Prodrive P2: komponenty z Imprezy, velikost Fiesty

S novým projektem přichází britská společnost Prodrive, která se výrazně podílí na vývoji rallye speciálů automobilky Subaru a má svůj podpis i pod závodní verzí Aston Martinu DBR9 GT. Nový vůz, který nese označení P2, má podvozek a motor ze Subaru Imprezy. V současné době nemá tento malý a mrštný dvousedadlový sporťák na trhu sériových aut konkurenci, i když se vzdáleně podobá Lancii Stratos nebo Fordu RS200.

Maličké kupé má pohonnou jednotku z Imprezy, jedná se o turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 l s výkonem 220 kW (rovných 300 k) a díky své hmotnosti okolo jedné tuny bude mít podobný potenciál jako Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo. Maximální rychlost se vyšplhá na 256 km/h, ale předností malého kupátka bude především akcelerace, jízdní vlastnosti a obratnost v zatáčkách. Z Imprezy je také kompletní brzdový systém, převodovka, diferenciál a náhon na všechna kola.

Duchovním otcem projektu P2 je David Richards, zakladatel a šéf společnosti Prodrive. Vůz by se měl stát technologickou „lodí“ firmy, která bude předvádět firemní automobilový vývoj a design. Revoluční kupé by mělo být hotové již koncem tohoto roku, máme se tedy na co těšit. Jak by vůz mohl vypadat, ukazuje britský Autocar.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků