Project 939: Alfa Romeo 157 přichází

Současná Alfa Romeo 156 je na trhu už sedmým rokem. Proto není divu, že se na příští rok chystá nástupce, který zatím nemá definitivní označení. Proto jej budu označovat interním kódem Project 939. (spy photos, informace)
Project 939: Alfa Romeo 157 přichází

Alfa Romeo 156 je na trhu už od roku 1997 a až do loňského roku se prodávala prakticky beze změn. Kosmetické úpravy dostala sice už v roce 2001, výrazným faceliftem prošla ale až v roce 2003: byla sjednocena přední maska se všemi ostatními prodávanými modely (mimo GTV), tedy GT, 166 a nyní i 147. Pod kapotou má 156 celkem šest motorů, čtyři benzíny a dva nafťáky, prodává se také model GTA s motorem 3.2 V6.

Design: evoluce

Uvedený facelift dal 156 zcela nový styl, příď je agresivnější, má výraznější masku a nové světlomety. Není proto divu, že nová generace bude de facto jen doladěním současného designu, nemělo by smysl vymýšlet něco extra nového. Podle špionážních obrázků dostane Project 939 tři samostatné přední světlomety a o něco užší zadní světla. Klika zadních dveří se pak z C-sloupku přesune na běžnou pozici - zdá se, že to bude hlavní odlišovací znak novinky od staršího modelu.

Zcela nový bude interiér, což je patrné z fotek. Zvětší i zavazadlový prostor, a to ze současných 380 l na 440-450 l. Podle serveru Italiaspeed.com se navíc protáhne rozvor ze současných 2 595 mm na obrovských 2 805 mm, což je více, než má Alfa 166. Vzadu by díky tomu měl být až nadbytek místa. Novinka by měla být postavena na platformě Premium, na které spolupracuje Fiat společně se Saabem. Ten by ji měl použít v nové generace modelu 9-5, použije ji rovněž Fiat ve svém velkém MPV, které se zatím obecně nazývá New Large.

Motory

Project 939 bude nabízen s naftovými motory 1.9 JTD 88 a 110 kW, pětiválec 2.5 JTD bude mít zvýšený výkon ze 129 kW na 147 kW. Úplnou novinkou ale bude šestiválec 3.0 JTD, jehož výkon se vyšplhá až na 184 kW, a to už bude slušný nářez. Standardem bude pro tento agregát automat a pohon 4x4, který debutoval v modelu Crosswagon.

Benzíny bude zastupovat současný čtyřválec 2.0 JTS 122 kW, v roce 2006 přibude 1.8 JTS 118 kW z produkce Opelu (přímý vstřik), následovat budou 1.9 JTS 118 kW a 2.2 JTS 136 kW, opět od Opelu. Oba posledně jmenované modely dostanou šestistupňovou převodovku. Nejvýkonnější motory budou zastupovat dva šestiválce 3.2 V6: silnější verze, kterou dostane model GTA (2006), bude přeplňována bi-turbem a dosáhne výkonu 294 kW (400 k), slabší atmosférická verze z produkce GM-Holdenu pak bude mít výkon 191 kW (260 k). (Zdroj: Italiaspeed.com)

Nová Alfa Romeo 157 (nebo 158?) se představí v Ženevě 2005, sedan se na trhu objeví už v půlce roku a před Vánocemi tu bude i Sportwagon (kombi).

Fotogalerie

Pro srovnání: Alfa Romeo GT

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro srovnání: Alfa Romeo 166

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro srovnání: Alfa Romeo 156

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špionážní fotky Projectu 939

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Cuorialfisti.com

Další špionážní foto nové alfy najdete na webu Cuorialfisti.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Automobilisimo.it

Klepněte pro větší obrázek Pravděpodobná podoba masky Projectu 939. Od 156 se liší zejména provedením světlometů

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků