Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

honza  |  20. 06. 2017 09:48

Co prosím znamená "v Evropě globálně"?

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 10:19

a ojety smradlavy a jedovaty dyzly se budou do cech tahat ještě mnohem vic a zodpovednejm lidem na ministerstvech to je uplne jedno i přes to, ze v EU vyfukove plny naftaku zabiji přes 11tis lidi rocne

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  20. 06. 2017 12:13

Těch 11 tisic je nějaké ověřitelné číslo, nebo je někdo vzal počet nemocí způsobených špatným vzduchem a skrouhnul to na nafťáky? Jak se pozná, jestli mě zabily saze s benzínu, nebo saze z nafty?

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 12:25

http://auto.idnes.cz/diesel-emise-umrti-0nr-/a... ...

tech 11tis v EU pripada na nedodrzene limity, celkove to je necelých 30tis, tedy skoro tolik lidi, co zemre na silnicich EU v dusledku nehod.
a navíc ta studie zahrnuje pouze jedy NOx, ne i PM.

samozrejme, muzes tvrdit ze to je pitomost, ale predpokladam, ze tu studii delali lidi co tomu aspoň trochu rozumi a nejsou to uplni blbci

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  20. 06. 2017 12:36

To bych ovšem mohl stejně tak říci, že ti co posledních 15let tlačili naftu také jistě nebyli úplní blbci a zvážili všechna pro a proti. To je totiž problém odborníků - každou chvíl tlačí něco jiného

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 14:34

samozrejme ze ten kdo vyvinul naftovej motor zadnej blbec není, ale byl v tom obchodni zajem a kazdopadne obchazeni limitu, resp spatne nastavene overovani limitu.
podle nového mereni WLTP bude moct naftak s euro6c vypoustet vic jedovatych NOx nez vypousti skoro 20 letej benzinak s euro3 v realu.
to me moc rozumny neprijde

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 06. 2017 16:36

To byste teda říct nemohl. Ti co posledních 15 let tlačili naftu jsou totiž totální blbci. O škodlivosti emisí naftových motorů se za posledních 70 let napsaly nekonečné řady vědeckých studií. Ti co v EU tlačili naftu prostě politicky od stolu rozhodli, že se bude snižovat CO2 za každou cenu. Žádná racionální analýza ani vědecká studie k tomu není. Prostě snížíme CO2 a basta. A tak EU snížila o pár procent emise CO2, k tomu zvýšila podstatně emise NOx - což je jen tak mimochodem 200x účinější skleníkový plyn (to jen tak na okraj, k racionalitě snižování skleníkových plynů skrze CO2), k tomu spousta sazí a jedovatých látek.

Vysvětlení k vaší stupidní argumentaci může být snad jen domněnka, že v Evropské komisí sedí odborníci. V tom případě bych prosil citaci odborné studie, o které své rozhodnutí zvýhodnit naftu v rozporu se zbytkem světa opírali.

Odpovědět  |   | 
jean  |  21. 06. 2017 09:15

Demagogom takéto články pasujú, ale ukážte mi toho boha, čo to stanovil. Rád by som si s ním pohovoril o metodike, ktorou robili tú štatistiku. Ja teda tvrdím, že psie hovienka zodpovedajú za 4000 zlomených nôh ročne. Zakážme psy a dokážte mi, že trepem...

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  20. 06. 2017 10:41

ono je to spise tim, ze rozumnou naftu na urovni doby uz ma jen par znacek ... MB, BMW, VW ...

U toho zbytku, kde neni ad-blue atd. je hospodarnost velmi blizko turbobenzinu a nafta pak nedava smysl.

Odpovědět  |   | 
Viewer  |  20. 06. 2017 10:57

Cože? Není to právě naopak? Nafta s přídavnými systémy likvidace škodlivin moc nedává smysl, protože je drahá nákupem i servisem. To ale platilo vždy, že diesel se vyplácel jen vysokým nájezdům. Teď budou muset být ještě vyšší.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  20. 06. 2017 12:07

A nebylo by lépe aby si každý sám zodpověděl, jestli mu nafta s drahým nákupem, provozem a servisem dává smysl nebo ne? Proč o tom má rozhodovat nějaký úředník od stolu?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  20. 06. 2017 15:27

Ale o tom žádný úředník ani teď nerozhodl. Ta auta nejsou zakázána, jen mají určitá omezení v provozu. Buď se ti to vyplatí i tak to auto mít, nebo si ho nekoupíš.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  20. 06. 2017 15:53

Pane mpolan, bud si za 500 000kc zmenite prezdivku, nebo zde nemuzete diskutovat. Samozrejme nikdo vam vasi prezdivku nebere, jen ma urcita omezeni

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 06. 2017 16:38

To by jistě bylo, ale až poté, co bude v provozu plnit stejné emisní podmínky, a platit stejné spotřební daně.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 06. 2017 15:36

VW ma dieselove motory na urovni doby spred 5 rokov.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  22. 06. 2017 15:42

ktore turbobenziny maju spotrebu blizku turbonaftakom? mozno tak na papiery, ale v realnej prevadzke je spotreba benzinaku skoro dvojnasobna proti papierovym udajom

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  22. 06. 2017 17:00

rozdil mezi papírovou a reálnou spotrebou je v pripade nafty i benzínu +/- stejná, tj. cca 20%. Staci kouknout na spritmonitor.de.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  20. 06. 2017 11:15

Krásný podvod na lidi. Nejdříve dotace (slevy na dani) na dýzlová auta, a když se rozšíři tak je zakážeme. Kdo za to bude sedět a kde se lze přihlásit o odškodněni?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 06. 2017 15:38

Tie ulavy na dani si vybojovali a vylobovali europske automobilky na cele s VAG v tesnom zavese s PSA, Renaultom a Fiatom.

Zvysok sveta investoval do vyvoja novych technologii.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 06. 2017 16:39

O odškodnění se přihlásí daňový poplatník, který musel ty idiotské diesely dotovat ze svých daní.

Odpovědět  |   | 
marek  |  20. 06. 2017 22:14

A co dotuješ ted ty chytráku? Nějakou imbecilní rádoby zelenou energii, díky které maš dražší učet za elektrinu... Ikdyž to vlastně nikdo nechce? To že dotuješ Babišovi jeho blbou řepku? Kdo zaplatí lidem odškodnění za tohle? Nikdo. Zlatej ropák

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  21. 06. 2017 07:36

To, že mafián typu Bureš dojí stát, není argument proč zvýhodňovat diesely. Naopak. Bureše zavřít, diesely omezit nekompromisně stejnými podmínkami jako má benzín a dotace do soláru byla totální blbost, na čemž se shodují všichni, kdo to schválili, jen se teď nemůžou dohodnout kdo za to může. Co tam máte dál?

Odpovědět  |   | 
marek  |  20. 06. 2017 22:14

A co dotuješ ted ty chytráku? Nějakou imbecilní rádoby zelenou energii, díky které maš dražší učet za elektrinu... Ikdyž to vlastně nikdo nechce? To že dotuješ Babišovi jeho blbou řepku? Kdo zaplatí lidem odškodnění za tohle? Nikdo. Zlatej ropák

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  20. 06. 2017 23:25

že zrovna socka jako ty na něco přispívá. Jdi sypat holubům do parku, důchoďáku, nebo ti prdne druhá žilka.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  21. 06. 2017 17:46

Přesně, navíc k tomu je to úplně stejný trik jako s předvolebními průzkumy - když tomu uvěříte tak klesat možná teprve začnou - tedy pouze a jedině KDYŽ TOMU UVĚŘÍTE.

Jinými slovy - kupte si to, co opravdu chcete vy, užívejte dle svého ke spokojenosti a na reklamy a propagandu se s klidným svědomím zvysoka vy..kašlete, protože její tvůrci vám onu koupi stejně platit nebudou.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  20. 06. 2017 11:50

Vy co tady nadávate na '' smradlave'' nafta (sám jsem teď přešel z benzínu na naftu). Vy si myslíte že na ty vaše milované nebzinaky nedojde? Teď se tu všichni obouvaji do nafty. Za pár let tohle stejne čeká benzín. Všechny donutí kupovat elektrická auta. A ekologická škoda bude mnohonásobně větší. Protože elektřinu potřebnou k pohonu tolika aut je potřeba někde vyrobit... A to určitě nedělá parta lidí na rotopedu.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  20. 06. 2017 14:48

Ovšem kdyby tu elektřinu pro elektromobily vyráběla parta lidí na rotopedu, snad by to přineslo nové pracovní příležitosti. Jen jestli by pak nějaký úřad takovou "smradlavou" výrobu elektřiny dodatečně nezakázal, pokud by po několika letech zjistil, že při ní kvůli dýchání unikal z plic CO2 a z jiných částí těla nějaké NOx, případně i pevné "částice"?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 06. 2017 16:40

Takhle to rozhodně nebude. Už dnes v praxi platí elektrická auta vyšší ekologickou daň v zemích, ze mají horší emise na kilometr než benzínová.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  20. 06. 2017 18:28

a benzinova a naftova auta elektrinu nepotrebujou? a jak se teda rafinuje ropa na benzin a naftu? jako ze nejakym kouzlem? aha tak to pak jo

Odpovědět  |   | 
marek  |  20. 06. 2017 22:12

Vzhledem ktomu, že nafta a benzín se z ropy dostává destilací... To znamená zahřívaním ropy... Tak předpokládám, že el. energie nebude primárním zdrojem. Pokud pomineme bežný chod zařízení rafinerie. :)))))
Kouzla máš leda tak ve své hlavě, místo znalostí :)

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  20. 06. 2017 12:05

Je to stejný přístup, jako by úředník rozhodl že domy s energetickým štítkem nižším než A+++ jsou neekologické a od 1.1.2018 v nich zakázal bydlet. Ať si každý zaplatí zateplení, nebo jde na ulici. Přece druhým nebude otravovat vzduch vysokými nároky na topení

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 06. 2017 13:19

To je trefné

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 06. 2017 15:39

Je to nepresne a blbe.

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 16:31

manželka před chvili prijela za skolky. na zahrade stravila cca 25 min. celou dobu tam běžela nastartovana O1 bez filtru s maximalne euro3. deti behaly po zahrade na "cerstvem" vzduchu a 10 metru od nich se na ne chrlily z vyfuku rakovinotvorne castice jedovate NOx.
jedno dite tam je silne astmaticky, tak jestli se tech jedu nadýchalo, mozna uz jsou na pohotovosti.
"odpovedna" maminka jen nechtěla nasedat do zahratyho auta a tak zamořila cely siroky okoli.
bejt tam ja, tak dnes autem uz neodjede..
je proti takovym idiotum nejaka obrana???

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 06. 2017 16:42

pokud je ti vaše manželka tak je

Neženit se s takovými (censored)...

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 16:51

ne, my mame jen benzinovy auta
a ani by me ani ji nenapadlo nechat auto nastartovany a jit vykecávat s ředitelkou skolky

Odpovědět  |   | 
Marek  |  20. 06. 2017 16:52

Tak tohle je dobrej joke 😂😂 a co děti před 40ti lety? Když se ulicema měst rojila hromada aut s dvoutaktem? To lidstvo v té době téměř vymrelo, ne?

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 17:09

tehdy vadilo hlavne olovo v benzinu a proto jsou uz davno benziny bezolovnaty.
cekal bych, ze se lidi poucej, podobne jako se poucili ze smogove situace v londyne v 1952, kdy zemrelo cca 10tis lidi, a ne ze smradlavy naftaky budou obhajovat tak, ze dřív ta auta smrdla vic nez dnes ...

Odpovědět  |   | 
marek  |  20. 06. 2017 22:09

Ale ono to tak je :) A budu si tim "smradlavým" naftakem jezdit do aleluja. Protože jezdit přímovstřikovaným benzínem je uplně stejně neekologické jako nafta... Už jen kvuli produkci pevných častit, který je srovnatelný s naftovým motorem.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  21. 06. 2017 07:37

srovnatelný není. ale proč bychom vám to tady po stopadesáté vysvětlovali.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  21. 06. 2017 16:58

Pokud není produkce pevných částic srovnatelná, tak se do benzínu nikdy nebude dávat filtr pevných částic... Ale ejhle, o o už se to děje

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  21. 06. 2017 19:52

Dokazovat něco smyšleným tvrzením (pokud...tak...) je nanejvýš úsměvné.

Přímovstřikovaný diesel produkuje 1000x více pevných částic než přímovstřikovaný benzín. DPF redukuje počet částic v době mimo regeneraci filtru 10.000x, tzn. že diesel s filtrem produkuje jen 10x méně PM než benzín bez filtru. Vaše tvrzení je tedy evidentně lživé.

Ten filtr, který se bude montovat u benzínů stojí řádově 50EUR a sníží produkci opět 10.000x. kolik stojí filtr pro diesely? 10-100x tolik.

