Prodrive P2: komponenty z Imprezy, velikost Fiesty

S novým projektem přichází britská společnost Prodrive, která se výrazně podílí na vývoji rallye speciálů automobilky Subaru a má svůj podpis i pod závodní verzí Aston Martinu DBR9 GT. Nový vůz, který nese označení P2, má podvozek a motor ze Subaru Imprezy. V současné době nemá tento malý a mrštný dvousedadlový sporťák na trhu sériových aut konkurenci, i když se vzdáleně podobá Lancii Stratos nebo Fordu RS200.

Maličké kupé má pohonnou jednotku z Imprezy, jedná se o turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 l s výkonem 220 kW (rovných 300 k) a díky své hmotnosti okolo jedné tuny bude mít podobný potenciál jako Ferrari F430 nebo Lamborghini Gallardo. Maximální rychlost se vyšplhá na 256 km/h, ale předností malého kupátka bude především akcelerace, jízdní vlastnosti a obratnost v zatáčkách. Z Imprezy je také kompletní brzdový systém, převodovka, diferenciál a náhon na všechna kola.

Duchovním otcem projektu P2 je David Richards, zakladatel a šéf společnosti Prodrive. Vůz by se měl stát technologickou „lodí“ firmy, která bude předvádět firemní automobilový vývoj a design. Revoluční kupé by mělo být hotové již koncem tohoto roku, máme se tedy na co těšit. Jak by vůz mohl vypadat, ukazuje britský Autocar.

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud