Produkce Avií nakonec začne až v září. Už jsme viděli výrobní halu

Avia Motors naplno ožije v září. V tomto termínu představí svůj vůz připravený pro plnění emisní varianty Euro 6 a po čtyřech letech se opět rozjede výrobní linka.

Letos vznikne zhruba stovka nových vozů značky Avia a příští rok 300 - 400. Autorevue.cz to prozradil generální ředitel firmy Ivan Fišák. Novináři a veřejnost si již mohli prohlédnout část nových výrobních prostor v areálu bývalého Vojenského opravárenského závodu v Přelouči. Již nyní zde pracuje přes 70 zaměstnanců, desítky dalších bude firma potřebovat těsně před zahájením sériové produkce.

"Bohužel se start výroby musel z původně uvažovaného červnového termínu o tři měsíce posunout. Důvodem jsou stále ještě probíhající homologační zkoušky." uvedl Fišák. Nové auto je podle něho v mnohém jiné než původní verze vyráběná v pražských Letňanech do léta 2013.

"Nejde jen o jiný motor a plastové díly, kompletně vyměněna musela být elektronika, přidány nové povinné bezpečnostní asistenční systémy a podobně," vysvětluje Fišák. Podle něho je na nové Avii 45 procent nových nebo vyměněných dílů.

Klepněte pro větší obrázek

Manažer Ivan Fišák je zodpovědný za zmrtvýchvstání Avie

Vnější vzhled verze pro regiony s normou Euro 6 se nebude lišit od toho, který se již představil na stavebním veletrhu v Moskvě (Více čtěte zde). Nicméně, řadou úprav musí projít interiér včetně palubní desky.

V Přelouči nebude probíhat kompletně celý výrobní proces. Svařování rámů má na starosti další firma z portfolia skupiny Czechoslovak Group - Carbox z Hořic. Kabiny se pak budou lakovat v prostorách kopřivnické Tatry. Nicméně, svařování kabiny ze zhruba tří stovek plechových dílů vylisovaných v Indii budou mít na starosti zaměstnanci v Přelouči. Ti také pak celý vůz kompletně smontují.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

V první fázi se budou vyrábět Avie ve variantách nosnosti 7,5, 9 a 12 tun. Příští rok by měla být k dispozici i verze s pohonem všech kol. "Do budoucna plánujeme i zvýšení nosnosti až k 15 tunám," sdělil Fišák.

V České republice firma pro prodej využije stále ještě existující síť dřívějších dealerů značky Avia. Ti ovšem budou mít kontakty na prodejce vozů Tatra a komunikace bude probíhat i opačným směrem.

Na podobu Avie po faceliftu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků