Německý kabriolet dorazí k prvním zákazníkům již na jaře. Máme pro vás jeho stylové fotky z Mallorcy.
V České republice už je zase možné objednávat Volkswagen bez střechy. Stal se jím model T-Roc Cabriolet a tuzemské zastoupení si ho cení na nejméně 700.000 Kč (výbava Style, motor 1.0 TSI o výkonu 85 kW). Oproti standardnímu modelu si tak připlatíte o více než dvě stě tisíc korun.
Cabriolet to však vedle stahovací střechy kompenzuje bohatší standardní výbavou, ke které se řadí 17palcová kola, navigace, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek, bluetooth, zadní LED svítilny i ambientní osvětlení interiéru. Cabriolet si lze ještě vylepšit výbavou R-Line, nebo patnáctistovkou TSI, ke které je k mání i automat.
Minulý týden jsme se měli s tímto stylovým modelem prohánět po Mallorce. Vzhledem k současné situaci nám to ale znemožnila epidemie koronaviru. Automobilka však už na místě byla a podělila se s námi i o bohatou fotogalerii, kterou si můžete prohlédnout nahoře.
Volkswagen T-Roc Cabriolet: Ceny pro český trh |
Motor |
Výbava Style |
Výbava R-Line |
1.0 TSI/85 kW 6M |
699.900 |
- |
1.5 TSI/110 kW 6M |
737.900 |
814.900 |
1.5 TSI/110 kW 7A |
797.900 |
874.900 |
Asi nejzajímavější Volkswagen dneška se u českých prodejců objeví začátkem května. Má plátěnou střechu, která se skládá do kufru. Celý mechanismus a dodatečné výztuhy pro zpevnění vozu pak přidaly téměř 200 kg navíc, což se odrazí na celkové dynamice. Z technických údajů však vyplývá, že maximální rychlost zůstává na stejné hodnotě jako u SUV. Na celkové parametry se můžete podívat níže v tabulce.
Volkswagen T-Roc: Srovnání parametrů otevřené a uzavřené verze |
Verze |
Kabrio |
SUV |
Kabrio |
SUV |
Motor |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.5 TSI |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
1498 |
1498 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
85/5000 |
85/5000 |
110/5000 |
110/5000 |
Točivý moment [N.m/min] |
200/2000 |
200/2000 |
250/1500 |
250/1500 |
Převodovka |
6M |
6M |
6M(7A) |
6M(7A) |
Max. rychlost [km/h] |
187 |
187 |
205 |
205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
- |
10,1 |
- |
8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,4-5,6 |
5,3-5,4 |
5,5-5,7(5,6-5,8) |
5,4(5,4) |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1487 |
1293 |
1524(1540) |
1330(1350) |
Celková hmotnost [kg] |
1850 |
1790 |
1880(1900) |
1850(1860) |
Max. hm. nebrzd. přív. 12% [kg] |
1300 |
1300 |
1500 |
1500 |
Max. hm. nebrzd. přívěsu [kg] |
740 |
640 |
750 |
640(670) |
Na seznámení s novým Volkswagenem T-Roc Cabriolet si tak budeme muset počkat až na test v českých podmínkách. Ten by mohl proběhnout ještě během května. Mimo jiné nás bude zajímat, jak se hmotnost navíc propíše do jízdního projevu u litrového tříválce, případně jaký to bude mít vliv na spotřebu paliva.
Podle našich informací by měl být větší zájem o motor 1.0 TSI. Odhadujeme, že už kvůli nižší základní ceně. Nabídka pohonných jednotek je kompletní, což znamená, že se pod kapotou T-Rocu Cabriolet neobjeví turbodiesel ani silnější dvoulitrový motor TSI. Tím odpadají také spekulaci o ostré verzi R.
Koronavirus online