Odpovědět  |   | 
vladimirpresovcan  |  22. 06. 2017 10:12

Laskavo sa zamyslite nad tym, kolko aut jazdilo po cestach pred 40 rokmi a kolko jazdi dnes.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  20. 06. 2017 22:10

mozna uz jsou na pohotovosti. Ty by si mel radeji zamirit rovnou do Bohnic,mas jeste sanci, ze te vyleci.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  20. 06. 2017 23:36

Miluju netové hrdiny.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 06. 2017 18:30

EU by mala vydat nove nariadenie, auta starsie ako 1 rok sa nesmu pouzivat.

Ekonomike to zjavne pomoze. Pripadne do prvej vymeny oleja. Potom to je na vrakac. Predstavte si ako sa predaje rozbehnu a ako si eko-ekon debilek odfajfkne zelenu bunecku v exceli. A zivot ide dalej a planeta sa toci.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 06. 2017 19:10

Nezpochybnuji skodlivost naftaku, ale bylo by vhodne to vzit obsirneji. Tzn mimojine hysterie vypukla diky dieselgate a protoze centra mest jsou ucpane auty (tzn neresi se doprava jako takova a pohodlnost/rozezranost lidi), z nichz naftaky jsou momentalne na blacklistu (cemuz rozumim). Muzeme polemizovat o tom, jak zasadne situaci vylepsi nahrazeni naftaku nizkoobjemovymi benzinovymi primostriky (tim spise ve stale pocetnejsich a oblibenejsich SUV)

Jinak spise nez danove zvyhodneni nafty mne stvalo, ze diky naftovemu boomu byl v jednu dobu v nekterem segmentu (resp u nekterych znacek) omezenejsi vyber slusnych benzinovych motorizaci.

Maslo na hlave maji urednici i automobilky stejnou merou. Lide byli/jsou vicemene rukojmi.

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2017 19:58

to ale není hysterie, to je fakt. 1 naftak zamoruje ovzdusi jedovatym oxidy dusiku tolik jak 10 benzinaku.
zrovna dnes byla vyhlasena smogova situace v usteckem kraji kvuli prekroceni limitu přízemního ozonu. a prizemni ozon se vytvari fotochemickou reakci NOx. tech NOx, které naftove motory chrli ve velkym. a když dojde k omezeni dopravy - bude se to na 99% tykat i benzinovych motoru, které NOx produkuji radove méně nez naftaky.

problém s vyberem slusnych benzinovych motorizaci trva. nektere modely mají nejvykonnejsi motory naftove, benzinove o tridu slabsi, nebo nektere modely vůbec nemaji benzinove ctyrkolky, ale naftove jo.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  20. 06. 2017 20:07

Solidni automobilky maji srovnatelnou nabidku dieselových a naftovych motoru. To ze francouzi benzin prakticky nenabizi, a kdyz uz vyjimecne jo tak jako absurdne downsizovanou sekacku nikoho trapit nemusi.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  21. 06. 2017 08:32

Tak sem hoďte nějakou dodávku, případně větší SUV s rozumným benzínovým motorem

Odpovědět  |   | 
Marek  |  21. 06. 2017 17:23

Vážně někdo racionální koupi suv nebo dodávku s benzínem? To je jako jít koupit benzínový tahač

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  21. 06. 2017 20:07

Lokomotivu byste nechtěl?
Diesel pochopitelně patří do těžkých (nákladních) aut a pracovních strojů. Ale abychom neutíkali z otázky, pár příladů:

Dodávka: VW T6 Transporter, Caravelle, Multivan - 2.0TSI, 110-150kW, manuál i DSG, možno 4x4

SUV: VW Tiguan, Kodiaq, MB GLS, MB GLE, MB G, RAV4, Landcruiser.

Jinak mimo EU je navíc nabídka výrazně lepší, díky tomu, že legislativa uměle netlačí výrobce do dieselů, ale naopak po dieselech vyžaduje stejné podmínky jako po benzínech.

Odpovědět  |   | 
E15  |  21. 06. 2017 11:03

za extrémní rozšíření nesmyslných dieselových krumplů v Evropě může především tandem Německo&Francie, kde jsou rozdíly mezi zdaněním benzinu (vysoké) a nafty (nízké) nejvyšší. O peníze jde vždy až v první řadě a pokud 50 let motivují finančně lidi k pořizování dieselů, je výsledek, jaký je.... Zákazy se snaží hasit požár, který sami rozdmýchávají...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  22. 06. 2017 21:42

Souhlasím, je třeba zdanit phm tak, aby se mohlo odstranit mýto. Takže litr nafty by přišel cca na 50Kč.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 06. 2017 11:18

Pohřeb spalováků je čím dál tím zábavnější

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 108 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A