Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

Jak předpověděl dřívější koncept, také velké SUV Atlas od Volkswagenu se dočká varianty se stylověji střiženou karoserií. Nyní se můžeme podívat na první fotky produkčního modelu.

Kompaktnější a „sportovněji“ působící verzi Volkswagenu Atlas, tedy sedmimístného SUV prodávaného v USA (a v Číně pod jménem Teramont), již dříve předpověděl koncept Cross Sport, který automobilka ukázala v březnu na autosalonu v New Yorku. Na veřejnost se teď dostávají první fotky sériového modelu.

Samozřejmě, designové směřování konceptu bylo pro sériovou verzi vskutku umírněno a novinka tak na první pohled vypadá prostě jako Atlas s kratší zádí a razantněji se snižující linií střechy. Nicméně, maska vozu prošla lehkým omlazením, přední světlomety jsou menší a změnilo se i tvarování otvorů přístupu vzduchu v nárazníku.

Nový VW Passat pro Ameriku má pořád starou platformu. Důvod je prostý

Nový VW Passat pro Ameriku má pořád starou platformu. Důvod je prostý

Prvky zádě se od standardního Atlasu příliš neliší, svítilny vypadají takřka identicky a nárazník zdobí velice pravděpodobně falešné rámečky výfukových koncovek. S kratší zádí pochopitelně Cross Sport nabídne pouze pětimístný interiér. Lze čekat, že architektura palubní desky a dalších částí kabiny bude také ctít vzezření klasického Atlasu.

Podle čínského webu CNBeta má nový Atlas Cross Sport měřit na délku 4905 mm, být široký 1989 mm a vysoký 1719 mm, zatímco rozvor čítá 2980 mm. Šířka a rozvor se tedy od původního modelu nijak nemění.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Pod kapotou čínské specifikace se objeví dvoulitrový benzinový čtyřválec s turbem, přičemž součástí nabídky má být i velký 2,5litrový šestiválec, který normálně najdete právě v tamním sedmimístném Teramontu. S motory bude pracovat sedmistupňová automatická převodovka a dojde i pohon všech kol 4MOTION.

Každopádně, Evropané si mohou na tento model, a ostatně i normální Atlas, samozřejmě nechat zajít chuť. Hlavními trhy pro Cross Sport budou nadále USA a Čína.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků