Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Prodeje v ČR: Škoda dominuje, Hyundai stoupá, Fiat padá

Škoda vykázala za prvních devět měsíců 38 694 registrací (podíl na trhu 30,4 procent), druhý skončil Volkswagen s odbytem 11 029 osobních vozů, následovaný Fordem s 10 723 registracemi.

Nejnovější pořadí nejoblíbenějších modelů se neliší od těch předcházejících: opět vede Škoda Octavia (17 698), následovaná Fabií (11 857) a Fordem Focusem (3925).

Klepněte pro větší obrázek
Vítěz: Škoda Octavia

Skokan roku

Na titul Skokan roku aspiruje ambiciózní Hyundai, od ledna do září roku 2011 si jeho vozy v Česku pořídilo 8475 zájemců (loni to číslo bylo nižší o 1568). Nejvíce se prodávaly modely i 20 (2275 ks), i 30 (2562 ks) a  iX 35 (1256 ks).

Těžký úder naopak dostal nevýrazný Fiat, italská automobilka má na svém kontě v ČR letos zatím 3316 registrací (oproti loňsku to znamená minus 1566 vozů).

Trochu nemile překvapil trend - zatímco od ledna do září prodej osobních aut u nás meziročně stoupl o 1,4 procenta na 127 485 vozů, tak v září klesl o dvě procenta na 12 970 vozů.

Nejprodávanější byla stále třída malých vozů, měla čtvrtinový podíl. V září se výrazně zvýšil zájem o vozy s naftovým motorem. Jejich celkový podíl za tři čtvrtletí byl téměř 40 procent. Zhruba 57 procent aut nakoupily firmy.

Dovoz ojetých osobních aut se za devět měsíců zvýšil o 2,2 procenta na 99 937 vozů. Podíl přestárlých vozů nad deset let byl stále překvapivě vysoký - zhruba třetinový.

Mírný optimismus

Čísla uvedl na tiskové konferenci Svaz dovozců automobilů (SDA). Jeho tajemník Pavel Tunkl pak výsledky pro ČTK okomentoval: „Dá se očekávat že na konci letošního roku bychom mohli docílit růstu o dvě procenta.“

Partner KPMG Jan Linhart k tomu dodal: „Mezi jednotlivými značkami jsou velké rozdíly. Největší nárůsty letos vykazuje Hyundai, který by díky nově uváděným modelům mohl v tomto trendu dále pokračovat, a to i přes určité zakolísání právě v září. Vysoké nárůsty vykazuje také Dacia a Volkswagen. Naopak v letošním roce se nedaří Fiatu, značný pokles vykazuje také Toyota a Mazda.“ 
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků