Produkce Avií nakonec začne až v září. Už jsme viděli výrobní halu

Avia Motors naplno ožije v září. V tomto termínu představí svůj vůz připravený pro plnění emisní varianty Euro 6 a po čtyřech letech se opět rozjede výrobní linka.

Letos vznikne zhruba stovka nových vozů značky Avia a příští rok 300 - 400. Autorevue.cz to prozradil generální ředitel firmy Ivan Fišák. Novináři a veřejnost si již mohli prohlédnout část nových výrobních prostor v areálu bývalého Vojenského opravárenského závodu v Přelouči. Již nyní zde pracuje přes 70 zaměstnanců, desítky dalších bude firma potřebovat těsně před zahájením sériové produkce.

"Bohužel se start výroby musel z původně uvažovaného červnového termínu o tři měsíce posunout. Důvodem jsou stále ještě probíhající homologační zkoušky." uvedl Fišák. Nové auto je podle něho v mnohém jiné než původní verze vyráběná v pražských Letňanech do léta 2013.

"Nejde jen o jiný motor a plastové díly, kompletně vyměněna musela být elektronika, přidány nové povinné bezpečnostní asistenční systémy a podobně," vysvětluje Fišák. Podle něho je na nové Avii 45 procent nových nebo vyměněných dílů.

Klepněte pro větší obrázek

Manažer Ivan Fišák je zodpovědný za zmrtvýchvstání Avie

Vnější vzhled verze pro regiony s normou Euro 6 se nebude lišit od toho, který se již představil na stavebním veletrhu v Moskvě (Více čtěte zde). Nicméně, řadou úprav musí projít interiér včetně palubní desky.

V Přelouči nebude probíhat kompletně celý výrobní proces. Svařování rámů má na starosti další firma z portfolia skupiny Czechoslovak Group - Carbox z Hořic. Kabiny se pak budou lakovat v prostorách kopřivnické Tatry. Nicméně, svařování kabiny ze zhruba tří stovek plechových dílů vylisovaných v Indii budou mít na starosti zaměstnanci v Přelouči. Ti také pak celý vůz kompletně smontují.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

V první fázi se budou vyrábět Avie ve variantách nosnosti 7,5, 9 a 12 tun. Příští rok by měla být k dispozici i verze s pohonem všech kol. "Do budoucna plánujeme i zvýšení nosnosti až k 15 tunám," sdělil Fišák.

V České republice firma pro prodej využije stále ještě existující síť dřívějších dealerů značky Avia. Ti ovšem budou mít kontakty na prodejce vozů Tatra a komunikace bude probíhat i opačným směrem.

Na podobu Avie po faceliftu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Tatra 613 3,5
Rok výroby: 1978
Stav: 359 860 km
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků