Prodrive P2: sportovní kupé je na světě

Z dřívějších informací bylo známo, že společnost Prodrive, úspěšná především v automobilových soutězích, chystá první silniční vůz. Sportovní automobil s označením P2 byl veřejnosti představen na autoshow v Birminghamu, pojďme se podívat, na co se můžeme těšit.
Prodrive P2: sportovní kupé je na světě

Dvousedadlový sporťák má celkové rozměry 3 910 x 1 855 x 1 310 mm. Je postaven na modifikovaném a zkráceném podvozku R1 automobilky Subaru a má všechny prvky sportovního vozu: přední maska má ostré rysy a velké nasávací otvory s mřížkou ve stylu Subaru; klenuté blatníky s 19palcovými koly a pneumatikami o rozměru 235/35 R19; zadní část je zkosená směrem dolů, typický designový prvek pro sportovní kupé; na zádi jsou dvě koncovky výfuku rozděleny difuzorem pro lepší obtékání vzduchu.

Pod kapotou pracuje přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 l, který je taktéž z regálů Subaru. Společnost Prodrive, která mimo jiné spolupracuje na vývoji závodních vozu Subaru WRC a na okruhových speciálech Aston Martin DBR9, vyladila agregát na výkon 257 kW (349 k) a maximální kroutící moment je 575 Nm.

O přenos síly na všechna čtyři kola se stará šestistupňová manuální převodovka. Hmotnost vozu je 1 100 kg a 349 koňských sil pošle "pé-dvojku" u nuly na stovku pod 4 s. Nejvyšší rychlost přesahuje 280 km/h. Proti silnému motoru stojí v opozici čtyřpístkové kotouče o průměru 355 mm vpředu a 330 mm vzadu.


Prodrive P2
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 171 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků