Projekt raketového vozu Bloodhound SSC neumírá. Získává nového majitele

S britským projektem raketového vozu Bloodhound SSC, který si klade za cíl pokořit rychlostní hranici 1000 mil za hodinu, to pro jednou vypadá zase docela nadějně.

Jako na houpačce, takto by se dal nazvat průběh programu Bloodhound SSC, jehož jediným cílem je stanovit nový rychlostní rekord a konečně prolomit hranici 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h. Na raketovém speciálu začal tým inženýrů pracovat již zpátky v roce 2007. Proběhly testy techniky, projekt se dostal do finančních potíží, následně byl opět zprovozněn, proběhly další testy a nedávno jsme uslyšeli, že s pokusem o rekord je už doopravdy amen. Opět z finančních důvodů.

Jakmile ovšem na začátku prosince vedení programu oznámilo definitivní konec a smutná zpráva obletěla svět, o možnou podporu stavby raketového vozidla a překonání rekordu se znovu přihlásila řada investorů a zájemců o projekt. Jedním z nich byl i jistý podnikatel z Yorkshiru Ian Warhurst, který nyní odkoupil všechny prostředky Bloodhoundu a má zájem v cestě za rekordem pokračovat.

Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

„Warhurst má silné zkušenosti v sektoru automobilového průmyslu a řídí hned několik úspěšných podniků, další realizaci projektu tak zajistí odborné znalosti na vysoké úrovni,“ okomentoval situaci Andrew Sheridan, jeden z dosavadních vedoucích Bloodhoundu. Přesný plán dalších kroků se máme dozvědět už po Novém roce.

O jak finančně náročný projekt se jedná, dosvědčují informace BBC z roku 2010. Tehdejší zpráva zmiňovala, že jen samotný proces vývoje, navržení a postavení samotného auta měl vyjít na 6,6 milionu liber (dle současného kurzu asi 190 milionů korun). Dodnes však měly práce spolknout až 60 milionů liber (cca 1,7 miliardy korun). K dokončení je prý však nyní potřeba další finanční injekce ve výši 25 milionů liber (cca 717 milionů korun).

Italové chtěli v 50. letech vyzrát na odpor vzduchu. Výsledek stále bere dech

Italové chtěli v 50. letech vyzrát na odpor vzduchu. Výsledek stále bere dech

Na projektu nicméně spolupracují uznávané značky z celého světa včetně nadnárodního Rolls-Royce Holdings, jakožto výrobce motoru raketového vozu. K dalším významným partnerům patří například výrobci olejů Castrol a STP nebo výrobce hodinek Rolex.

Pozemní rychlostní rekord tak čeká na překonání již velmi dlouhou dobu. Za „volant“ Bloodhoundu SSC se má totiž posadit pilot Andy Green. Ten chce ostatně překonat i sám sebe, neboť právě on je držitelem současného pozemního rekordu s rychlostí 1227,9 km/h, který stanovil ve voze Thrust SSC v roce 1997.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků