Prodejní výsledky Škoda Auto za leden až září 2003

Během prvních devíti měsíců roku 2003 si vůz Škoda Fabia, Octavia nebo Superb zakoupilo celkem 335 597 zákazníků. I přes napjaté konkurenční prostředí na téměř 80 exportních trzích a navzdory stagnaci dosáhla společnost Škoda Auto meziročního nárůstu o 0,7 %.

Winfried Vahland, místopředseda představenstva Škody Auto a.s. zodpovědný za oblast ekonomie k výsledkům prodeje poznamenal: „Šest měsíců za sebou je objem našeho prodeje stále nad úrovní loňského roku. Obzvláště úspěšní jsme v Německu a v Polsku. Vycházíme z toho, že se značka i nadále bude navzdory konjukturálnímu trendu vyvíjet pozitivně a že prodejní výsledky loňského roku budou překonány.“

Celosvětově nejvíce prodaných vozů připadá na modelovou řadu Škoda Fabia  s celkem 195 536 vozy, pro modely Škoda Octavia se rozhodlo celkem 123 310 zákazníků a vůz Škoda Superb si zakoupilo 16 751 zákazníků. Mezi nejoblíbenější modely patří varianty kombi, když prodej Škody Octavie Combi posílil o 4,8%  (51 454 vozů) a u Škody Fabie Combi se jedná dokonce o 19,2% meziroční nárůst                    prodeje (72 068 vozů). 

I přes stagnaci celkového hospodářství a poklesu poptávky v automobilovém sektoru  v západní Evropě, který zároveň představuje objemově největší část odbytu (53%) společnosti Škoda Auto, se podařilo lehce navýšit tržní podíl ve výši 1,6% a dodat zákazníkům celkem 178 684 vozů (-2,2%). Německo si s prodejem 52 613 vozů (+3,1%) prostřednictvím autorizovaných obchodníků dále upevnilo svou pozici největšího exportního trhu.

Na jednom z nejnáročnějších trhů tak značka Škoda kontinuálně posiluje svoji pozici. Poklesem celkového trhu byl naopak poznamenán vývoj  prodejů ve Francii (10 732 vozů; -8,6%), Velké Británii (29 918 vozů; -6,7%) a v Itálii (16 604 vozů; -0,8%). Výrazný růst prodeje Škoda Auto naopak zaznamenala v Rakousku (12 956 vozů; +12,2%), v Nizozemí (8 388; +18,6%) nebo ve Finsku (2 762 vozů; +72,2%).

V oblasti střední Evropy s výjimkou Slovenska došlo k oživení celkové poptávky po nových vozech. Škoda Auto na tomto růstu výrazně participovala. V regionu střední a východní Evropa (bez ČR a SR) tak prodala celkem 69 738 vozů (+18,5%). Nejvýznamnějším středoevropským exportním trhem se stalo opět Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 30 832 zákazníků (meziroční nárůst o 24,9%). S tržním podílem 11,96% posílila značka Škoda Auto pozici druhé nejlepší značky na polském trhu. Také poptávka na automobilovém trhu v Maďarsku zaznamenala silné oživení, když zde zákazníci zakoupili 11 672 vozů Škoda (meziroční nárůst o 43,6%; tržní podíl 7,5%).

Za první tři čtvrtletí si vůz Škoda v České republice zakoupilo 54 678 zákazníků. Celkový tržní podíl Škoda Auto na českém trhu s osobními vozy tak činil 48,55 %. Ve všech segmentech, kde jsou vozy Škoda zastoupeny, zaujímají modely Fabia, Octavia a Superb první místo – každý z nich se zhruba 60% podílem v daném segmentu. Úspěšná inovativní opatření v oblasti  podpory prodeje jako akce „Teď  na to máte“ podpořena nabídkou atraktivních akčních modelů a financování přispěla k umístnění jednotlivých modelů na prvních šesti místech v prodejní statistice -  první je Škoda Fabia (19 471 vozů), druhá Škoda Fabia Combi (15 240 vozů), třetí  Škoda Octavia (7 657 vozů), čtvrtá Škoda Octavia Combi (5 821 vozů), pátá Škoda Fabia Sedan (3605 vozů) a šestá Škoda Superb (2 776 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků