Prodloužené BMW řady 7 dostane čtyřválec, ale jen pro Čínu

Prodloužené BMW řady 7 dostane čtyřválec, ale jen pro Čínu

Zatímco na našem trhu novou generaci BMW řady 7 s ničím menším než šestiválcem neseženete (aspoň prozatím), do Číny míří prodloužené BMW řady 7 s čtyřválcovým motorem. Bude to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec na benzín a model dostane jméno BMW 730Li.

Čtyřválec nabídne výkon 185 kW (252 k) a točivý moment 350 Nm, tedy stejné parametry jako například v BMW 330i. Dynamické parametry ale ještě známé nejsou. Víme jen, že čtyřválec bude standardně spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

A proč zrovna čtyřválec a proč zrovna pro Čínu? Zdanění nutí výrobce k těmto radikálním krokům právě v Číně, kde se daně neurčují podle emisí jako třeba ve většině zemí Evropy, ale podle počtu válců a objemu motoru. Například proto zvažuje Lamborghini a Audi přechod na pětiválec u svých supersportů.

BMW 730Li pro Čínu ale nebude první čtyřválec v této nové generaci luxusního sedanu. Už během představení auta se mluvilo o hybridu BMW 740e, který má rovněž dvoulitrový čtyřválec, ale celkový výkon hybridní soustavy přes 300 koní. Ten ale ještě v ceníku nenajdete, do prodeje dorazí až v roce 2016.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků