Prodeje Toyoty, Nissanu a Mazdy rostou, Mitsubishi a Honda se propadají

Japonské automobilky Toyota, Nissan a Mazda si mohou mnout ruce, jejich prodeje v lednu tohoto roku vzrostly oproti stejnému období v loňském roce. Toyota prodala 528 098 automobilů, což je nárůst o 10,2 procenta, přičemž na domácím trhu prodala 294 910 aut; to je pokles o 1,5 procenta. Na zahraničních trzích přitom prodala 294 910 vozů (nárůst o 29,7 %).

Globální prodeje Nissanu vzrostly v lednu o 9,8 procenta na 249 365 vozů, přičemž prodeje „za mořem“ se zvýšily o 20,2 procenta na 135 758 vozů, na čemž mají největší zásluhu modely Quest a Titan v USA. Na domácím trhu prodeje poklesly o 2,1 procenta na 113 607 vozů. Mazda, pátý největší japonský výrobce, ohlásil jak nárůst na zahraničích trzích (+47,5 procenta, 24 434 vozů), tak doma (+6,9 %, 65 974 vozů).

Naopak propady zveřejnila Honda a Mitsubishi. Honda prodala celosvětově o 9 procent méně (240 788 vozů), přičemž doma se snížil odbyt o 15,9 procent (90 902 kusů), v zahraničí pak o 4,3 procenta (149 886 vozů). Mitsubishi zaznamenala pokles o 14,1 procent na 114 536 vozů.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků