Prodeje v ČR za leden až říjen 2004

Osobní automobily

Prodeje nových

Za leden až říjen 2004 bylo na českém trhu prodáno 110 502 ks nových osobních automobilů, což je o 15 505 ks méně než za leden až říjen 2003. To představuje pokles prodejů o 12,30 %.

V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2004 došlo oproti pořadí za leden až září 2004 k prohození pořadí na třetím a čtvrtém místě mezi značkami FORD a PEUGEOT. Za značkou ŠKODA (prodej 53 996 ks) tak na druhém místě zůstává značka VW s prodejem 7 010 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 činí 11,18 %), následuje značka PEUGEOT s prodejem 5 280 ks (pokles prodejů však činí 28,08 %), značka  FORD prodala 5 248 ks (pokles prodejů o 3,85 %) a značka RENAULT s prodejem 5 033 ks (pokles prodejů o 30,92 %) zůstává na pátém místě.

Podíl značky ŠKODA na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až říjen roku 2004 dosáhl 48,86 %, což je o 0,79 % více než ve stejném období roku 2003.

Prodeje osobních automobilů za leden až říjen 2004 vykázalo celkem 39 výrobních značek, což je o 2 značky méně než celý rok 2003 (v roce 2004 zatím žádný prodej nevykázaly značky ROVER a MAYBACH).

Registrace

V průběhu ledna až října 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 102 327 ks nových osobních automobilů (kategorie M1). Oproti stejnému období roku 2003 je to o 21 049 ks (to je o 17,06 %) méně. Rozdíl mezi oficiálními prodeji a prvními registracemi nových osobních automobilů činí 8 175 ks.

V průběhu ledna až října 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 100 494 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR. Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán nárůst prvních registrací ojetých osobních automobilů o 2,00 %  (to je o 1 967 ks). V  souhrnu za leden až červenec 2004 byl přitom ještě evidován pokles prvních registrací ojetin z dovozu o více než 3 %. Průměrný věk ojetých osobních aut z dovozu se blíží 7 rokům (6,73 roku).

Údaje o dovozech osobních automobilů za leden až říjen 2004 nejsou k dispozici. Lze předpokládat (odhadnout), že do ČR bylo za toto období dovezeno 120 000 až 130 000 ojetých osobních automobilů.

Vývoj počtu registrací ojetých a nových osobních automobilů v jednotlivých měsících roku 2004 je znázorněn v následujících diagramech.

Po vstupu ČR do EU je podíl prvních registrací ojetých osobních automobilů vyšší než 50 %.

Užitková vozidla N1 (do 3,5 t)

Prodeje

V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2004 a roku 2003 zaznamenán nárůst prodejů téměř o 50 % (přesně 49,60 %), což představuje prodeje vyšší o 6 850 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 20 661 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2003 to bylo 13 811 ks).

Nejúspěšněji prodávanou značkou je zde značka FORD s prodejem 3 326 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 o 31,98 %) a na druhém místě je značka VW s prodejem 3 288 ks (nárůst prodejů o 85,24 %). Následují tři francouzské značky v pořadí PEUGEOT, RENAULT a CITROEN.

Prodeje za leden až říjen 2004 v této kategorii vykázalo 37 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2003 (jedná se o značky VOLVO, LEXUS, JAGUAR, SANTANA a SCAM). 

I v souhrnu za nová osobní a malá užitková vozidla došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2003 ke snížení prodejů a to o 6,19 %. Za leden až říjen 2004 bylo prodáno celkem 131 163 ks nových vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo 139 818 ks.

Registrace

V průběhu ledna až října 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 21 612 ks nových (oproti stejnému období roku 2003 nárůst o 53,71 %) a 5 308 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1 (nárůst o 0,06 %). Rozdíl mezi vykázanými prodeji a prvními registracemi nových automobilů kategorie N1 činí – 951 ks.

Údaje o dovozech vozidel této kategorie za leden až říjen 2004 nejsou k dispozici. Lze též odhadnou, že skutečný dovoz ojetých vozidel kat. N1 bude o 500 až 1 000 ks vyšší, než činí počet jejich prvních registrací.


V souhrnu za nová osobní a malá užitková vozidla došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2003 i k poklesu prvních registrací a to o 9,82 %. Za leden až říjen 2004 bylo poprvé zaregistrováno celkem 123 939 ks nových vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období  2003 to bylo celkem 137 436 ks.

V ČR tak bylo za leden až říjen 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 202 821 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 49,55% (za stejné období r. 2003 to bylo 44,40 %). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v kategorii osobních automobilů celkem (nové + ojeté) o 8,60 %.
  • 26 920 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,72 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší. V této kategorii došlo oproti stejnému období roku 2003 k nárůstu prvních registrací celkem (nové + ojeté) o 39,01 %.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků