Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Stuttgart není zrovna za rohem, takže pokud máte chuť podívat se na nejzajímavější exempláře a nejslavnější modely Porsche, mohli bychom vám ušetřit cestu.

Učebnice zeměpisu říkají, že Stuttgart je hlavním městem spolkové země Bádensko-Württembersko a leží na jihozápadě Německa v kopcovité krajině na řece Neckar, asi 320 kilometrů od Rozvadova. Pro nás je však daleko zajímavější, že je také jedním z nejvýznamnějších průmyslových center našich západních sousedů, kde sídlí společnosti jako je Bosch, Daimler či Porsche.

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Právě obě zmíněné automobilky lákají kromě jiného tím, že zde mají rovněž svá tovární muzea. To, které patří Mercedesu, je výrazně větší a pompéznější, zatímco Porsche nastěhovalo své staré stroje do menších, poněkud skromnější prostor na předměstí Stuttgartu v Zuffenhausenu, nicméně mezi jeho stroji se můžete v klidu přecházet a sáhnout si na ně.

Budovu muzea jedné z nejznámějších sportovních automobilových značek navrhla rakouská architektka Elke Delugan Meissl, projekt a výstavba vyšly na něco málo přes 100 milionů eur a slavnostní otevření proběhlo relativně nedávno. Inaugurace se konala 28. ledna 2009.

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Muzeum Porsche je známé také tím, že má mnohem více exponátů, než jich může najednou ukázat. Na výstavní ploše obvykle stojí kolem osmdesáti aut, celkově však má automobilka přes čtyři stovky vozů. Své poklady ukrývá v depozitáři, kam se běžní smrtelníci normálně nedostanou, firma však sporadicky některé z nich ukáže.

K těm známějším patří třeba koncept prodloužené čtyřdveřové 911 s označením 989, Cayenne Cabriolet, studie 754, což byl mezityp mezi modeley 356 a 911 (respektive 901), nebo prototyp C88, tedy levný sedan navržený pro Čínu.

Těmto výjimečným strojům se nicméně tentokrát věnovat nebudeme, místo nich se podíváme na aktuální expozici, která je oslavou sedmdesátin připomínajících zahájení výroby sportovních modelů. Ty nejkrásnější kousky najdete v popsané galerii. Stojí to za to!

Porsche a jeho sedany: Panamera není první

Porsche a jeho sedany: Panamera není první

 

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků