Prokop nevěří, že by vozy Mini mohly hned bojovat o přední příčky

Vstup týmu Mini John Cooper Works WRC do mistrovství světa v automobilových soutěží je už za dveřmi. Do letošního pátého dílu šampionátu, kterou je květnová Italská rallye na Sardinii (5.-8. 5.), naskočí dva tovární vozy, jenž budou řídit Brit Kris Meeke a Španěl Dani Sordó. Nový tým bude provozovat společnost Prodrive, která v minulosti sbírala úspěchy se značkou Subaru. Další tři vozy Mini WRC se mají na Sardinii objevit v privátních stájích.

Ve značkovém Poháru konstruktérů se však pro letošek nic nemění. O body budou dál bojovat jen Citroën a Ford, protože stáj Mini se přihlásila jen do soutěže týmů. Zkušenosti s její technikou má kromě továrních jezdců i český pilot Martin Prokop, který se zúčastňuje šampionátu S-WRC s vozem Ford Fiesta S2000.

Porovnání přijde až na první erzetě

„Je to určitě dobře, že na scénu vstupuje další značka, i když to je letos jen na pár závodů. Čekalo se na to už hodně dlouho. Poslední roky začínal být šampionát přece jen trochu nudný. Větší konkurence soutěžím určitě prospěje. Myslím, že je to pozitivní okamžik pro celé mistrovství světa,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Soutěžní vozy Mini předcházející specifikaci WRC

V programu nového týmu jsou po Sardinii ještě soutěže ve Finsku, Německu, Francii, Katalánsku a Walesu. „Musím říct, že příliš nevěřím tomu, že by se vozy Mini mohly hned zkraje zapojit do soubojů o nejvyšší příčky. Určitě to bude nějaký čas trvat, ale těžko říct, s jakým potenciálem se na Sardinii představí. Žádné porovnání ještě neexistuje, to přijde až na první erzetě. Teprve pak se ukáže, jestli se vydali správnou cestou. Jestli se vůz na rallye hodí a jestli BMW připravilo kvalitní motor,“ pokračoval jezdec.

Značka Mini se do rallye vrací po dlouhé době. Model Mini Cooper zaznamenal v šedesátých letech minulého století několik úspěchů včetně vítězství na slavné Rallye Monte Carlo. „Když jsem Mini testoval, přišlo mi jako funkční auto, ale ještě ne na takové úrovni jako třeba Fiesta. Pro celý tým je letošní sezona hlavně zkušební. Sami určitě neočekávají, že by se mohli nějak výrazně prosadit. Hlavní bude posbírat data, aby se příští rok mohli s plnou vervou vrhnout do skutečných soubojů,“ poznamenal Prokop.

Jedna z variant jak se dostat k vozu WRC

Zároveň přiznal, že když loni na podzim jezdil s testovacím autem, uvažoval o spojení s touto značkou. „O Mini se ví, že půjde cestou obchodu a bude nabízet auta k prodeji. Proto nebylo od věci si jejich vůz vyzkoušet. Při testech jsem ale usoudil, že pomýšlet na něco konkrétnějšího je brzo. Rozhodl jsem se rok počkat a ještě zůstat v šampionátu S-WRC,“ svěřil se jezdec, který však bude během léta se svým týmem znovu zvažovat, s jakou značkou bude v příštím období nejvhodnější spolupracovat. „Mini je jednou z variant, jak se dostat do elitní kategorie WRC.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mini WRC čeká na soutěžní premiéru

Nadcházející Italskou rallye na Sardiinii má Prokop rovněž ve svém kalendáři, a tak bude moci porovnat výkon své Fiesty S2000 se zbrusu novým Mini WRC. „Budeme je mít před sebou, takže budu mít přehled o všem, co se děje,“ dodal.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků