Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje automobilů s dieselovými motory v Evropě začaly klesat, jelikož to vypadá, že zanedlouho nebudou vznětová auta vjíždět do center některých světových velkoměst.
Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Rovněž v důsledku skandálu společnosti Volkswagen začala obliba vznětových motorů v Evropě klesat. Zákazníci se totiž díky této aféře dozvěděli o toxických emisích oxidů dusíku, které vznětové motory produkují. 

Serve Automotive News uvádí, že v Německu, které vévodí prodejům vznětových motorizací, dosahoval v březnu podíl prodaných naftových automobilů 40 %. To to je oproti minulému roku, kdy podíl dosáhl 45,8 %, výrazný propad. V roce 2012 byl podíl naftových motorizací na německém trhu dokonce 48,1 %. V Evropě globálně poklesly prodeje naftových motorizací z 50 na 46%.

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Počínaje příštím rokem existuje reálná možnost, že Stuttgart by mohl v určité dny zakázat vjezd do města vznětovým automobilům starším 3 let, a také starostové Paříže, Madridu, Atén a Mexico City se rovněž zavázali k tomu, že do roku 2025 zakážou provoz naftových automobilů.

Toto měnící se vnímání dieselových vozidel představuje masivní překážku pro výrobce, jelikož mnoho zákazníků se bude bát naftový automobil koupit, jestliže existuje reálná možnost, že by tato auta mohla mít za pár let zákaz vjezdu do měst.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků