Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Škoda vykázala za prvních devět měsíců 38 694 registrací (podíl na trhu 30,4 procent), druhý skončil Volkswagen s odbytem 11 029 osobních vozů, následovaný Fordem s 10 723 registracemi.

Nejnovější pořadí nejoblíbenějších modelů se neliší od těch předcházejících: opět vede Škoda Octavia (17 698), následovaná Fabií (11 857) a Fordem Focusem (3925).

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz: Škoda Octavia

Skokan roku

Na titul Skokan roku aspiruje ambiciózní Hyundai, od ledna do září roku 2011 si jeho vozy v Česku pořídilo 8475 zájemců (loni to číslo bylo nižší o 1568). Nejvíce se prodávaly modely i 20 (2275 ks), i 30 (2562 ks) a  iX 35 (1256 ks).

Těžký úder naopak dostal nevýrazný Fiat, italská automobilka má na svém kontě v ČR letos zatím 3316 registrací (oproti loňsku to znamená minus 1566 vozů).

Trochu nemile překvapil trend - zatímco od ledna do září prodej osobních aut u nás meziročně stoupl o 1,4 procenta na 127 485 vozů, tak v září klesl o dvě procenta na 12 970 vozů.

Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy.

Dovoz ojetých osobních aut se za devět měsíců zvýšil o 2,2 procenta na 99 937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále překvapivě vysoký - zhruba třetinový.

Mírný optimismus

Čísla uvedl na tiskové konferenci Svaz dovozců automobilů (SDA). Jeho tajemník Pavel Tunkl pak výsledky pro ČTK okomentoval: „Dá se očekávat že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta.“

Partner KPMG Jan Linhart k tomu dodal: „Mezi jednotlivými značkami jsou velké rozdíly. Největší nárůsty letos vykazuje Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda.“ 
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků