Projekt Sartre: Evropa má také svůj bezpilotní automobil. Už jezdí

Nejspíš i v tuto chvíli brázdí silnice Nevady experimentální bezpilotní automobily Googlu. Zdaleka se ovšem nejedná o jediný projekt svého druhu. Další se jmenuje Sartre a vzniká pod dohledem Evropské komise. Bezpilotní automobily tedy chce mít i Evropa.
Projekt Sartre: Evropa má také svůj bezpilotní automobil. Už jezdí

Sartre je projekt automobilového „vlaku“, kdy se automobily na vozovce zařadí za sebe do řetězu, elektronicky se spojí a předají část své autonomie řídícímu vozu – tedy tomu prvnímu v pořadí. Jeho řidič pak kolonu povede a ostatní automobily budou v podstatě kopírovat jeho jízdu.

Auta jsou zařazená v koloně a řízení z velké části převzal první vůz (kamion). Ostatní se tedy mohou věnovat třeba četbě novin a surfování na webu. Podívejte se na animaci.

Všechny vozy musí výt vybavené hromadou kamer, radarů a laserů, které měří překážky, hlavní tempo jízdy ale udává lidský řidič na špici, takže software má mnohem méně práce než v případě automobilu Googlu, kde si musí umělá inteligence poradit s absolutně autonomní jízdou.

Sartre neexistuje pouze na papíře, při zkušebních jízdách ve Španělsku už totiž robotická kolona najezdila okolo dvou stovek testovacích kilometrů.

Do projektu je zapojena automobilka Volvo, několik výzkumných institucí z Německa a už se dokonce počítá i s obchodním modelem. Při zařazení do kolony a předání řízení byste totiž mohli třeba platit mýtné. Kolonu by pak mohl řídit profesionální řidič podobně jako třeba autobus.

Při cestě po evropských dálnicích si tedy na internetu vyhledáte jízdní řád, doženete kolonu, automobil se spojí, z účtu se vám odečte deset eur (tou dobou možná už marek) a vy si v klidu spustíte film, dalších 300 kilometrů totiž bude jízdu řídit někdo jiný.

Zdroj: Živě.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků