako třeba Fiesta. Pro celý tým je letošní sezona hlavně zkušební. Sami určitě neočekávají, že by se mohli nějak výrazně prosadit. Hlavní bude posbírat data, aby se příští rok mohli s plnou vervou vrhnout do skutečných soubojů,“ poznamenal Prokop.

Jedna z variant jak se dostat k vozu WRC

Zároveň přiznal, že když loni na podzim jezdil s testovacím autem, uvažoval o spojení s touto značkou. „O Mini se ví, že půjde cestou obchodu a bude nabízet auta k prodeji. Proto nebylo od věci si jejich vůz vyzkoušet. Při testech jsem ale usoudil, že pomýšlet na něco konkrétnějšího je brzo. Rozhodl jsem se rok počkat a ještě zůstat v šampionátu S-WRC,“ svěřil se jezdec, který však bude během léta se svým týmem znovu zvažovat, s jakou značkou bude v příštím období nejvhodnější spolupracovat. „Mini je jednou z variant, jak se dostat do elitní kategorie WRC.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mini WRC čeká na soutěžní premiéru

Nadcházející Italskou rallye na Sardiinii má Prokop rovněž ve svém kalendáři, a tak bude moci porovnat výkon své Fiesty S2000 se zbrusu novým Mini WRC. „Budeme je mít před sebou, takže budu mít přehled o všem, co se děje,“ dodal.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků