Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá.
Volkswagenu, ať už samotné značce VW nebo celému koncernu dvanácti značek, trvale rostou od prosince 2010 prodeje. Tento růst se ale poprvé zastavil letos v dubnu, kdy koncern zaznamenal celosvětový meziroční pokles o 1,3 %. Udal „jenom“ 853 200 vozů.
Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá. Například v Brazílii za první čtyři měsíce roku 2015 poklesly prodeje o více než čtvrtinu. V Číně zase meziročně vzrostly jen o zanedbatelné 0,2 %.
Volkswagen se snaží uklidnit investory, ale někteří se snaží vidět jistou souvislost mezi otevřeným bojem dvou nejvyšších mužů koncernu VW a poklesem zájmu.
Problémy koncernu jdou ale ještě více do hloubky. Značka VW se potýká s nižší ziskovostí svých modelů a také s nedostatečným portfoliem v USA, kde je veliký potenciál. Volkswagenu chybí dostatek crossoverů a SUV, Touareg s Tiguanem situaci v USA nezachrání. Modely Audi a Porsche pak nejsou „masovky“ za lidové ceny.
Volkswagen je také velmi citlivý na výkyvy v Číně a ani situace ve Východní Evropě a Rusku mu nepomáhá. Samotná značka VW ztrácí, tahounem jsou pak značky Audi, Porsche, Škoda (meziroční růst 6,1 %) a ze dna se zvedá i Seat, který rostl o 8,6 %.