Prodeje v ČR: říjnové překvapení se jmenuje Seat

Prodeje v ČR: říjnové překvapení se jmenuje Seat

Jako pokropený živou vodou je v posledních dnech španělský Seat. V říjnu zaznamenal více než dvojnásobný nárůst registrací v Česku a prodral se na 9. příčku. Zatímco celý trh v desátém měsíci letošního roku vzrostl o 13,2 %, tak Seat se může chlubit až neuvěřitelným růstem o 119,46 % (nicméně ten byl z hodně malých čísel). Zvýšil tak svůj tržní podíl na 2,2 %.

A zatímco objem celého českého trhu vzrostl od začátku letošního roku do konce října meziročně o 2,49 %, dokázala značka Seat zvýšit počet svých registrací o 16,67 %. Nejatraktivnějším modelem je Ibiza (v říjnu 219 registrací, od počátku roku 1720 registrací), v říjnu se dostala na 45. místo ve svém segmentu. 

Prodeje v říjnu...

V říjnu si nejvíce registrací opět připsala Škoda (5308 ks, podíl na trhu 32,72 %), za ní následovaly Volkswagen (1381 ks; 9,29 %), Hyundai (1068 ks; 7,19 %), Renault (988 ks; 6,65 %) a Ford (938 ks; 6,31 %).

... a od začátku roku

Celkově registrace nových osobních automobilů v období 1-10/2011 vzrostly oproti stejnému období loňského roku o 2,49 %, nárůst v říjnu činil 13,2 %.

První je značka Škoda s 44 002 ks registrovaných osobních automobilů (30,91%), následují Volkswagen - 12 410 ks (8,71 %), Ford - 11 661 ks (8,19 %), Renault - 9931 ks (6,97 %), Hyundai - 9543 ks (6,70 %), Kia - 6896 ks (4,84 %), Peugeot - 6178 ks (4,34 %), Citroën - 4430 ks (3,11 %), Opel - 3811 ks (2,67 %).

Nejprodávanější automobily (období 1-10/2011)

1. Škoda Octavia - 20 060 ks (14,09 %)
2. Škoda Fabia - 13 543 ks (9,51 %)
3.Ford Focus - 4158 ks (2,92 %)
4. Škoda Superb - 3910 ks (2,74 %) 
5. Volkswagen Golf - 3570 ks (2,50 %)
6. Škoda Yeti - 3324 ks (2,33 %)
7. Kia Cee´d - 3099 ks (2,17 %)
8. Hyundai i 30 - 2870 ks (2,01 %)
9. Renault Megane - 2807 ks (1,97 %)

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků