Prodeje nových vozů u nás nepatrně vzrostly

Za prvních osm měsíců letošního roku vzrostl prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů (LUV) o tři procenta na 114 862 automobilů. Tahounem se v tomto období stala třída LUV, tedy vozy, u kterých je možno odečíst DPH. Osobní vozy naopak vykázaly propad prodejů. Jistě není třeba dodávat, že rozdělení vozů na osobní a lehké užitkové je převážně formální, většina prodaných LUV jsou pouze "přestavěné" osobní vozy, právě z důvodu možnosti odpočtu DPH.

Ve sledovaném období poklesly prodeje osobních vozů o čtyři procenta na 83 798 a LUV vykázaly navýšení o nemalých 32 procent na 31 064 automobilů.

Nejprodávanější značkou je u nás nadále Škoda, která v kategorii osobních vozů vykázala pokles prodejů o 11 procent na 34 212 vozů, ovšem v kategorii LUV prodala o 70 procent více vozů - 7 094. Celkově se prodeje Škody poklesly meziročně o tři procenta na 41 306 vozů.

Druhé místo v kategorii osobních vozů obsadil tradičně Renault s 5 865 vozy. Na třetím místě se umístil Volkswagen s 5 167 prodanými vozy, čtvrté místo obsadila automobilka Hyundai s 4 468 vozy a na pátém místě skončil Peugeot s 3 806 prodanými vozy.

V kategorii LUV se na druhé místo dostal Volkswagen s 3 878 automobily, následován Fordem s 3 662 vozy, Renaultem s 2 446 vozy a Citroenem s 2 216 vozy.

Prodej v kategorii nákladních vozů vzrostl o 11 procent na 6 010 vozů a autobusy vykázaly nárůst prodejů o 25 procent na 531.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků