Za první tři měsíce letošního roku se u nás prodalo 30 105 nových osobních vozů. To je o 9,2 procent (2 537 ks) více, než ve stejném období loňského roku.
Prodeje nových osobních vozů
Prodejům i nadále vévodí domácí Škoda, která prodala 11 595 nových automobilů. To představuje meziroční růst o 1,6 procent. Na druhém místě je Renault s 1 943 prodanými vozy a na třetím místě je pak Volkswagen.
p
|
Značka
|
Prodej
|
Změna (ks)
|
Změna (%)
|
1.
|
Škoda
|
11595
|
183
|
+1,6
|
2.
|
Renault
|
1943
|
47
|
+2,5
|
3.
|
Volkswagen
|
1710
|
-287
|
-15
|
4.
|
Peugeot
|
1607
|
479
|
+42
|
5.
|
Citroën
|
1529
|
462
|
+43
|
6.
|
Ford
|
1493
|
149
|
+11
|
7.
|
Hyundai
|
1337
|
-266
|
-17
|
8.
|
Toyota
|
1105
|
207
|
+23
|
9.
|
Opel
|
1030
|
319
|
+44
|
10.
|
Kia
|
928
|
365
|
+64
|
Největší růst prodejů
Největšího růstu pak zaznamenala automobilka Lancia, která zvýšila prodeje o 300 procent. Zde je třeba podotknout, že velké navýšení je způsobeno nízkými prodeji v minulosti.
Z masovějších značek posílila hlavně Kia a to o 64 procent na 928 vozů. Dále následuje Suzuki s 61procentním navýšením a Opel s Chevroletem, kteří shodně navýšili prodeje o 44 procent.
p
|
Značka
|
Prodej
|
Změna (ks)
|
Změna (%)
|
1.
|
Lancia
|
3
|
2
|
+300
|
2.
|
Jaguar
|
26
|
16
|
+260
|
3.
|
Mini
|
15
|
6
|
+166
|
4.
|
Kia
|
928
|
365
|
+164
|
5.
|
Suzuki
|
701
|
266
|
+161
|
6.
|
Volvo
|
183
|
63
|
+152
|
7.
|
Nissan
|
306
|
103
|
+150
|
8.
|
Rover
|
3
|
1
|
+150
|
9.
|
Opel
|
1030
|
319
|
+144
|
10.
|
Chevrolet
|
612
|
188
|
+144
|
Největší propad prodejů
Největšího propadu pak zaznamenal malý Smart a to o 70 procent. Z masovějších značek pak zaslouží pozornost Dacia a propad prodejů o 22 procent. Zákazníci se již Loganu nabažili a větší prodeje se již neočekávají. Také Hyundai nečekaně ztratila a to o 17 procent. Velkého propadu v prodejích se dočkal i Volkswagen a to o 15 procent.
p
|
Značka
|
Prodej
|
Změna (ks)
|
Změna (%)
|
1.
|
Smart
|
3
|
-7
|
-70
|
2.
|
Santana
|
1
|
-2
|
-67
|
3.
|
Saab
|
6
|
-6
|
-50
|
4.
|
Maserati
|
3
|
-2
|
-40
|
5.
|
Alfa Romeo
|
40
|
-26
|
-40
|
6.
|
Jeep
|
12
|
-5
|
-29
|
7.
|
Dacia
|
263
|
-74
|
-22
|
8.
|
Chrysler
|
21
|
-5
|
-20
|
9.
|
Lada
|
28
|
-6
|
-28
|
10.
|
Hyundai
|
1337
|
-266
|
-17
|
Lehké užitkové vozy (N1)
V segmentu lehkých užitkových vozů (N1) opět kraluje domácí Škoda. Ta prodala 2 867 vozů kategorie N1 a navýšila prodeje o solidních 10 procent. Na druhém místě pak skončil Volkswagen s 1 561 prodanými vozy (+ 8 procent) a na třetím místě pak Ford s 1 464 prodanými vozy (+ 21 procent).
Největšího růstu o neskutečných 10 200 procent dosáhl Chevrolet. Který meziročně navýšil prodeje z 1 vozu za Q1 2006 na 102 vozů v letošním prvním čtvrtletí. Ze zaběhnutých značek tohoto segmentu dosáhla největšího růstu Audi a to o 283 procent, když prodala 431 vozů.
Zdroj: SDA-CIA