Prodeje Toyoty Prius překonaly tři miliony kusů

21 komentářů

John
5. července • 23:28

Uz sa popisalo kopec clankov a dobrych preco je hybrid slepa cesta. No niektori ludia a Toyota to nechape. B-]VŽDY INA CESTA!!!B-]B-]B-]B-]

mrazik
6. července • 8:46

Treba na cesty do mesta a popojizdeni do prace je hybrid vyborny a rozdil ve spotrebe za to stoji. Ja bych rekl, ze aktualne je nafta slepa cesta.

martin
7. července • 15:50

No ak sa niekomu zda auto na popojzdeni v meste za 23tisic euro big deal, prosim. Mne sa skor zda, ze benzinove auto za 10tisic nespali (pri rozdiele spotreby plus 3-4 l/100 km oproti priusu) benzinu navyse za 13tisic euro do konca svojej zivotnosti, a to sa este na priuse nic nepokazilo. Su uz nejake realne udaje o zivotnosti tych bateriek, poruchovosti a nakladoch na opravy a udrzbu celeho hybridneho system?

jogurt
7. července • 22:03

Jsou. není to žádné drama. Problém je v pořizovacích nákladech a jen velmi omezenému intervalu, kdy to je výhodné. Ty 3-4 litry jsou zbožné přání, nikoli realita, srovnatelný diesel bez hybridu na tom bude v průměru stejně, na dálnici a v ucpaném městě dokonce daleko líp. Tím nezpochybňuji hybrid, princip ukládání mařené energie a následného využití je správný, jen zatím je to díky pouhým 200-250Wh/kg akku o ničem a v případě priusu navíc ve velmi pochybném kabátě. Větší šanci dávám hybridům s kondenzátorem nebo Li-S a určitě dieselovému volvu s AWD setrvačníkem.

Jan taraba
6. července • 9:19

Myslet si muzes cokoli. Jen by me zajimalo, co te k tak hloupe myslence privedlo. Vyvoj spalovacich motoru se zatim neuspesne snazi dohonit naskok ucinnosti vznetovych motoru, ktere zazehovym za poslednich 15let znacne utekly. TSI sice v urcitych rezimech se dieselum zacina priblizovat, v celem pasmu zateze zatim ani nahodou. A ostatni jsou dalsi krucek pozadu a jeste k tomu potrebuji slozite a drahe technologie jako vanos apod. Hybrid je pouze akumulator kineticke energie, nic vic, zatim a jeste na dlouho, zustane zakladnim zdrojem pohybu spalovaci motor. A tam ma zatim vznetova technologie veliky naskok, ty slepa cesto.

Lovap
6. července • 14:39

No ... tak si tie sadze dýchaj sám, nenúť to ostatným.

jogurt
6. července • 18:47

Nokdo ti to nenutí. A mimochodem, riziko z benzínu je díky lehkým frakcím aromatických uhlovodíků značné, doprava riziková, odpary karcinogenní a nelze je eliminovat, skladování problematické a nebezpečné. Jina křečeno, benzín má z jhlediska rizik velký handicap už od okamžiku, kdy se vyrábí. Až při procesu spalování ho teprve nafta mírně dohání ale nedožene. Moderní vznětový motor je zatím to nejlepší, co máme k dispozici, díky spalování v přebytku kyslíku, výrazně vyšší výhřevnosti nafty proti benzínu, degradovanému navíc etanolem s výrazně nižší výhřevností, vysokému stlačení směsi ve válci, nižší teplotě spalování a řadě dalších aspektů je významně efektivnější než zážehový motor. Produkuje méně škodlivých NOx. Z pohledu emisí pevných částic jsou na tom současné motory (´diesel s DPF a katalyzátorem, benzín s katalyzátorem) podobně. DPF jich podstatnou část dokáže eliminovat, Ty ovšem zážehový motor produkuje rovněž a nijak se nefiltrují, protože to na rozdíl od dieselů technicky neumíme, aniž bychom dramaticky zhoršili účinnost motoru, která už tak dostává na frak přísadou biosložky - etanolu..
Takže než začneš plácat fanatické nesmysly, seznam se s problematikou, ať nejsi za šaška.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lovap
8. července • 12:00

DPF eliminuje vlastne len viditeľné častice, tie najmenšie ti nezachytí žiadny reálny filter. A práve tie najmenšie sú najhoršie, pretože sa ich telo nevie zbaviť. Benzíny častice produkujú len tie s priamym vstrekom a to práve preto, lebo tam vzniká oblasť, kde je zastúpenie paliva v priestore valca bohatšie a ostatné časti sú chudobnejšie, čím dochádza k nedokonalému spaľovaniu. To sa v takej veľkej miere pri nepriamom vstreku kupodivu nestáva. A tlak na priame vstrekovanie paliva pri benzínoch je tlakom EU na zmenšovanie emisií CO2, ktoré závisí od spotreby a tá je preukázateľne menšia pri priamovstrekoch. Takže tak - aby si nebol za šaška naopak ty.

jogurt
6. července • 9:44

Nejsem si úplně jistý, zda "obyčejní lidé" z tvého příspěvku pochopí, že píšeš o efektivitě motoru při přeměně paliva na mechanickou práci. Tak aby to nějaký benzínfan nepřekroutil na flame, dodávám polopatě, že jde o to, jak daleko ujede auto na stejné množství základní suroviny, tedy ropy. Navíc výroba nafty i benzínu není vzájemně nezávislá, vyrobit naftu je technicky jednodušší, vyčistit ji je naopak složitější, u benzínu je to přesně naopak. Nafta je zjednodušeně pouhý ropný destilát. Benzín, tvořený převážně toluenem a benzenem, by jím sice mohl být taky, jenže pouhou frakční destilací by se ho nevyrobilo dost. Proto se musí používat složitější technologické procesy, které štěpí složité aromatické uhlovodíky v ropě právě na jednodušší: toluen a benzen.
Jinak řečeno, spotřeba nafty i benzínu musí být v určitém poměru, nejde vyrábět jen jedno nebo jen druhé. Jde změnit poměr, nikoli jedno z paliv eliminovat.

honza
4. července • 11:12

co to je za zoufaly fotky? hlavne ta druha je k placi...

jogurt
4. července • 12:35

Jaké auto, takové fotky. 37kw/tunu, zavazadlový prostor jako chevrolet spark,.... a ty bys chtěl lepší fotky.

Banán
4. července • 17:30

Nechci nic říkat, ale Prius III má kombinovaný výkon 100kW, což při pohotovostní hmotnosti 1 375kg dává poměr 72kW/t. Trochu více než 37kw/t, že? B-]

jogurt
4. července • 19:03

Prius III možná. A co předchozí verze? Bylo mi líto taxikáře na MXP, když se snažil do kufru narvat moje nijak obří zavazadlo. Marně. Nakonec to vzdal a posadil ho vedle sebe na sedadlo, připásal a jeli jsme. Bylo mi ho líto, nadával, že to dělá skoro pořád. Dalším komickým zážitkem byla jízda na italský způsob versus kapacita baterií byla skoro nula, takže jsme drandili víc na benzín než na elektřinu. Na můj dotaz proč mi vysvětlil, že na dálnici to nedobije, při poskakování v koloně taky ne a normální městský provoz, kdy to funguje jak by mělo, je v Miláně deset minut ráno a osm minut večer. A k té hmotnosti? No pěkné, ale auto jezdí nikoli prázdné, leč s posádkou a bagáží. takže 99koní versus téměř dvě tuny=37kW (50k) na tunu.

_tD
4. července • 19:37

Tak to není třeba litovat taxikare, on není obet, ale pachatel, koupit si formuli na orani pole, a pak nadavat ze je to pro dane pouziti mizerne auto, je také chybou volby k danemu ucelu, ne chybou auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
4. července • 21:08

Ten za to těžko mohl. Auta jsou firmy a ne jejich. Ona jaksi taxislužba po světě funguje trochu jinak než Gaunertaxi Praha.
Jen bych chtěl vidět těch 440 litrů v kufru... půllitrů možná.

Mino
5. července • 9:40

Ono také záleží na tom, jakým Priusem to bylo, podle těch čísel (37kW/t) bych tipoval tu první. Ono totiž mezi první a třetí generací je vcelku znatelný rozdíl (jen ten benzinový motor má v poslední generaci o 70% vyšší výkon, eletromotor dokonce o 80%). BTW. ty první generace měla kufr 390 litrů. Takže soudit třetího Priuse podle první generace mi nepřijde moc šťastné.

jogurt
5. července • 10:42

Ono to není jen o litráži ale také o dimenzích. Pokud budu mít plochu kufru 2m2 a výšku 20cm, bude to 400l, ale naložím tam předmět vysoký nejvýše 20cm...... Takže stěží aktovku.

Roman
4. července • 16:51

Prius - 445 l
Spark - 179 lAle pro tebe je to asi to samý:-P

Xaw
4. července • 15:59

Tak upřímně řečeno, at je prius jakej chce, kufr to ma dobrej. At uz normální prius nebo plug in, dvě kola se zadníma sklopenyma sedackama bez problému. A to to jsou 29" ...

martin
7. července • 15:34

Dva biky + frajera odvezie kamoska aj v Suzuki Splash:-)

Xaw
8. července • 10:44

Tak to je kamoska velkej frajer.

Doporučujeme

Články odjinud