Prohlídka faceliftu Mercedesu S. Nedůstojné čtyřválce zmizely

Na konci první poloviny letních prázdnin uvedla značka s třícípou hvězdou ve svém znaku modernizované provedení své vlajkové lodi. Změny probíhaly hlavně pod kapotou.

Už žádné čtyřválce. To je hlavní zpráva značky Mercedes-Benz pro své privilegované zákazníky. Tedy ty, kteří si kupují vlajkovou loď - třídu S. Její základní cena v České republice nyní činí 1 934 000 Kč.

Tuzemské zastoupení značky s třícípou hvězdou ve svém logu uvádí právě nyní, uprostřed léta, modernizované provedení tohoto tradičního modelu. Od dosavadního provedení ho poznáte díky pozměněné masce chladiče, světlometům a nárazníkům. Například lamely v masce chladiče jsou teď zdvojené, spodní část nárazníku je ladnější a přirozenější a jiné jsou také hlavní světlomety.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vlevo základní varianta, vpravo s AMG paketem

Do nich designéři zakomponovali tři pásy LED diod, které mají připomínat tvar pochodně, jako prvního zdroje světla využívaného lidským pokolením. Mimochodem, diody umí dosvítit při zapnutém dálkovém světle až na vzdálenost 642 metrů, což je vlastně maximum toho, co legislativa povoluje.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Zmíněné pásy navíc svítí ve třech různých barvách - modře, když řidič odemkne vůz a ten ho "vítá", bíle v režimu denního svícení a oranžově při změnách směru jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř je nejmarkantnější změnou nový volant. Ve stejném duchu se v budoucnosti ponese design i funkčnost tohoto prvku ve všech budoucích modelech značky. "Pomocí tlačítek na levé straně vozu se ovládají všechny funkce vozu důležité pro řidiče, na pravé straně jsou pak tlačítka a voliče pro oblast multimédií," uvedl při prezentaci novinky technický školitel značky Petr Dvořák.

Podle něho bude možná některým tradičním zákazníkům značky připadat nezvyklé nahrazení klasické páčky tempomatu systémem tlačítek na volantu, nicméně ovládání této funkce je prý minimálně stejně rychlé a logické jako dříve.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový volant a tlačítka na pravé a levé straně

V interiéru rovněž přibyly nějaké funkce. Například ambientní osvětlení je možno nastavovat místo původních tří barev v celkem 64 odstínech, navíc ve čtyřech různých zónách a pro každou zvlášť.

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4(2): Nádherný nesmysl

Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4(2): Nádherný nesmysl

Vylepšil se asistent pro autonomní jízdu. Například teď umí i zatáčet a je činný až do rychlosti 180 kilometrů v hodině. Nicméně, pustit volant můžete stále jen maximálně na půl minuty.

Mercedes-Benz je ovšem především komfortní limuzína na dlouhé cesty. Pro jejich zpříjemnění značka připravila technologii Energizing Comfort Control, která propojuje klimatizaci, audiosystém i ambientní osvětlení s různými druhy masáží v sedačkách. Programů je celkem šest a délka každého z nich je deset minut. Ne v každém exempláři však budou k dispozici všechny. Záleží na namontované výbavě.

Vůbec nejdůležitější jsou ovšem změny v motorovém prostoru. Pochybovače o smyslu downsizingu nepochybně potěší informace o tom, že čtyřválce už do "eska" nenamontují.

Ať už dieselové, tak zážehové verze, budou začínat na počtu válců s číslem 6. U vznětové řady motoráři Mercedesu vyvinuli nejvýkonnější turbodiesel všech dob. Oproti dřívějšímu uspořádání do V jde nyní o řadový šestiválec. Slabší varianta má výkon 210 kW (286 koní), silnější pak 250 kW (340 koní). Maximální točivý moment je 600 a 700 Nm. Motor má dvojnásobné přeplňování. Označení těchto verzí bude A 350 a 400 d.

Mercedes-Benz 600 W100 (1963-1981): Svatý grál

Mercedes-Benz 600 W100 (1963-1981): Svatý grál

V případě zážehových agregátů je vstupním modelem S 450. Řadový šestiválec je kompletně nový. Využívá integrovaný startovací generátor a 48voltovou elektrickou soustavu. Díky tomu je motor v prvním stupni přeplňován pomocí elektrického turba. S 450 má maximální výkon 270 kW (367 koní) a S 500 dosahuje až 320 kW (435 koní). Maximální točivý moment je v tomto případě 500 a 520 Nm. Elektrické přeplňování zcela zaceluje klasickou "turbodíru".

Na vrcholu motorového řetězce v případě klasických Mercedesů, tedy těch bez přídomku AMG, je osmiválec S 560 a dvanáctiválec S 600. Vidlicový osmiválec má turba uvnitř "véčka" obdobně jako motory pro formuli 1. Písty jsou kované z hliníku a ze stejného kovu je i kliková skříň. Maximální výkon charakterizuje číslo 345 kW (469 koní). Maximální točivý moment dosahuje 700 Nm. Várianta S 63 AMG pak už má 612 koní a 900 Nm. Navíc také (v ekologickém režimu) umí odpojovat čtyři ze svých osmi válců. Konkrétně se vypnou válce s čísly 2,3, 5 a 8.

Parametry dvanáctiválcového motoru, jak ve verzi 600, tak i S 65 AMG, zůstaly oproti verzi před faceliftem beze změny. Tedy k dispozici má řidič 390 kW a 830 Nm v případě "mírové" verze a 463 kW a rovných 1000 Nm u verze S 65.

Fotogalerii Mercedesu-Benz třídy S po faceliftu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků