O nákladních vozech na baterky je diskuze zcela bezpředmětná, protože jejich dojezd odpovídá provozu v omezených lokalitách a když si vezmeme jejich objem na dálnicích a myšlenku, že by se musely všechny několikrát nabíjet během transevropských cest, tak bychom si doma nerozsvítili ani lampičku na čtení.

O nákladních vozech na baterky je diskuze zcela bezpředmětná, protože jejich dojezd odpovídá provozu v omezených lokalitách a když si vezmeme jejich objem na dálnicích a myšlenku, že by se musely všechny několikrát nabíjet během transevropských cest, tak bychom si doma nerozsvítili ani lampičku na čtení.

Profesionálních řidičů kamionů ubývá. Šanci mají i ti bez praxe

Firmy se z krize minulých let oklepaly, výroba se navyšuje, a to pro přepravce zboží znamená nárůst zakázek. Oživení trhu s sebou přináší i větší poptávku po zkušených řidičích, kterých rozhodně není přebytek.

Obecně je šoférů zatím dostatek, ale pokud se dopravce rozhodne k rozšíření vozového parku a k navýšení objemu přepravovaného zboží, bude potřebovat nové řidiče. Například z důvodů plánované expanze na druhou polovinu roku chybí společnosti Šmídl třicet šoférů.

 untitled.bmp kamiony3 (2).jpg
Zakázky pro spedice porostou, o kvalitní řidiče bude sháňka

„Zahájili jsme náborovou kampaň, inzerujeme v tisku i rádiích. Nabízíme řadu výhod a hlavně moderní techniku. Máme zájem o řidiče s praxí, ale těch bohužel není mnoho. Zatím jediným personální opatření je to, že nabíráme řidiče bez praxe a umožňujeme jim dlouhodobý zácvik se zkušeným řidičem,“ sdělila AutoRevue.cz Martina Šmídlová, jednatelka společnosti Šmídl.

Začíbají chybět řidiči, kteří se naučili jezdit na vojně

Nedostatek profesionálních řidičů vyplývá ze zrušení základní vojenské služby. V minulosti získalo mnoho branců řidičský průkaz na nákladní vozidla a pak během vojny i praxi v řízení. Dnes se pohybují náklady na pořízení řidičského a profesního průkazu v řádech desítek tisíc, což je nemalá startovní investice.

„I tak je ale mezi mladými lidmi o tuto profesi zájem, hlavní překážkou však zůstává nedostatek praxe. Kvalitní řidiči jsou profesionálové, po kterých bude vždycky velká poptávka a bude se o ně bojovat. Být dobrým šoférem totiž neznamená jen umět točit volantem, jde i o velkou zodpovědnost, což si uvědomujeme,“ dodala Šmídlová.

Doporučujeme

Články odjinud