Projekt raketového vozu Bloodhound SSC neumírá. Získává nového majitele

S britským projektem raketového vozu Bloodhound SSC, který si klade za cíl pokořit rychlostní hranici 1000 mil za hodinu, to pro jednou vypadá zase docela nadějně.

Jako na houpačce, takto by se dal nazvat průběh programu Bloodhound SSC, jehož jediným cílem je stanovit nový rychlostní rekord a konečně prolomit hranici 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h. Na raketovém speciálu začal tým inženýrů pracovat již zpátky v roce 2007. Proběhly testy techniky, projekt se dostal do finančních potíží, následně byl opět zprovozněn, proběhly další testy a nedávno jsme uslyšeli, že s pokusem o rekord je už doopravdy amen. Opět z finančních důvodů.

Jakmile ovšem na začátku prosince vedení programu oznámilo definitivní konec a smutná zpráva obletěla svět, o možnou podporu stavby raketového vozidla a překonání rekordu se znovu přihlásila řada investorů a zájemců o projekt. Jedním z nich byl i jistý podnikatel z Yorkshiru Ian Warhurst, který nyní odkoupil všechny prostředky Bloodhoundu a má zájem v cestě za rekordem pokračovat.

Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

„Warhurst má silné zkušenosti v sektoru automobilového průmyslu a řídí hned několik úspěšných podniků, další realizaci projektu tak zajistí odborné znalosti na vysoké úrovni,“ okomentoval situaci Andrew Sheridan, jeden z dosavadních vedoucích Bloodhoundu. Přesný plán dalších kroků se máme dozvědět už po Novém roce.

O jak finančně náročný projekt se jedná, dosvědčují informace BBC z roku 2010. Tehdejší zpráva zmiňovala, že jen samotný proces vývoje, navržení a postavení samotného auta měl vyjít na 6,6 milionu liber (dle současného kurzu asi 190 milionů korun). Dodnes však měly práce spolknout až 60 milionů liber (cca 1,7 miliardy korun). K dokončení je prý však nyní potřeba další finanční injekce ve výši 25 milionů liber (cca 717 milionů korun).

Italové chtěli v 50. letech vyzrát na odpor vzduchu. Výsledek stále bere dech

Italové chtěli v 50. letech vyzrát na odpor vzduchu. Výsledek stále bere dech

Na projektu nicméně spolupracují uznávané značky z celého světa včetně nadnárodního Rolls-Royce Holdings, jakožto výrobce motoru raketového vozu. K dalším významným partnerům patří například výrobci olejů Castrol a STP nebo výrobce hodinek Rolex.

Pozemní rychlostní rekord tak čeká na překonání již velmi dlouhou dobu. Za „volant“ Bloodhoundu SSC se má totiž posadit pilot Andy Green. Ten chce ostatně překonat i sám sebe, neboť právě on je držitelem současného pozemního rekordu s rychlostí 1227,9 km/h, který stanovil ve voze Thrust SSC v roce 1997.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků