Projekt GE sníží náklady na instalaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Projekt GE sníží náklady na instalaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Trh s elektromobily by potřeboval ve svém rozvoji přeřadit na vyšší stupeň. Skvělou příležitostí je v tomto směru sektor komerční přepravy. Jen na amerických silnicích se pohybuje více než 230 milionů komerčních a lehkých nákladních vozů, což představuje obrovský potenciál pro široké využití elektromobilů.

Velké společnosti, federální a státní vlády, orgány místní samosprávy i dopravci se nicméně zdráhají učinit krok tímto směrem.

Společnost GE právě spustila projekt, který má tuto situaci změnit. Vědci Globálního výzkumného centra GE v Niskayuně ve státě New York navrhnou a sestrojí pro vozové parky komerčních dopravců lepší dobíjecí stanice, do kterých integrují stávající technologie chytrých sítí GE a které výrazně sníží náklady na instalaci stanic na nádražích a v depech pro autobusy a vozidla nákladních přepravců i dalších komerčních a státních institucí. Projekt se rozhodlo podpořit i americké ministerstvo energetiky.

V současné době musí dopravci instalovat pro každý elektromobil samostatnou dobíjecí stanici, což se může značně prodražit. Každá dobíjecí stanice má dnes také své samostatné napájecí a síťové kabely, přes které získává energii a monitoruje její využití.

Nová technologie, na jejímž vývoji vědci z GE pracují, bude obsahovat méně elektronických součástí a za pomoci vyspělých komunikačních systémů si bude vyměňovat informace s chytrou sítí. Díky tomu by mělo být možné snížit počet stanic, které je zapotřebí instalovat, ale zároveň poskytnout stejné množství dobíjecích přípojek.

Na vývoji prototypového systému bude GE spolupracovat s energetickými společnostmi i dopravci. Společnost GE již testovala mnoho různých typů dobíjecích stanic pro elektromobily a zvažovala rozličné možnosti, od domácí dobíjecí stanice WattStation z dílny Yvese Behara, kterou lze pořídit na Amazon.com, až po solární stanici v Plainville v Connecticutu.

Tento projekt, který se snaží o maximální využití obnovitelných zdrojů, počítá s využitím šesti dobíjecích stanic druhé úrovně DuraStation 1 od společnosti GE.

Zdroj: GE
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků