Pokud stále platí slova šéfa automobilky Adriana Mardella, v srpnu bychom se měli dočkat poslední a nejdelší verze 130.  Carscoops

Pokud stále platí slova šéfa automobilky Adriana Mardella, v srpnu bychom se měli dočkat poslední a nejdelší verze 130.  | Carscoops

Sdílet by měl paletu aktuálně dostupných pohonných jednotek.  Carscoops

Sdílet by měl paletu aktuálně dostupných pohonných jednotek.  | Carscoops

Současný Defender je nabízen s třídveřovou karoserií 90 a pětidveřovou 110.  Carscoops

Současný Defender je nabízen s třídveřovou karoserií 90 a pětidveřovou 110.  | Carscoops

Nejvýraznější změnou je prodloužený zadní převis a s tím související delší boční okna. Carscoops

Nejvýraznější změnou je prodloužený zadní převis a s tím související delší boční okna. | Carscoops

Víme jen, že osmimístný Defender 130 bude na délku měřit 5,1 metru, tedy o 340 mm více, než řada 110 při zachování stejného rozvoru 3 020 mm. Carscoops

Víme jen, že osmimístný Defender 130 bude na délku měřit 5,1 metru, tedy o 340 mm více, než řada 110 při zachování stejného rozvoru 3 020 mm. | Carscoops

To se týká zahraničních trhů, jelikož na českém trhu koupíme Defender maximálně se šesti místy. Carscoops

To se týká zahraničních trhů, jelikož na českém trhu koupíme Defender maximálně se šesti místy. | Carscoops

Jaký bude celkový vliv na terénní dovednosti, ukážou až první jízdy. Určitě ale potěší všechny, kteří měli tu čest sedět ve třetí řadě modelu 110. Carscoops

Jaký bude celkový vliv na terénní dovednosti, ukážou až první jízdy. Určitě ale potěší všechny, kteří měli tu čest sedět ve třetí řadě modelu 110. | Carscoops

Dle očekávání mu zůstala zcela rovná střecha s integrovaným prosklením v zadní části. Carscoops

Dle očekávání mu zůstala zcela rovná střecha s integrovaným prosklením v zadní části. | Carscoops

Sdílet by měl paletu aktuálně dostupných pohonných jednotek.  Carscoops
Současný Defender je nabízen s třídveřovou karoserií 90 a pětidveřovou 110.  Carscoops
Nejvýraznější změnou je prodloužený zadní převis a s tím související delší boční okna. Carscoops
Víme jen, že osmimístný Defender 130 bude na délku měřit 5,1 metru, tedy o 340 mm více, než řada 110 při zachování stejného rozvoru 3 020 mm. Carscoops
8
Fotogalerie

Prodloužený Land Rover Defender 130 na patentových snímcích: Bude mít přes 5 metrů a rozumné motory

Předloňský příchod nového Defenderu byl velkou slávou a naplněním dlouholetých očekávání. Nyní se stejně dychtivě těšíme na jeho největší provedení.

Současný Defender je nabízen s třídveřovou karoserií 90 a pětidveřovou 110. Pokud stále platí slova šéfa automobilky Adriana Mardella, v srpnu bychom se měli dočkat poslední a nejdelší verze 130. Zároveň jsou částečně vyvráceny jakékoliv spekulace o možné podobě, jelikož se na veřejnost dostaly základní patentové nákresy.

Dle očekávání mu zůstala zcela rovná střecha s integrovaným prosklením v zadní části. Nejvýraznější změnou je prodloužený zadní převis a s tím související delší boční okna. Jaký bude celkový vliv na terénní dovednosti, ukážou až první jízdy. Určitě ale potěší všechny, kteří měli tu čest sedět ve třetí řadě modelu 110. To se týká zahraničních trhů, jelikož na českém trhu koupíme Defender maximálně se šesti místy.

Od představení v roce 2019 toho automobilka o verzi 130 mnoho neřekla. Víme jen, že osmimístný Defender 130 bude na délku měřit 5,1 metru, tedy o 340 mm více, než řada 110 při zachování stejného rozvoru 3020 mm.

Sdílet by měl i paletu pohonných jednotek. Ta je na českém trhu zastoupena vznětovými šestiválci 3,0 litru s mild-hybridní technologií. Základem je D200 s výkonem 147 kW, následují vyšší řady D250 a D300 o výkonech 183 a 221 kW a konečně vrcholný D400 laděný na 297 kW. Tato jednotka je dostupná také v plug-in hybridní verzi s výkonem 294 kW. Na jiných trzích se ještě mluví o přeplňované V8 5.0 litru s výkonem 386 kW a 846 Nm točivého momentu.  

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud