Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

55 komentářů

Kuk Vykuk
28. června • 11:18

Pohřeb spalováků je čím dál tím zábavnější :-DB-]

E15
21. června • 11:03

za extrémní rozšíření nesmyslných dieselových krumplů v Evropě může především tandem Německo&Francie, kde jsou rozdíly mezi zdaněním benzinu (vysoké) a nafty (nízké) nejvyšší. O peníze jde vždy až v první řadě a pokud 50 let motivují finančně lidi k pořizování dieselů, je výsledek, jaký je.... Zákazy se snaží hasit požár, který sami rozdmýchávají...

Zelí
22. června • 21:42

Souhlasím, je třeba zdanit phm tak, aby se mohlo odstranit mýto. Takže litr nafty by přišel cca na 50Kč.

bzzz
20. června • 19:10

Nezpochybnuji skodlivost naftaku, ale bylo by vhodne to vzit obsirneji. Tzn mimojine hysterie vypukla diky dieselgate a protoze centra mest jsou ucpane auty (tzn neresi se doprava jako takova a pohodlnost/rozezranost lidi), z nichz naftaky jsou momentalne na blacklistu (cemuz rozumim). Muzeme polemizovat o tom, jak zasadne situaci vylepsi nahrazeni naftaku nizkoobjemovymi benzinovymi primostriky (tim spise ve stale pocetnejsich a oblibenejsich SUV) ;-)Jinak spise nez danove zvyhodneni nafty mne stvalo, ze diky naftovemu boomu byl v jednu dobu v nekterem segmentu (resp u nekterych znacek) omezenejsi vyber slusnych benzinovych motorizaci. Maslo na hlave maji urednici i automobilky stejnou merou. Lide byli/jsou vicemene rukojmi.

USA
20. června • 19:58

to ale není hysterie, to je fakt. 1 naftak zamoruje ovzdusi jedovatym oxidy dusiku tolik jak 10 benzinaku.
zrovna dnes byla vyhlasena smogova situace v usteckem kraji kvuli prekroceni limitu přízemního ozonu. a prizemni ozon se vytvari fotochemickou reakci NOx. tech NOx, které naftove motory chrli ve velkym. a když dojde k omezeni dopravy - bude se to na 99% tykat i benzinovych motoru, které NOx produkuji radove méně nez naftaky.

problém s vyberem slusnych benzinovych motorizaci trva. nektere modely mají nejvykonnejsi motory naftove, benzinove o tridu slabsi, nebo nektere modely vůbec nemaji benzinove ctyrkolky, ale naftove jo.

qwertz
20. června • 20:07

Solidni automobilky maji srovnatelnou nabidku dieselových a naftovych motoru. To ze francouzi benzin prakticky nenabizi, a kdyz uz vyjimecne jo tak jako absurdne downsizovanou sekacku nikoho trapit nemusi. :-D

Jindra Kuchar
21. června • 8:32

Tak sem hoďte nějakou dodávku, případně větší SUV s rozumným benzínovým motorem

qwertz
21. června • 20:07

Lokomotivu byste nechtěl? :-D
Diesel pochopitelně patří do těžkých (nákladních) aut a pracovních strojů. Ale abychom neutíkali z otázky, pár příladů:Dodávka: VW T6 Transporter, Caravelle, Multivan - 2.0TSI, 110-150kW, manuál i DSG, možno 4x4SUV: VW Tiguan, Kodiaq, MB GLS, MB GLE, MB G, RAV4, Landcruiser.Jinak mimo EU je navíc nabídka výrazně lepší, díky tomu, že legislativa uměle netlačí výrobce do dieselů, ale naopak po dieselech vyžaduje stejné podmínky jako po benzínech.

Marek
21. června • 17:23

Vážně někdo racionální koupi suv nebo dodávku s benzínem? To je jako jít koupit benzínový tahač

Antiautomat
20. června • 18:30

EU by mala vydat nove nariadenie, auta starsie ako 1 rok sa nesmu pouzivat. Ekonomike to zjavne pomoze. Pripadne do prvej vymeny oleja. Potom to je na vrakac. Predstavte si ako sa predaje rozbehnu a ako si eko-ekon debilek odfajfkne zelenu bunecku v exceli. A zivot ide dalej a planeta sa toci.

USA
20. června • 16:31

manželka před chvili prijela za skolky. na zahrade stravila cca 25 min. celou dobu tam běžela nastartovana O1 bez filtru s maximalne euro3. deti behaly po zahrade na "cerstvem" vzduchu a 10 metru od nich se na ne chrlily z vyfuku rakovinotvorne castice jedovate NOx.
jedno dite tam je silne astmaticky, tak jestli se tech jedu nadýchalo, mozna uz jsou na pohotovosti.
"odpovedna" maminka jen nechtěla nasedat do zahratyho auta a tak zamořila cely siroky okoli.
bejt tam ja, tak dnes autem uz neodjede..
je proti takovym idiotum nejaka obrana???

Ludek_II
20. června • 23:36

Miluju netové hrdiny. :-D

Lojza
20. června • 22:10

mozna uz jsou na pohotovosti. Ty by si mel radeji zamirit rovnou do Bohnic,mas jeste sanci, ze te vyleci.

Marek
20. června • 16:52

Tak tohle je dobrej joke 😂😂 a co děti před 40ti lety? Když se ulicema měst rojila hromada aut s dvoutaktem? To lidstvo v té době téměř vymrelo, ne?

vladimirpresovcan
22. června • 10:12

Laskavo sa zamyslite nad tym, kolko aut jazdilo po cestach pred 40 rokmi a kolko jazdi dnes.

USA
20. června • 17:09

tehdy vadilo hlavne olovo v benzinu a proto jsou uz davno benziny bezolovnaty.
cekal bych, ze se lidi poucej, podobne jako se poucili ze smogove situace v londyne v 1952, kdy zemrelo cca 10tis lidi, a ne ze smradlavy naftaky budou obhajovat tak, ze dřív ta auta smrdla vic nez dnes ...

marek
20. června • 22:09

Ale ono to tak je :) A budu si tim "smradlavým" naftakem jezdit do aleluja. Protože jezdit přímovstřikovaným benzínem je uplně stejně neekologické jako nafta... Už jen kvuli produkci pevných častit, který je srovnatelný s naftovým motorem.

qwertz
21. června • 7:37

srovnatelný není. ale proč bychom vám to tady po stopadesáté vysvětlovali.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
21. června • 16:58

Pokud není produkce pevných částic srovnatelná, tak se do benzínu nikdy nebude dávat filtr pevných částic... Ale ejhle, o o už se to děje

qwertz
21. června • 19:52

Dokazovat něco smyšleným tvrzením (pokud...tak...) je nanejvýš úsměvné.Přímovstřikovaný diesel produkuje 1000x více pevných částic než přímovstřikovaný benzín. DPF redukuje počet částic v době mimo regeneraci filtru 10.000x, tzn. že diesel s filtrem produkuje jen 10x méně PM než benzín bez filtru. Vaše tvrzení je tedy evidentně lživé. Ten filtr, který se bude montovat u benzínů stojí řádově 50EUR a sníží produkci opět 10.000x. kolik stojí filtr pro diesely? 10-100x tolik.

qwertz
20. června • 16:42

pokud je ti vaše manželka tak je :-DNeženit se s takovými (censored)...

USA
20. června • 16:51

ne, my mame jen benzinovy auta
a ani by me ani ji nenapadlo nechat auto nastartovany a jit vykecávat s ředitelkou skolky

Jindra Kuchar
20. června • 12:05

Je to stejný přístup, jako by úředník rozhodl že domy s energetickým štítkem nižším než A+++ jsou neekologické a od 1.1.2018 v nich zakázal bydlet. Ať si každý zaplatí zateplení, nebo jde na ulici. Přece druhým nebude otravovat vzduch vysokými nároky na topení

Petr
20. června • 13:19

To je trefné

Joe Doe
20. června • 15:39

Je to nepresne a blbe.

Marek
20. června • 11:50

Vy co tady nadávate na '' smradlave'' nafta (sám jsem teď přešel z benzínu na naftu). Vy si myslíte že na ty vaše milované nebzinaky nedojde? Teď se tu všichni obouvaji do nafty. Za pár let tohle stejne čeká benzín. Všechny donutí kupovat elektrická auta. A ekologická škoda bude mnohonásobně větší. Protože elektřinu potřebnou k pohonu tolika aut je potřeba někde vyrobit... A to určitě nedělá parta lidí na rotopedu.

Saman
20. června • 18:28

a benzinova a naftova auta elektrinu nepotrebujou? a jak se teda rafinuje ropa na benzin a naftu? jako ze nejakym kouzlem? aha tak to pak jo :-D

marek
20. června • 22:12

Vzhledem ktomu, že nafta a benzín se z ropy dostává destilací... To znamená zahřívaním ropy... Tak předpokládám, že el. energie nebude primárním zdrojem. Pokud pomineme bežný chod zařízení rafinerie. :)))))
Kouzla máš leda tak ve své hlavě, místo znalostí :)

qwertz
20. června • 16:40

Takhle to rozhodně nebude. Už dnes v praxi platí elektrická auta vyšší ekologickou daň v zemích, ze mají horší emise na kilometr než benzínová.

Sarcasticus
20. června • 14:48

Ovšem kdyby tu elektřinu pro elektromobily vyráběla parta lidí na rotopedu, snad by to přineslo nové pracovní příležitosti. Jen jestli by pak nějaký úřad takovou "smradlavou" výrobu elektřiny dodatečně nezakázal, pokud by po několika letech zjistil, že při ní kvůli dýchání unikal z plic CO2 a z jiných částí těla nějaké NOx, případně i pevné "částice"? ;-)

Jindra Kuchar
20. června • 11:15

Krásný podvod na lidi. Nejdříve dotace (slevy na dani) na dýzlová auta, a když se rozšíři tak je zakážeme. Kdo za to bude sedět a kde se lze přihlásit o odškodněni?

kolemjdoucí 2
21. června • 17:46

Přesně, navíc k tomu je to úplně stejný trik jako s předvolebními průzkumy - když tomu uvěříte tak klesat možná teprve začnou - tedy pouze a jedině KDYŽ TOMU UVĚŘÍTE.Jinými slovy - kupte si to, co opravdu chcete vy, užívejte dle svého ke spokojenosti a na reklamy a propagandu se s klidným svědomím zvysoka vy..kašlete, protože její tvůrci vám onu koupi stejně platit nebudou.

qwertz
20. června • 16:39

O odškodnění se přihlásí daňový poplatník, který musel ty idiotské diesely dotovat ze svých daní.

Ludek_II
20. června • 23:25

že zrovna socka jako ty na něco přispívá. Jdi sypat holubům do parku, důchoďáku, nebo ti prdne druhá žilka.

marek
20. června • 22:14

A co dotuješ ted ty chytráku? Nějakou imbecilní rádoby zelenou energii, díky které maš dražší učet za elektrinu... Ikdyž to vlastně nikdo nechce? To že dotuješ Babišovi jeho blbou řepku? Kdo zaplatí lidem odškodnění za tohle? Nikdo. Zlatej ropák

marek
20. června • 22:14

A co dotuješ ted ty chytráku? Nějakou imbecilní rádoby zelenou energii, díky které maš dražší učet za elektrinu... Ikdyž to vlastně nikdo nechce? To že dotuješ Babišovi jeho blbou řepku? Kdo zaplatí lidem odškodnění za tohle? Nikdo. Zlatej ropák

qwertz
21. června • 7:36

To, že mafián typu Bureš dojí stát, není argument proč zvýhodňovat diesely. Naopak. Bureše zavřít, diesely omezit nekompromisně stejnými podmínkami jako má benzín a dotace do soláru byla totální blbost, na čemž se shodují všichni, kdo to schválili, jen se teď nemůžou dohodnout kdo za to může. Co tam máte dál?

Joe Doe
20. června • 15:38

Tie ulavy na dani si vybojovali a vylobovali europske automobilky na cele s VAG v tesnom zavese s PSA, Renaultom a Fiatom.Zvysok sveta investoval do vyvoja novych technologii.

Nornik
20. června • 10:41

ono je to spise tim, ze rozumnou naftu na urovni doby uz ma jen par znacek ... MB, BMW, VW ...U toho zbytku, kde neni ad-blue atd. je hospodarnost velmi blizko turbobenzinu a nafta pak nedava smysl.

dpcstb
22. června • 15:42

ktore turbobenziny maju spotrebu blizku turbonaftakom? mozno tak na papiery, ale v realnej prevadzke je spotreba benzinaku skoro dvojnasobna proti papierovym udajom

qwertz
22. června • 17:00

rozdil mezi papírovou a reálnou spotrebou je v pripade nafty i benzínu +/- stejná, tj. cca 20%. Staci kouknout na spritmonitor.de.

Joe Doe
20. června • 15:36

VW ma dieselove motory na urovni doby spred 5 rokov.

