Prodeje v Česku za leden až listopad 2004

Prodeje v Česku za leden až listopad 2004

První registrace nových a ojetých vozidel v ČR za stejné období.

Osobní automobily

Prodeje nových vozů

Za leden až listopad 2004 bylo na českém trhu prodáno 121 924 ks nových osobních automobilů, což je o 15 731 ks méně než za leden až listopad 2003. To představuje pokles prodejů o  11,43 %, což je však menší pokles než byl vykázán za leden až říjen 2004 (bylo to -12,30 %).

V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2004 nedošlo oproti pořadí za leden až říjen 2004 k žádným změnám. Za značkou ŠKODA (prodej 59 620 ks) tak na druhém místě zůstává značka VW s prodejem 7 929 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 činí 16,98 %), následuje značka PEUGEOT s prodejem 5 688 ks (pokles prodejů však činí 28,28 %), značka  FORD prodala 5 661 ks (pokles prodejů o 5,49 %) a značka RENAULT s prodejem 5 521 ks (pokles prodejů o 32,70 %) zůstává na pátém místě.

Podíl značky ŠKODA na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až listopad roku 2004 dosáhl 48,90 %, což je o 0,72 % více než ve stejném období roku 2003.

Prodeje osobních automobilů za leden až listopad 2004 vykázalo celkem 39 výrobních značek, což je o 2 značky méně než celý rok 2003 (v roce 2004 zatím žádný prodej nevykázaly značky ROVER a MAYBACH). V podstatě u většiny značek byl zaznamenán pokles prodejů. Výjimku tvoří, mimo již výše zmíněnou zančku VW, pouze značky CHEVROLET / DAEWOO (prodej 2 383 ks = +42,95 %), HONDA (1 628 ks = +5,03 %), BMW (1 128 ks = +13,48 %), DACIA (prodej 479 ks znamená nárůst o 648,44 %), ALFA ROMEO (363 ks = + 87,11 %) a MASERATI (prodej 17 ks = + 183,33 %).

Registrace

V průběhu ledna až listopadu 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 112 617 ks nových osobních automobilů (kategorie M1). Oproti stejnému období roku 2003 je to o 20 983 ks (to je o 15,71 %) méně. Rozdíl mezi oficiálními prodeji a prvními registracemi nových osobních automobilů činí 9 334 ks.

V průběhu ledna až listopadu 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 111 533 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR. Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán nárůst prvních registrací ojetých osobních automobilů o 4,31 %  (to je o 4 605 ks). V  souhrnu za leden až červenec 2004 byl přitom ještě evidován pokles prvních registrací ojetin z dovozu o více než 3 %. Průměrný věk ojetých osobních aut z dovozu se přitom blíží 7 rokům.

Údaje o dovozech osobních automobilů za leden až listopad 2004 nejsou k dispozici. Lze předpokládat (odhadnout), že do ČR bylo za toto období dovezeno přes 130 000 ojetých osobních automobilů.

Užitková vozidla kat. N1

Prodeje

V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2004 a roku 2003 zaznamenán nárůst prodejů téměř o 50 % (přesně 49,16 %), což představuje prodeje vyšší o 7 732 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 23 459 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2003 to bylo 15 727 ks).

Nejúspěšněji prodávanou značkou je zde značka FORD s prodejem 3 731 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 o 37,37 %) a na druhém místě je značka VW s prodejem 3 705 ks (nárůst prodejů o 83,87 %). Následují tři francouzské značky v pořadí PEUGEOT, RENAULT a CITROEN.

Prodeje za leden až listopad 2004 v této kategorii vykázalo 37 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2003 (jedná se o značky VOLVO, LEXUS, JAGUAR, SANTANA a SCAM). 

V souhrnu za nová osobní a malá užitková vozidla došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2003 ke snížení prodejů a to o 5,22 %. Za leden až listopad 2004 bylo prodáno celkem 145 383 ks nových vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo 153 382 ks.

Registrace

V průběhu ledna až listopadu 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 24 490 ks nových (oproti stejnému období roku 2003 nárůst o 54,30 %) a 5 895 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1 (nárůst o 0,48 %). Rozdíl mezi vykázanými prodeji a prvními registracemi nových automobilů kategorie N1 činí – 1 016 ks.

Údaje o dovozech vozidel této kategorie za leden až listopad 2004 nejsou k dispozici. Lze též odhadnout, že skutečný dovoz ojetých vozidel kat. N1 bude o 500 až 1 000 ks vyšší, než činí počet jejich prvních registrací.

V souhrnu za nová osobní a malá užitková vozidla došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2003 i k poklesu prvních registrací a to o 8,27 %. Za leden až listopad 2004 bylo poprvé zaregistrováno celkem 137 107 ks nových vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období  2003 to bylo celkem 149 472 ks.

V ČR tak bylo za leden až listopad 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 224 150 ks osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činí již 49,76% (za stejné období r. 2003 to bylo 44,46 %). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v kategorii osobních automobilů celkem (nové + ojeté) o 6,81 %.
  • 30 385 ks malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,40 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší. V této kategorii došlo oproti stejnému období roku 2003 k nárůstu prvních registrací celkem (nové + ojeté) o 39,77 %.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků