Produkce Avií nakonec začne až v září. Už jsme viděli výrobní halu

Avia Motors naplno ožije v září. V tomto termínu představí svůj vůz připravený pro plnění emisní varianty Euro 6 a po čtyřech letech se opět rozjede výrobní linka.

Letos vznikne zhruba stovka nových vozů značky Avia a příští rok 300 - 400. Autorevue.cz to prozradil generální ředitel firmy Ivan Fišák. Novináři a veřejnost si již mohli prohlédnout část nových výrobních prostor v areálu bývalého Vojenského opravárenského závodu v Přelouči. Již nyní zde pracuje přes 70 zaměstnanců, desítky dalších bude firma potřebovat těsně před zahájením sériové produkce.

"Bohužel se start výroby musel z původně uvažovaného červnového termínu o tři měsíce posunout. Důvodem jsou stále ještě probíhající homologační zkoušky." uvedl Fišák. Nové auto je podle něho v mnohém jiné než původní verze vyráběná v pražských Letňanech do léta 2013.

"Nejde jen o jiný motor a plastové díly, kompletně vyměněna musela být elektronika, přidány nové povinné bezpečnostní asistenční systémy a podobně," vysvětluje Fišák. Podle něho je na nové Avii 45 procent nových nebo vyměněných dílů.

Klepněte pro větší obrázek

Manažer Ivan Fišák je zodpovědný za zmrtvýchvstání Avie

Vnější vzhled verze pro regiony s normou Euro 6 se nebude lišit od toho, který se již představil na stavebním veletrhu v Moskvě (Více čtěte zde). Nicméně, řadou úprav musí projít interiér včetně palubní desky.

V Přelouči nebude probíhat kompletně celý výrobní proces. Svařování rámů má na starosti další firma z portfolia skupiny Czechoslovak Group - Carbox z Hořic. Kabiny se pak budou lakovat v prostorách kopřivnické Tatry. Nicméně, svařování kabiny ze zhruba tří stovek plechových dílů vylisovaných v Indii budou mít na starosti zaměstnanci v Přelouči. Ti také pak celý vůz kompletně smontují.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

V první fázi se budou vyrábět Avie ve variantách nosnosti 7,5, 9 a 12 tun. Příští rok by měla být k dispozici i verze s pohonem všech kol. "Do budoucna plánujeme i zvýšení nosnosti až k 15 tunám," sdělil Fišák.

V České republice firma pro prodej využije stále ještě existující síť dřívějších dealerů značky Avia. Ti ovšem budou mít kontakty na prodejce vozů Tatra a komunikace bude probíhat i opačným směrem.

Na podobu Avie po faceliftu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků