Projekt GE sníží náklady na instalaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Trh s elektromobily by potřeboval ve svém rozvoji přeřadit na vyšší stupeň. Skvělou příležitostí je v tomto směru sektor komerční přepravy. Jen na amerických silnicích se pohybuje více než 230 milionů komerčních a lehkých nákladních vozů, což představuje obrovský potenciál pro široké využití elektromobilů.

Velké společnosti, federální a státní vlády, orgány místní samosprávy i dopravci se nicméně zdráhají učinit krok tímto směrem.

Společnost GE právě spustila projekt, který má tuto situaci změnit. Vědci Globálního výzkumného centra GE v Niskayuně ve státě New York navrhnou a sestrojí pro vozové parky komerčních dopravců lepší dobíjecí stanice, do kterých integrují stávající technologie chytrých sítí GE a které výrazně sníží náklady na instalaci stanic na nádražích a v depech pro autobusy a vozidla nákladních přepravců i dalších komerčních a státních institucí. Projekt se rozhodlo podpořit i americké ministerstvo energetiky.

V současné době musí dopravci instalovat pro každý elektromobil samostatnou dobíjecí stanici, což se může značně prodražit. Každá dobíjecí stanice má dnes také své samostatné napájecí a síťové kabely, přes které získává energii a monitoruje její využití.

Nová technologie, na jejímž vývoji vědci z GE pracují, bude obsahovat méně elektronických součástí a za pomoci vyspělých komunikačních systémů si bude vyměňovat informace s chytrou sítí. Díky tomu by mělo být možné snížit počet stanic, které je zapotřebí instalovat, ale zároveň poskytnout stejné množství dobíjecích přípojek.

Na vývoji prototypového systému bude GE spolupracovat s energetickými společnostmi i dopravci. Společnost GE již testovala mnoho různých typů dobíjecích stanic pro elektromobily a zvažovala rozličné možnosti, od domácí dobíjecí stanice WattStation z dílny Yvese Behara, kterou lze pořídit na Amazon.com, až po solární stanici v Plainville v Connecticutu.

Tento projekt, který se snaží o maximální využití obnovitelných zdrojů, počítá s využitím šesti dobíjecích stanic druhé úrovně DuraStation 1 od společnosti GE.

Zdroj: GE
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků