Prodeje automobilů s dieselovými motory v Evropě začaly klesat, jelikož to vypadá, že zanedlouho nebudou vznětová auta vjíždět do center některých světových velkoměst.
Rovněž v důsledku skandálu společnosti Volkswagen začala obliba vznětových motorů v Evropě klesat. Zákazníci se totiž díky této aféře dozvěděli o toxických emisích oxidů dusíku, které vznětové motory produkují.
Serve Automotive News uvádí, že v Německu, které vévodí prodejům vznětových motorizací, dosahoval v březnu podíl prodaných naftových automobilů 40 %. To to je oproti minulému roku, kdy podíl dosáhl 45,8 %, výrazný propad. V roce 2012 byl podíl naftových motorizací na německém trhu dokonce 48,1 %. V Evropě globálně poklesly prodeje naftových motorizací z 50 na 46%.
Počínaje příštím rokem existuje reálná možnost, že Stuttgart by mohl v určité dny zakázat vjezd do města vznětovým automobilům starším 3 let, a také starostové Paříže, Madridu, Atén a Mexico City se rovněž zavázali k tomu, že do roku 2025 zakážou provoz naftových automobilů.
Toto měnící se vnímání dieselových vozidel představuje masivní překážku pro výrobce, jelikož mnoho zákazníků se bude bát naftový automobil koupit, jestliže existuje reálná možnost, že by tato auta mohla mít za pár let zákaz vjezdu do měst.