Prodeje Volkswagenu v dubnu po letech poprvé klesly

Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá.
Prodeje Volkswagenu v dubnu po letech poprvé klesly

Volkswagenu, ať už samotné značce VW nebo celému koncernu dvanácti značek, trvale rostou od prosince 2010 prodeje. Tento růst se ale poprvé zastavil letos v dubnu, kdy koncern zaznamenal celosvětový meziroční pokles o 1,3 %. Udal „jenom“ 853 200 vozů.

Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá. Například v Brazílii za první čtyři měsíce roku 2015 poklesly prodeje o více než čtvrtinu. V Číně zase meziročně vzrostly jen o zanedbatelné 0,2 %.

VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen se snaží uklidnit investory, ale někteří se snaží vidět jistou souvislost mezi otevřeným bojem dvou nejvyšších mužů koncernu VW a poklesem zájmu.

Problémy koncernu jdou ale ještě více do hloubky. Značka VW se potýká s nižší ziskovostí svých modelů a také s nedostatečným portfoliem v USA, kde je veliký potenciál. Volkswagenu chybí dostatek crossoverů a SUV, Touareg s Tiguanem situaci v USA nezachrání. Modely Audi a Porsche pak nejsou „masovky“ za lidové ceny.

Volkswagen je také velmi citlivý na výkyvy v Číně a ani situace ve Východní Evropě a Rusku mu nepomáhá. Samotná značka VW ztrácí, tahounem jsou pak značky Audi, Porsche, Škoda (meziroční růst 6,1 %) a ze dna se zvedá i Seat, který rostl o 8,6 %.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků