Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Škoda vykázala za prvních devět měsíců 38 694 registrací (podíl na trhu 30,4 procent), druhý skončil Volkswagen s odbytem 11 029 osobních vozů, následovaný Fordem s 10 723 registracemi.

Nejnovější pořadí nejoblíbenějších modelů se neliší od těch předcházejících: opět vede Škoda Octavia (17 698), následovaná Fabií (11 857) a Fordem Focusem (3925).

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz: Škoda Octavia

Skokan roku

Na titul Skokan roku aspiruje ambiciózní Hyundai, od ledna do září roku 2011 si jeho vozy v Česku pořídilo 8475 zájemců (loni to číslo bylo nižší o 1568). Nejvíce se prodávaly modely i 20 (2275 ks), i 30 (2562 ks) a  iX 35 (1256 ks).

Těžký úder naopak dostal nevýrazný Fiat, italská automobilka má na svém kontě v ČR letos zatím 3316 registrací (oproti loňsku to znamená minus 1566 vozů).

Trochu nemile překvapil trend - zatímco od ledna do září prodej osobních aut u nás meziročně stoupl o 1,4 procenta na 127 485 vozů, tak v září klesl o dvě procenta na 12 970 vozů.

Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy.

Dovoz ojetých osobních aut se za devět měsíců zvýšil o 2,2 procenta na 99 937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále překvapivě vysoký - zhruba třetinový.

Mírný optimismus

Čísla uvedl na tiskové konferenci Svaz dovozců automobilů (SDA). Jeho tajemník Pavel Tunkl pak výsledky pro ČTK okomentoval: „Dá se očekávat že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta.“

Partner KPMG Jan Linhart k tomu dodal: „Mezi jednotlivými značkami jsou velké rozdíly. Největší nárůsty letos vykazuje Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda.“ 
 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků