Prodeje Volkswagenu v dubnu po letech poprvé klesly

Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá.
Prodeje Volkswagenu v dubnu po letech poprvé klesly

Volkswagenu, ať už samotné značce VW nebo celému koncernu dvanácti značek, trvale rostou od prosince 2010 prodeje. Tento růst se ale poprvé zastavil letos v dubnu, kdy koncern zaznamenal celosvětový meziroční pokles o 1,3 %. Udal „jenom“ 853 200 vozů.

Zatímco v Evropě a Severní Americe prodeje táhnou, v Číně se odbyt zpomaluje a v Jižní Americe dokonce ve velkém propadá. Například v Brazílii za první čtyři měsíce roku 2015 poklesly prodeje o více než čtvrtinu. V Číně zase meziročně vzrostly jen o zanedbatelné 0,2 %.

VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

VW připravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen se snaží uklidnit investory, ale někteří se snaží vidět jistou souvislost mezi otevřeným bojem dvou nejvyšších mužů koncernu VW a poklesem zájmu.

Problémy koncernu jdou ale ještě více do hloubky. Značka VW se potýká s nižší ziskovostí svých modelů a také s nedostatečným portfoliem v USA, kde je veliký potenciál. Volkswagenu chybí dostatek crossoverů a SUV, Touareg s Tiguanem situaci v USA nezachrání. Modely Audi a Porsche pak nejsou „masovky“ za lidové ceny.

Volkswagen je také velmi citlivý na výkyvy v Číně a ani situace ve Východní Evropě a Rusku mu nepomáhá. Samotná značka VW ztrácí, tahounem jsou pak značky Audi, Porsche, Škoda (meziroční růst 6,1 %) a ze dna se zvedá i Seat, který rostl o 8,6 %.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků