Prohlédněte si The Punisher, ruský koncept nového armádního vozidla

Před časem jsme vám ukazovali jedenoho z možných nástupců vojenského Humvee, kterým by mohl být stroj z dílny Oshkosh Defense. Také v Rusku už před pár lety začali s vývojem nového armádního vozidla a tohle je výsledek. Jmenuje se The Punisher a vypadá opravdu dost zajímavě.

Prohlédněte si jednoho z možných nástupců vojenského Humvee

Prohlédněte si jednoho z možných nástupců vojenského Humvee

Úplné počátky vývoje tohoto speciálu sahají do roku 2008. Na vývoji se podílela automobilka ZIL a v roce 2012 byl výsledek představen. Zároveň bylo oznámeno, že vývoj prototypu má být definitivně hotov do roku 2015, přičemž první exempláře by měla ruská armáda používat už od roku 2013.

Jak to ale nakonec dopadlo, to není úplně jisté, protože dohledat aktuální informace je dost složité a navíc se informace z jednotlivých zdrojů rozcházejí. Přesto tohle auto stojí za pozornost jednoduše už kvůli tomu, jak vypadá a co nabízí. Drtivá většina fotek je ale z roku 2012. 

Základem ruského speciálu je žebřinový rám, do kterého jsou uloženy všechny pro automobil životně důležité části včetně například palivové nádrže. O pohon se stará naftový motor s objemem 4460 cm3. Maximální výkon je podle některých zdrojů 185 koní, jiné zdroje slibují 150 koní. Převodovka je pětistupňová ZF, poháněna jsou samozřejmě všechna kola a na podvozku najdeme části od společnosti Kamaz. Maximální rychlost činí 120 km/h.

Hummer HX Concept, tak trochu jako Lego

Hummer HX Concept, tak trochu jako Lego

The Punisher váží 4570 kg, celkově jeho hmotnost nepřesáhne osm tun. Interiér je záměrně uspořádán tak, aby vojáci seděli čelem k bokům auta a mohli případně střílet z vozu. V první řadě je místo pro řidiče a velitele, uprostřed jsou dvě řady po třech a dozadu se také mohou posadit až tři lidé.

První testy byly údajně hodnoceny kladně, ale především pro řidiče byl problém se špatným výhledem vpřed. Jen tak na okraj, ta děsivě vyhlížející maska byla vytvořena záměrně takto, aby rovnou odradila nepřítele od pokusů auto zastavit. Některé ruské weby hodnotí vzhled auta tak, že je „velmi výhodný pro rozřezání davu bezbranných demonstrantů“. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdroj: trucklist.ru, kratko-news.com

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek