Prodeje Toyoty, Nissanu a Mazdy rostou, Mitsubishi a Honda se propadají

Japonské automobilky Toyota, Nissan a Mazda si mohou mnout ruce, jejich prodeje v lednu tohoto roku vzrostly oproti stejnému období v loňském roce. Toyota prodala 528 098 automobilů, což je nárůst o 10,2 procenta, přičemž na domácím trhu prodala 294 910 aut; to je pokles o 1,5 procenta. Na zahraničních trzích přitom prodala 294 910 vozů (nárůst o 29,7 %).

Globální prodeje Nissanu vzrostly v lednu o 9,8 procenta na 249 365 vozů, přičemž prodeje „za mořem“ se zvýšily o 20,2 procenta na 135 758 vozů, na čemž mají největší zásluhu modely Quest a Titan v USA. Na domácím trhu prodeje poklesly o 2,1 procenta na 113 607 vozů. Mazda, pátý největší japonský výrobce, ohlásil jak nárůst na zahraničích trzích (+47,5 procenta, 24 434 vozů), tak doma (+6,9 %, 65 974 vozů).

Naopak propady zveřejnila Honda a Mitsubishi. Honda prodala celosvětově o 9 procent méně (240 788 vozů), přičemž doma se snížil odbyt o 15,9 procent (90 902 kusů), v zahraničí pak o 4,3 procenta (149 886 vozů). Mitsubishi zaznamenala pokles o 14,1 procent na 114 536 vozů.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků