Prodeje nových vozů v Evropě klesají, Fiat stále roste

Automobilový trh v Evropě již delší dobu mírně ztrácí a prodeje se snižují. Již čtvrtým měsícem po sobě hlásí Evropa pokles prodejů. Za první tři čtvrtletní letošního roku se prodeje snížily o 0,1 procenta. Za samotné září poklesly prodeje o 2,8 procenta.

Přestože Evropa stagnuje, jsou zde automobilky, které po létech balancování nad krachem doslova vzkvétají. Italský Fiat dosáhl v září meziročního nárůstu prodejů o 14,6 procenta a je tak největším tahounem. I samostatným divizím Fiatu se nebývale daří. Po stagnaci se rozjela i Alfa Romeo, která vykázala meziroční nárůst prodejů o 10,4 procenta.

Nejlepší mimoevropskou automobilkou je tradičně Toyota, která navýšila prodeje o 12,1 procenta. Největší evropský koncern Volkswagen navýšil prodeje o 2,2 procenta, ovšem jen díky automobilce Audi a Škoda. Přesto si stále drží pozici evropské jedničky s tržním podílem 19,3 procenta.

Největší evropský propad zaznamenal Renault, kterému se prostě nedaří. Meziročně se mu propadly prodeje o 14,2 procenta. Zcela nejhůře je na tom ovšem Nissan, tomu klesly prodeje dokonce o 26,2 procenta a výrazně ztratil na svých pozicích.

Nejúspěšnějším modelem prodávaným v Evropě je stále Fiat Grande Punto. Přestože není žádnou novinkou, jeho prodeje mu musí závidět šéf každé automobilky. I v záři dokázal navýšit prodeje a to dokonce o 19,3 procenta. Punto se tak stává jasným lídrem v prodejích.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků