Prodeje nových vozů v Evropě klesají, Fiat stále roste

Automobilový trh v Evropě již delší dobu mírně ztrácí a prodeje se snižují. Již čtvrtým měsícem po sobě hlásí Evropa pokles prodejů. Za první tři čtvrtletní letošního roku se prodeje snížily o 0,1 procenta. Za samotné září poklesly prodeje o 2,8 procenta.

Přestože Evropa stagnuje, jsou zde automobilky, které po létech balancování nad krachem doslova vzkvétají. Italský Fiat dosáhl v září meziročního nárůstu prodejů o 14,6 procenta a je tak největším tahounem. I samostatným divizím Fiatu se nebývale daří. Po stagnaci se rozjela i Alfa Romeo, která vykázala meziroční nárůst prodejů o 10,4 procenta.

Nejlepší mimoevropskou automobilkou je tradičně Toyota, která navýšila prodeje o 12,1 procenta. Největší evropský koncern Volkswagen navýšil prodeje o 2,2 procenta, ovšem jen díky automobilce Audi a Škoda. Přesto si stále drží pozici evropské jedničky s tržním podílem 19,3 procenta.

Největší evropský propad zaznamenal Renault, kterému se prostě nedaří. Meziročně se mu propadly prodeje o 14,2 procenta. Zcela nejhůře je na tom ovšem Nissan, tomu klesly prodeje dokonce o 26,2 procenta a výrazně ztratil na svých pozicích.

Nejúspěšnějším modelem prodávaným v Evropě je stále Fiat Grande Punto. Přestože není žádnou novinkou, jeho prodeje mu musí závidět šéf každé automobilky. I v záři dokázal navýšit prodeje a to dokonce o 19,3 procenta. Punto se tak stává jasným lídrem v prodejích.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků