Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Stuttgart není zrovna za rohem, takže pokud máte chuť podívat se na nejzajímavější exempláře a nejslavnější modely Porsche, mohli bychom vám ušetřit cestu.

Učebnice zeměpisu říkají, že Stuttgart je hlavním městem spolkové země Bádensko-Württembersko a leží na jihozápadě Německa v kopcovité krajině na řece Neckar, asi 320 kilometrů od Rozvadova. Pro nás je však daleko zajímavější, že je také jedním z nejvýznamnějších průmyslových center našich západních sousedů, kde sídlí společnosti jako je Bosch, Daimler či Porsche.

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Právě obě zmíněné automobilky lákají kromě jiného tím, že zde mají rovněž svá tovární muzea. To, které patří Mercedesu, je výrazně větší a pompéznější, zatímco Porsche nastěhovalo své staré stroje do menších, poněkud skromnější prostor na předměstí Stuttgartu v Zuffenhausenu, nicméně mezi jeho stroji se můžete v klidu přecházet a sáhnout si na ně.

Budovu muzea jedné z nejznámějších sportovních automobilových značek navrhla rakouská architektka Elke Delugan Meissl, projekt a výstavba vyšly na něco málo přes 100 milionů eur a slavnostní otevření proběhlo relativně nedávno. Inaugurace se konala 28. ledna 2009.

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Muzeum Porsche je známé také tím, že má mnohem více exponátů, než jich může najednou ukázat. Na výstavní ploše obvykle stojí kolem osmdesáti aut, celkově však má automobilka přes čtyři stovky vozů. Své poklady ukrývá v depozitáři, kam se běžní smrtelníci normálně nedostanou, firma však sporadicky některé z nich ukáže.

K těm známějším patří třeba koncept prodloužené čtyřdveřové 911 s označením 989, Cayenne Cabriolet, studie 754, což byl mezityp mezi modeley 356 a 911 (respektive 901), nebo prototyp C88, tedy levný sedan navržený pro Čínu.

Těmto výjimečným strojům se nicméně tentokrát věnovat nebudeme, místo nich se podíváme na aktuální expozici, která je oslavou sedmdesátin připomínajících zahájení výroby sportovních modelů. Ty nejkrásnější kousky najdete v popsané galerii. Stojí to za to!

Porsche a jeho sedany: Panamera není první

Porsche a jeho sedany: Panamera není první

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků