Koncept Tense Performance známe již z roku 2016. Motor 1

Koncept Tense Performance známe již z roku 2016. | Motor 1

Tehdy jej automobilka prezentovala jako laboratoř pro nové technologie a design.  Motor 1

Tehdy jej automobilka prezentovala jako laboratoř pro nové technologie a design.  | Motor 1

Ten byl vskutku nadčasový, když si uvědomíme, že i po šesti letech stále působí extrovertně a moderně.  Motor 1

Ten byl vskutku nadčasový, když si uvědomíme, že i po šesti letech stále působí extrovertně a moderně.  | Motor 1

Základním kamenem vozu je karbonový monokok vybavený pohonným ústrojím právě z Formula E.  Motor 1

Základním kamenem vozu je karbonový monokok vybavený pohonným ústrojím právě z Formula E.  | Motor 1

Dvojice elektromotorů pohánějící obě nápravy pracuje s výkonem 600 kW a točivým momentem 8000 Nm. Motor 1

Dvojice elektromotorů pohánějící obě nápravy pracuje s výkonem 600 kW a točivým momentem 8000 Nm. | Motor 1

Koncept Tense Performance uchvátí rekuperační kapacitou 600 kW.  Motor 1

Koncept Tense Performance uchvátí rekuperační kapacitou 600 kW.  | Motor 1

Díky tomu je vůz schopen brzdit pouze pomocí rekuperace, i když je fyzicky vybaven klasickými kotoučovými brzdami. Motor 1

Díky tomu je vůz schopen brzdit pouze pomocí rekuperace, i když je fyzicky vybaven klasickými kotoučovými brzdami. | Motor 1

Zvládnout tak vysokou rekuperaci si vyžádalo navržení unikátního chlazení článků. Motor 1

Zvládnout tak vysokou rekuperaci si vyžádalo navržení unikátního chlazení článků. | Motor 1

Tense Performance pokládá základy novým technickým řešením, z nichž budou těžit budoucí modely E-Tense.  Motor 1

Tense Performance pokládá základy novým technickým řešením, z nichž budou těžit budoucí modely E-Tense.  | Motor 1

V následujících týdnech se za jeho volantem budou během vývoje střídat mistři Formula E Jean-Eric Vergne a Antonio Felix da Costa. Motor 1

V následujících týdnech se za jeho volantem budou během vývoje střídat mistři Formula E Jean-Eric Vergne a Antonio Felix da Costa. | Motor 1

Značka DS je symbolem luxusních francouzských vozů. Určitým protipólem je její stabilní účast ve Formula E, kde vyhrála šampionát ve dvou po sobě jdoucích ročnících.  DS Press

Značka DS je symbolem luxusních francouzských vozů. Určitým protipólem je její stabilní účast ve Formula E, kde vyhrála šampionát ve dvou po sobě jdoucích ročnících.  | DS Press

Tehdy jej automobilka prezentovala jako laboratoř pro nové technologie a design.  Motor 1
Ten byl vskutku nadčasový, když si uvědomíme, že i po šesti letech stále působí extrovertně a moderně.  Motor 1
Základním kamenem vozu je karbonový monokok vybavený pohonným ústrojím právě z Formula E.  Motor 1
Dvojice elektromotorů pohánějící obě nápravy pracuje s výkonem 600 kW a točivým momentem 8000 Nm. Motor 1
11
Fotogalerie

Prohlédněte si novou pojízdnou laboratoř Francouzů. Brzdí jen rekuperací, točivý moment je ohromující!

DS na trh přivádí luxusní francouzské sedany, ale také je úspěšným účastníkem série Formula E. Právě závodní zkušenosti posloužily k dalšímu vývoji konceptu, jehož technologie se objeví v sériových vozech.

Značka DS je symbolem luxusních francouzských vozů. Určitým protipólem je její stabilní účast ve Formula E, kde vyhrála šampionát ve dvou po sobě jdoucích ročnících. Závodní technika tak dává velmi dobrý základ pro integraci nových řešení do sériových vozů.

Koncept Tense Performance známe již z roku 2016. Tehdy jej automobilka prezentovala jako laboratoř pro nové technologie a design. Ten byl vskutku nadčasový, když si uvědomíme, že i po šesti letech stále působí extrovertně a moderně. Základním kamenem vozu je karbonový monokok vybavený pohonným ústrojím právě z Formula E. Dvojice elektromotorů pohánějící obě nápravy pracuje s výkonem 600 kW a točivým momentem 8000 Nm.

Jsme zvyklí, že koncepty ohromují výkonem, jenže Tense Performance jde ještě dál. Uchvátí například rekuperační kapacitou 600 kW. Díky tomu je vůz schopen brzdit pouze pomocí rekuperace, i když je fyzicky vybaven klasickými kotoučovými brzdami. Baterii vyvinula společnost TotalEnergies ve spolupráci s dceřinou společností Saft. Zvládnout tak vysokou rekuperaci si vyžádalo navržení unikátního chlazení článků.

Tense Performance pokládá základy novým technickým řešením, z nichž budou těžit budoucí modely E-Tense. Stejně tak na sériových modelech uvidíme některé designové prvky převzaté z konceptu. V následujících týdnech se za jeho volantem budou během vývoje střídat mistři Formula E Jean-Eric Vergne a Antonio Felix da Costa.

DS Automobiles

Značka DS Automobiles vznikla v roce 2015 a opírá o odkaz vozu DS z roku 1955. Jde o prémiovou značku koncernu Stellantis a prostřednictvím svých vozů chce mimo jiné ztělesnit francouzský luxus.

DS 3 CrossbackDS 4DS 7 Crossback ● DS 9

Doporučujeme

Články odjinud