Project 939: Alfa Romeo 157 přichází

Současná Alfa Romeo 156 je na trhu už sedmým rokem. Proto není divu, že se na příští rok chystá nástupce, který zatím nemá definitivní označení. Proto jej budu označovat interním kódem Project 939. (spy photos, informace)
Project 939: Alfa Romeo 157 přichází

Alfa Romeo 156 je na trhu už od roku 1997 a až do loňského roku se prodávala prakticky beze změn. Kosmetické úpravy dostala sice už v roce 2001, výrazným faceliftem prošla ale až v roce 2003: byla sjednocena přední maska se všemi ostatními prodávanými modely (mimo GTV), tedy GT, 166 a nyní i 147. Pod kapotou má 156 celkem šest motorů, čtyři benzíny a dva nafťáky, prodává se také model GTA s motorem 3.2 V6.

Design: evoluce

Uvedený facelift dal 156 zcela nový styl, příď je agresivnější, má výraznější masku a nové světlomety. Není proto divu, že nová generace bude de facto jen doladěním současného designu, nemělo by smysl vymýšlet něco extra nového. Podle špionážních obrázků dostane Project 939 tři samostatné přední světlomety a o něco užší zadní světla. Klika zadních dveří se pak z C-sloupku přesune na běžnou pozici - zdá se, že to bude hlavní odlišovací znak novinky od staršího modelu.

Zcela nový bude interiér, což je patrné z fotek. Zvětší i zavazadlový prostor, a to ze současných 380 l na 440-450 l. Podle serveru Italiaspeed.com se navíc protáhne rozvor ze současných 2 595 mm na obrovských 2 805 mm, což je více, než má Alfa 166. Vzadu by díky tomu měl být až nadbytek místa. Novinka by měla být postavena na platformě Premium, na které spolupracuje Fiat společně se Saabem. Ten by ji měl použít v nové generace modelu 9-5, použije ji rovněž Fiat ve svém velkém MPV, které se zatím obecně nazývá New Large.

Motory

Project 939 bude nabízen s naftovými motory 1.9 JTD 88 a 110 kW, pětiválec 2.5 JTD bude mít zvýšený výkon ze 129 kW na 147 kW. Úplnou novinkou ale bude šestiválec 3.0 JTD, jehož výkon se vyšplhá až na 184 kW, a to už bude slušný nářez. Standardem bude pro tento agregát automat a pohon 4x4, který debutoval v modelu Crosswagon.

Benzíny bude zastupovat současný čtyřválec 2.0 JTS 122 kW, v roce 2006 přibude 1.8 JTS 118 kW z produkce Opelu (přímý vstřik), následovat budou 1.9 JTS 118 kW a 2.2 JTS 136 kW, opět od Opelu. Oba posledně jmenované modely dostanou šestistupňovou převodovku. Nejvýkonnější motory budou zastupovat dva šestiválce 3.2 V6: silnější verze, kterou dostane model GTA (2006), bude přeplňována bi-turbem a dosáhne výkonu 294 kW (400 k), slabší atmosférická verze z produkce GM-Holdenu pak bude mít výkon 191 kW (260 k). (Zdroj: Italiaspeed.com)

Nová Alfa Romeo 157 (nebo 158?) se představí v Ženevě 2005, sedan se na trhu objeví už v půlce roku a před Vánocemi tu bude i Sportwagon (kombi).

Fotogalerie

Pro srovnání: Alfa Romeo GT

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro srovnání: Alfa Romeo 166

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro srovnání: Alfa Romeo 156

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špionážní fotky Projectu 939

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Cuorialfisti.com

Další špionážní foto nové alfy najdete na webu Cuorialfisti.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Automobilisimo.it

Klepněte pro větší obrázek Pravděpodobná podoba masky Projectu 939. Od 156 se liší zejména provedením světlometů

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků