Francouzsko-německý hypersport  Bugatti Chiron  dospěl do poslední produkční fáze. Z původně plánovaných 500 kusů jich totiž zbývá vyrobit už jen 40. Nástupce modelu Veyron, který navždy změnil svět superaut, se tak pomalu chystá do důchodu.

Francouzsko-německý hypersport Bugatti Chiron dospěl do poslední produkční fáze. Z původně plánovaných 500 kusů jich totiž zbývá vyrobit už jen 40. Nástupce modelu Veyron, který navždy změnil svět superaut, se tak pomalu chystá do důchodu.

Automobilka již navíc nepřijímá objednávky na standardní model. Posledních čtyřicet kusů bude složených z verzí Super Sport a Pur Sport.

Automobilka již navíc nepřijímá objednávky na standardní model. Posledních čtyřicet kusů bude složených z verzí Super Sport a Pur Sport.

První Chiron dorazil ke svému zákazníkovi v březnu roku 2017. Celosvětový debut proběhl na autosalonu v Ženevě rod předtím a na voze visela cenovka 2 miliony eur.

První Chiron dorazil ke svému zákazníkovi v březnu roku 2017. Celosvětový debut proběhl na autosalonu v Ženevě rod předtím a na voze visela cenovka 2 miliony eur.

V květnu roku 2018 byl zákazníkovi dodán stý kousek. V únoru o dva roky později to byl již dvě stě padesátý. Nejsilnějším trhem modelu jsou Spojené státy americké. 

V květnu roku 2018 byl zákazníkovi dodán stý kousek. V únoru o dva roky později to byl již dvě stě padesátý. Nejsilnějším trhem modelu jsou Spojené státy americké. 

Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády.

Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády.

V roce 2017 stanovil s časem 41,96 sekundy rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Ještě předtím pak předprodukční prototyp dokázal pokořit rychlost 490,484 km/h.

V roce 2017 stanovil s časem 41,96 sekundy rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Ještě předtím pak předprodukční prototyp dokázal pokořit rychlost 490,484 km/h.

Veškeré rekordy Bugatti Chiron však již byly překonány. Doba se totiž mění a výkon přes 1000 koní už dnes nikoho neohromí.

Veškeré rekordy Bugatti Chiron však již byly překonány. Doba se totiž mění a výkon přes 1000 koní už dnes nikoho neohromí.

Chiron to měl hlavně po Veyronu těžké, protože přišel do úplně jiné doby. Jenže oproti ostatním hypersportům, které jsou už i rychlejší, je Chiron v podstatě masovkou, která se vyrábí už čtyři roky a existuje ve 460 kusech.

Chiron to měl hlavně po Veyronu těžké, protože přišel do úplně jiné doby. Jenže oproti ostatním hypersportům, které jsou už i rychlejší, je Chiron v podstatě masovkou, která se vyrábí už čtyři roky a existuje ve 460 kusech.

Pokud se nemýlím, tak za posledních patnáct let vznikly pouze dva vozy této kategorie, které Chiron překonaly v počtu vyrobených kusů.

Pokud se nemýlím, tak za posledních patnáct let vznikly pouze dva vozy této kategorie, které Chiron překonaly v počtu vyrobených kusů.

Jsou to Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Většina moderních hypersportů se drží do dvou stovek produkčních kusů.

Jsou to Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Většina moderních hypersportů se drží do dvou stovek produkčních kusů.

 „S Chironem Pur Sport a Super Sport nabízíme našim zákazníkům vyvrcholení dlouholetého vývoje platformy Chironu,“  sděluje vedoucí prodeje Bugatti Hendrik Malinowski.

„S Chironem Pur Sport a Super Sport nabízíme našim zákazníkům vyvrcholení dlouholetého vývoje platformy Chironu,“ sděluje vedoucí prodeje Bugatti Hendrik Malinowski.

 „Toto spektrum využití, ať už jde o dosažení limitu na závodním okruhu, nebo o jízdu na dálnici v absolutním luxusu, posunulo Chiron na zcela novou úroveň,“  dodává.

„Toto spektrum využití, ať už jde o dosažení limitu na závodním okruhu, nebo o jízdu na dálnici v absolutním luxusu, posunulo Chiron na zcela novou úroveň,“ dodává.

Osmilitrový quad-turbo W16 nabízí rovných 1600 koní (1176 kW), o stovku více než standardní Chiron, a rovněž 1600 N.m točivého momentu.

Osmilitrový quad-turbo W16 nabízí rovných 1600 koní (1176 kW), o stovku více než standardní Chiron, a rovněž 1600 N.m točivého momentu.

Klasicky ve spojení s přeprogramovanou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Klasicky ve spojení s přeprogramovanou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Každý zákazník nechá za svůj exemplář minimálně 3,5 milionu eur (asi 89 milionů korun).

Každý zákazník nechá za svůj exemplář minimálně 3,5 milionu eur (asi 89 milionů korun).

 Zdroj: Bugatti

| Zdroj: Bugatti

Čas letí rychle. Od dosažení  rekordní rychlosti 490,484 km/h  a představení  limitované edice rekordního Bugatti Chiron Super Sport 300+  uplynuly již dva roky.

Čas letí rychle. Od dosažení rekordní rychlosti 490,484 km/h a představení limitované edice rekordního Bugatti Chiron Super Sport 300+ uplynuly již dva roky.

Za tu dobu automobilka provedla u modelu rozsáhlé testování a vývoj, který nyní končí produkcí prvních osmi kusů mířících k zákazníkům.

Za tu dobu automobilka provedla u modelu rozsáhlé testování a vývoj, který nyní končí produkcí prvních osmi kusů mířících k zákazníkům.

Testování Bugatti Chiron Zdroj: Bugatti

Testování Bugatti Chiron | Zdroj: Bugatti

Testování Bugatti Chiron Zdroj: Bugatti

Testování Bugatti Chiron | Zdroj: Bugatti

Testování Bugatti Chiron Zdroj: Bugatti

Testování Bugatti Chiron | Zdroj: Bugatti

Auta jsou po každé jízdě pečlivě dezinfikována. Zdroj: Bugatti

Auta jsou po každé jízdě pečlivě dezinfikována. | Zdroj: Bugatti

Bugatti letos pozvalo své klienty na testování modelů Chiron a Pur Sport do Saint-Tropez. Zdroj: Bugatti

Bugatti letos pozvalo své klienty na testování modelů Chiron a Pur Sport do Saint-Tropez. | Zdroj: Bugatti

Na zákazníky čekají projížďky po okolí a také dokonalý servis. Zdroj: Bugatti

Na zákazníky čekají projížďky po okolí a také dokonalý servis. | Zdroj: Bugatti

Bugatti tak poskytuje hrstku fotek z posledních testů  nové verze Super Sport , která ač není rekordmanem, stále má zajistit maximální rychlost 440 km/h.

Bugatti tak poskytuje hrstku fotek z posledních testů nové verze Super Sport, která ač není rekordmanem, stále má zajistit maximální rychlost 440 km/h.

Automobilka již navíc nepřijímá objednávky na standardní model. Posledních čtyřicet kusů bude složených z verzí Super Sport a Pur Sport.
První Chiron dorazil ke svému zákazníkovi v březnu roku 2017. Celosvětový debut proběhl na autosalonu v Ženevě rod předtím a na voze visela cenovka 2 miliony eur.
V květnu roku 2018 byl zákazníkovi dodán stý kousek. V únoru o dva roky později to byl již dvě stě padesátý. Nejsilnějším trhem modelu jsou Spojené státy americké. 
Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády.
25
Fotogalerie

Produkce Bugatti Chiron míří do finále. Rekordy už lámat nepotřebuje, je ikonou

Standardní Bugatti Chiron teď už neobjednáte. Značka se v poslední výrobní fázi zaměří výhradně na vyladěné verze Super Sport a Pur Sport.

Francouzský hypersport Bugatti Chiron dospěl do poslední produkční fáze. Z původně plánovaných 500 kusů jich totiž zbývá vyrobit už jen 40. Nástupce modelu Veyron, který navždy změnil svět superaut, se tak pomalu chystá do důchodu. Automobilka již navíc nepřijímá objednávky na standardní model. Posledních čtyřicet kusů bude složených z verzí Super Sport a Pur Sport.

„S Chironem Pur Sport a Super Sport nabízíme našim zákazníkům vyvrcholení dlouholetého vývoje platformy Chironu,“ sděluje vedoucí prodeje Bugatti Hendrik Malinowski. „Toto spektrum využití, ať už jde o dosažení limitu na závodním okruhu, nebo o jízdu na dálnici v absolutním luxusu, posunulo Chiron na zcela novou úroveň,“ dodává.

První Chiron dorazil k zákazníkovi v březnu roku 2017. Celosvětový debut proběhl na autosalonu v Ženevě rod předtím a na voze visela cenovka 2 miliony eur. V květnu roku 2018 byl zákazníkovi dodán stý kousek. V únoru o dva roky později to byl již dvě stě padesátý. Nejsilnějším trhem modelu jsou Spojené státy americké. 

Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády. V roce 2017 stanovil s časem 41,96 sekundy rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Ještě předtím předprodukční prototyp dokázal pokořit rychlost 490,484 km/h.

Veškeré rekordy Bugatti Chiron však již byly překonány. Doba se totiž mění a výkon přes 1000 koní už dnes nikoho neohromí. Chiron to měl hlavně po Veyronu těžké, protože přišel do úplně jiné doby. Jenže oproti ostatním hypersportům, které jsou už i rychlejší, je Chiron v podstatě masovkou, která se vyrábí už čtyři roky a existuje ve 460 kusech.

Pokud se nemýlím, tak za posledních patnáct let vznikly pouze dva vozy této kategorie, které Chiron překonaly v počtu vyrobených kusů. Jsou to Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Většina moderních hypersportů se drží do dvou stovek produkčních kusů.

Doporučujeme

Články odjinud