Viewer
20. června • 10:57

Cože? Není to právě naopak? Nafta s přídavnými systémy likvidace škodlivin moc nedává smysl, protože je drahá nákupem i servisem. To ale platilo vždy, že diesel se vyplácel jen vysokým nájezdům. Teď budou muset být ještě vyšší.

Jindra Kuchar
20. června • 12:07

A nebylo by lépe aby si každý sám zodpověděl, jestli mu nafta s drahým nákupem, provozem a servisem dává smysl nebo ne? Proč o tom má rozhodovat nějaký úředník od stolu?

qwertz
20. června • 16:38

To by jistě bylo, ale až poté, co bude v provozu plnit stejné emisní podmínky, a platit stejné spotřební daně.

mpolan
20. června • 15:27

Ale o tom žádný úředník ani teď nerozhodl. Ta auta nejsou zakázána, jen mají určitá omezení v provozu. Buď se ti to vyplatí i tak to auto mít, nebo si ho nekoupíš.

Jindra Kuchar
20. června • 15:53

Pane mpolan, bud si za 500 000kc zmenite prezdivku, nebo zde nemuzete diskutovat. Samozrejme nikdo vam vasi prezdivku nebere, jen ma urcita omezeni

USA
20. června • 10:19

a ojety smradlavy a jedovaty dyzly se budou do cech tahat ještě mnohem vic a zodpovednejm lidem na ministerstvech to je uplne jedno i přes to, ze v EU vyfukove plny naftaku zabiji přes 11tis lidi rocne

Jindra Kuchar
20. června • 12:13

Těch 11 tisic je nějaké ověřitelné číslo, nebo je někdo vzal počet nemocí způsobených špatným vzduchem a skrouhnul to na nafťáky? Jak se pozná, jestli mě zabily saze s benzínu, nebo saze z nafty?

USA
20. června • 12:25

http://auto.idnes.cz/diesel-emise-umrti-0nr-/a... ... tech 11tis v EU pripada na nedodrzene limity, celkove to je necelých 30tis, tedy skoro tolik lidi, co zemre na silnicich EU v dusledku nehod.
a navíc ta studie zahrnuje pouze jedy NOx, ne i PM.samozrejme, muzes tvrdit ze to je pitomost, ale predpokladam, ze tu studii delali lidi co tomu aspoň trochu rozumi a nejsou to uplni blbci

jean
21. června • 9:15

Demagogom takéto články pasujú, ale ukážte mi toho boha, čo to stanovil. Rád by som si s ním pohovoril o metodike, ktorou robili tú štatistiku. Ja teda tvrdím, že psie hovienka zodpovedajú za 4000 zlomených nôh ročne. Zakážme psy a dokážte mi, že trepem...

Jindra Kuchar
20. června • 12:36

To bych ovšem mohl stejně tak říci, že ti co posledních 15let tlačili naftu také jistě nebyli úplní blbci a zvážili všechna pro a proti. To je totiž problém odborníků - každou chvíl tlačí něco jiného

qwertz
20. června • 16:36

To byste teda říct nemohl. Ti co posledních 15 let tlačili naftu jsou totiž totální blbci. O škodlivosti emisí naftových motorů se za posledních 70 let napsaly nekonečné řady vědeckých studií. Ti co v EU tlačili naftu prostě politicky od stolu rozhodli, že se bude snižovat CO2 za každou cenu. Žádná racionální analýza ani vědecká studie k tomu není. Prostě snížíme CO2 a basta. A tak EU snížila o pár procent emise CO2, k tomu zvýšila podstatně emise NOx - což je jen tak mimochodem 200x účinější skleníkový plyn (to jen tak na okraj, k racionalitě snižování skleníkových plynů skrze CO2), k tomu spousta sazí a jedovatých látek.Vysvětlení k vaší stupidní argumentaci může být snad jen domněnka, že v Evropské komisí sedí odborníci. :-) V tom případě bych prosil citaci odborné studie, o které své rozhodnutí zvýhodnit naftu v rozporu se zbytkem světa opírali.

USA
20. června • 14:34

samozrejme ze ten kdo vyvinul naftovej motor zadnej blbec není, ale byl v tom obchodni zajem a kazdopadne obchazeni limitu, resp spatne nastavene overovani limitu.
podle nového mereni WLTP bude moct naftak s euro6c vypoustet vic jedovatych NOx nez vypousti skoro 20 letej benzinak s euro3 v realu.
to me moc rozumny neprijde

honza
20. června • 9:48

Co prosím znamená "v Evropě globálně"?

Doporučujeme

Články odjinud