Prodrive P2: komponenty z Imprezy, velikost Fiesty

Prodrive P2: komponenty z Imprezy, velikost Fiesty

S novým projektem přichází britská společnost Prodrive, která se výrazně podílí na vývoji rallye speciálů automobilky Subaru a má svůj podpis i pod závodní verzí Aston Martinu DBR9 GT. Nový vůz, který nese označení P2, má podvozek a motor ze Subaru Imprezy. V současné době nemá tento malý a mrštný dvousedadlový sporťák na trhu sériových aut konkurenci, i když se vzdáleně podobá Lancii Stratos nebo Fordu RS200.

Maličké kupé má pohonnou jednotku z Imprezy, jedná se o turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 l s výkonem 220 kW (rovných 300 k) a díky své hmotnosti okolo jedné tuny bude mít podobný potenciál jako Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo. Maximální rychlost se vyšplhá na 256 km/h, ale předností malého kupátka bude především akcelerace, jízdní vlastnosti a obratnost v zatáčkách. Z Imprezy je také kompletní brzdový systém, převodovka, diferenciál a náhon na všechna kola.

Duchovním otcem projektu P2 je David Richards, zakladatel a šéf společnosti Prodrive. Vůz by se měl stát technologickou „lodí“ firmy, která bude předvádět firemní automobilový vývoj a design. Revoluční kupé by mělo být hotové již koncem tohoto roku, máme se tedy na co těšit. Jak by vůz mohl vypadat, ukazuje britský Autocar.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků