Produkční VW Atlas Cross Sport je na světě. V Evropě ho ale nečekejte

Jak předpověděl dřívější koncept, také velké SUV Atlas od Volkswagenu se dočká varianty se stylověji střiženou karoserií. Nyní se můžeme podívat na první fotky produkčního modelu.

Kompaktnější a „sportovněji“ působící verzi Volkswagenu Atlas, tedy sedmimístného SUV prodávaného v USA (a v Číně pod jménem Teramont), již dříve předpověděl koncept Cross Sport, který automobilka ukázala v březnu na autosalonu v New Yorku. Na veřejnost se teď dostávají první fotky sériového modelu.

Samozřejmě, designové směřování konceptu bylo pro sériovou verzi vskutku umírněno a novinka tak na první pohled vypadá prostě jako Atlas s kratší zádí a razantněji se snižující linií střechy. Nicméně, maska vozu prošla lehkým omlazením, přední světlomety jsou menší a změnilo se i tvarování otvorů přístupu vzduchu v nárazníku.

Nový VW Passat pro Ameriku má pořád starou platformu. Důvod je prostý

Nový VW Passat pro Ameriku má pořád starou platformu. Důvod je prostý

Prvky zádě se od standardního Atlasu příliš neliší, svítilny vypadají takřka identicky a nárazník zdobí velice pravděpodobně falešné rámečky výfukových koncovek. S kratší zádí pochopitelně Cross Sport nabídne pouze pětimístný interiér. Lze čekat, že architektura palubní desky a dalších částí kabiny bude také ctít vzezření klasického Atlasu.

Podle čínského webu CNBeta má nový Atlas Cross Sport měřit na délku 4905 mm, být široký 1989 mm a vysoký 1719 mm, zatímco rozvor čítá 2980 mm. Šířka a rozvor se tedy od původního modelu nijak nemění.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Pod kapotou čínské specifikace se objeví dvoulitrový benzinový čtyřválec s turbem, přičemž součástí nabídky má být i velký 2,5litrový šestiválec, který normálně najdete právě v tamním sedmimístném Teramontu. S motory bude pracovat sedmistupňová automatická převodovka a dojde i pohon všech kol 4MOTION.

Každopádně, Evropané si mohou na tento model, a ostatně i normální Atlas, samozřejmě nechat zajít chuť. Hlavními trhy pro Cross Sport budou nadále USA a Čína.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků