Prodeje nových osobních vozů za rok 2006

Clayton  |  08. 01. 2007 03:20

Statistika prodeje SUV a offroad opravdu nemá vůbec žádnou vypovídací hodnotu (jak je v článku správně uvedeno). Většina větších offroadů a SUV je prodávána jako N1. Myslím si, že je na čase upravit statistickou metodu a udávat dohromady prodeje osobních aut a N1 dohromady. Samozřejmě netýká se to jenom offroadů, i když těch nejvíc.

Odpovědět  |   | 
wolff  |  08. 01. 2007 07:59

A nejlepší je zařazení Superbu... Fakt pecka...Asi tak 25 větších aut je zařazena pod něj...A srovnávat Superb s 5kou A6, 166 atd... To je fakt mazec... Jojo, všechny tyhle auta jezdí se 74 kW naftou...jojo..

Odpovědět  |   | 
bojler  |  08. 01. 2007 09:20

Ze je v nabidce 74kW nafta nic neznamena.

Odpovědět  |   | 
J.  |  08. 01. 2007 17:00

A co teprv Koktávka ve "Střední třídě"...
Co se Škoda sere do tříd, do kterých ani omylem nepatří?

Odpovědět  |   | 
Ostravak  |  09. 01. 2007 14:35

Octávka(miluji koktající kokty)se nikam nesere.Prostě ji nějaký Svaz dovozců někam zařadil.Je třeba se z toho nepo*rát,nebo si kupuješ auto podle toho,kam jej někdo škatulkuje,nebo podle svých představ?Já to druhé a Octávku nemám.

Odpovědět  |   | 
J.  |  09. 01. 2007 23:52

Svaz dovozců ji nikam nezařadil. Modely zařazuje výrobce/importer.

Sorry, ale možná je lepší psát Koktávka, než ten tvůj paskvil Octávka

Odpovědět  |   | 
clone  |  08. 01. 2007 08:02

Mercedes B - R je Luxusná trieda??

Takisto mi moc nepasuje Nissan Micra do triedy športových áut vedľa ikon Porsche, Ferrari..

Odpovědět  |   | 
Fahrman  |  08. 01. 2007 08:10

Prostě výrobce vidí své vozy v této třídě a my to respektujeme...

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  08. 01. 2007 08:30

LOL, tak to je fakt delenie ako past na oko!
Golf, Focus, Mazda3, Civic, Impreza, Alfa147 je "nizsi stredna",
a Octavia2 je "stredna", po boku takych aut ako Passat, Mondeo a BMW3x...

Nema nahodou O2 "golfovy" podvozok? Jaj ale narazniky ma viac natiahnute, no jasne, tak ju hned treba mrsknut o triedu vyssie...

A Superb supneme do vyssej strednej, no uz vidim ako sa A6 alebo BMW5 "boji" takej konkurencie...

Odpovědět  |   | 
Peter  |  08. 01. 2007 08:51

To iste Jetta..

Je to hnus velebnosti!

Odpovědět  |   | 
David  |  08. 01. 2007 22:14

Ale hosi, v Evrope se aute zarazuji podle "VNEJSICH ROZMERU ZAKLADNIHO MODELU" a ne jinak!! A jelikaz Oktavia nema zadnou kratkou variantu jako treba Megan / Megan sedan a presahuje delku 4,5 m tak je to proste v tabulkach z Bruselu a tim v cele EU stredni trida!

Me vzdycky udivuje, ze se rozcilujete jen u Skodovky, ale takove Volvo S40 (podvozek z Fokuse) nebo Toyota Prius ve stredni tride vam nevadi!!??

A hranice pro vyssi stredni je 4,8 m a tu Superb presahuje (a dokonce ma i rozvor na urovni vyssi stredni, ale ten tim kriterem neni) Superb samozrejme neni konkurenci pro A6, ale je to konkurence pro Peugeot 607....to by jste jinak mohli nasat, jak muze byt Mondeo a Mercedes C v jedny tride nebo Logan a Golf...proste auta se radi pouze podle velikosti zakladnio modelu.

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  09. 01. 2007 10:28

To mas odkial tento napad, prosim ta? Podla teba teda staci na Golfa hodit vacsie narazniky a spatne zrkadla, a razom je vo vyssej triede? Vies o tom, ze jetta nie je nic ineho, len sedan-verzia golfa?

Okrem toho, su pre teba podstatne *vonkajsie* rozmery? Myslim ze pre mna, ako vodica a cestujuceho najma vnutorne. A ten priestor je dany do velkej miery prave razvorom osi, a rozchodom kolies, cize podvozkom....

Neuraz sa, ale Oktavka nie je stredna trieda (ako Passat, A4, BMW3, Avensis, Mazda6) ani nahodou...

Odpovědět  |   | 
Ostravak  |  09. 01. 2007 14:44

Však tě nikdo nenutí si ji kupovat,nebo nutí? To snad ne,tomu nevěřím.Moc to prožíváš. Napiš,že tě Škoda se*re a bude to férové,průhledné,naprosto košér a ne to maskovat do nějakých rozvorů.Vo co de?SDA snad není součástí VW,nebo je?Normální člověk si kupuje auto podle toho,na co má,jaké se mu líbí,vyhovuje atd. a na fičoviny jako škatulkování do tříd prostě prdí.Normální člověk.Většina lidí nemá na žádné nové auto a tipuji,že 50% aut z toho ohromujícího čísla jsou stejně firemní vč. majitelů OSVČ-právník,lékař,daň. poradce,projektant... až po řemeslníky.Tak si šetři zdraví,život není jen o ROZVORU auta

Odpovědět  |   | 
David  |  09. 01. 2007 19:39

Ja jsem se ale o Jette nezminoval. Ja jsem ani netvrdil, ze Oktavia konkuruje Passatu,pouze jsou ve stejne tride (Logan taky nekonkuruje Golfu!!) Ale treba takova Carisma byla tipycky konkurent nebo v dnesni dobe muze Oktavia konkurovbat Lagune.

A to s tim zarazovanim do trid podle velikost zakladnich verzi jsem si JA nevymyslel, proste je to dany a rozhodli o tom v Bruselu. To si musis na internetu procitat i jine clanky a ne jen obcas hodit nejakej blabol do fora na Auto.cz!

A k tve pripomince o zavislosti delky rozvoru na prostor bych rekl jen to, ze teoreticky by to melo platit, ale neplati! Vzdyt Megane ma delsi rozvor, ale v Oktavii je vice mista! A treba v nemecku psali, ze v Superbu je v zadu vice mista nez v S-Klass.....a taky jsou to uplne jine tridy...proste podle rozvoru sev EU do trid neradi, rozvor nema zadnou vypovidajici hodnotu o prostornosti interieru. Razeni podle delky je logictejsi, delka vozu rozhoduje, jestli se ti auto vejde do garaze a nebo jak dobre se ti zaparkuje v centru mesta.

Odpovědět  |   | 
Ostravak  |  09. 01. 2007 20:03

Tak,tak. Normální člověk si do auta sedne,vyzkouší,kolik je tam místa a údaj o rozvoru neřeší. Máme doma 3 auta a netuším, jaké mají rozvory,no,asi nějaké mají,to vím,ale toť vše. Nicméně vím,kolik je ve kterém místa a vím,co se asi koupí příště,ale netuším,jaký to má rozvor. Je třeba z toho nedělat vědu a dogma.

Odpovědět  |   | 
Ostravak  |  09. 01. 2007 20:04

Tak,tak. Normální člověk si do auta sedne,vyzkouší,kolik je tam místa a údaj o rozvoru neřeší. Máme doma 3 auta a netuším, jaké mají rozvory,no,asi nějaké mají,to vím,ale toť vše. Nicméně vím,kolik je ve kterém místa a vím,co se asi koupí příště,ale netuším,jaký to má rozvor. Je třeba z toho nedělat vědu a dogma.

Odpovědět  |   | 
Ostravak  |  09. 01. 2007 20:06

Za to dvojí poslání se omlouvám.Omyl při souběžném telefonování a jednom kliknutí navíc,to jsem nechtěl

Odpovědět  |   | 
Mr.Slider  |  15. 01. 2007 15:03

Já měl zato, že se to rozděluje podle rozvoru a ten má Octavie o 10 cm kratší než třeba Focus. Zároveň je i užší a nižší. Pouze je o 10 cm delší, což nic nemění na malém rozvoru. Takže pro mě je jednoznačně Octavie ve stejné třídě jako Focus. Srovnávat to s Mondeem, to netřeba ani komentovat.

Odpovědět  |   | 
bojler  |  08. 01. 2007 09:22

jako pest na oko na me pusobi tvuj prispevek

Odpovědět  |   | 
J.  |  08. 01. 2007 17:01

ty bys potřeboval pěst na oko

Odpovědět  |   | 
TomZ  |  08. 01. 2007 09:24

JJ souhlas.. to stejne Jetta... prijde mi to k smichu...

Odpovědět  |   | 
jemnemihomni  |  08. 01. 2007 10:05

no, já se pak teda divim, že nezařadili cikánstera 1,2 HTP Sport mezi sportovní auta - vždyť do má i v názvu, ne?
Zdravím RO

Odpovědět  |   | 
Markoff  |  08. 01. 2007 11:21

suhlas, Octavia a Superb musia mat zle v tabulkach, obe o triedu vyssie

btw. Logan ma teda docela slusny podiel, az ma to prekvapuje

bude aj nejaka statistika SK trhu?

Odpovědět  |   | 
martin  |  08. 01. 2007 09:35

Myslim, ze soudruzi maji trosku popletene roky!

"Za minulý rok se prodalo v České republice 123 987 nových osobních vozů. To je o 3 389 automobilů méně, než v roce 2006."

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 09:42

Díky za upozornění, opraveno

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 10:55

Takhle to má vypovídající hodnotu nula. Nebylo by lepší než kopírovat tabulky dát to dohromady s N1 ?

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  08. 01. 2007 11:20

Tiez si to myslim. Vela firiem kupuje N1 len koli danovemu zvyhodneniu, ale aj tak to pouzivaju ako bezne osobne sluzobne auta. Pripadne si podnikatel kupi N1-ku fiktivne na firmu, ale v skutocnosti pre seba a svoju rodinu...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 11:33

Ne, toto jsou prodeje osobních vozů jako takových. Kategorie N1, byť jsou to často nákupy pro osobní užívání patří jinam.

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 12:00

No to by mne zajímalo teda kam ? Je snad nějaký podstatný rozdíl (kromě zatmavených skel a mříže vzadu) mezi osobním S-MAXem a S-MAXem ve verzi N1 ? Tak trochu mi to zní jako špatná výmluva...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 12:07

No prostě do vlastní třídy N1. Není to výmluva, je to prostě konstatování, že existují dvě kategorie OA a N1 a ty se prostě nemíchají a nemíchá je nikdo.

Možná by stalo za úvahu vypsat prodeje do jedné tabulky jak OA, tak N1, to máte pravdu. Dobrý nápad pro příště.

Odpovědět  |   | 
frety  |  08. 01. 2007 12:38

To je víc než dobrý nápad, to je nutnost!! Třeba my máme Lagunu Grandtour N1, ta kromě mříže vzadu je normální osobák a taky je tak využívaná. A ta mříž tam navíc neni napevno, takže když se odmontuje....mě se zdají ty tabulky minimálně nepřesné. Slovo nulová vypovídací hodnota není přehnané.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 12:43

To je ovšem zneužívání zákona Známý si koupil klasickou dodávku pro rodinné účely - vozí často velké množství kol a jiného vybavení. Má se to tedy taky započítat do osobních vozů?

Daná tabulka je prostě přehledem prodejů čistě osobních vozů, neříká vůbec nic jiného a takto ji prostě musíte brát. V tomto ohledu je tabulka zcela přesná, není přesná v tom, že neukazuje prodeje OA+N1 to je pravda. Ovšem ani ta by nebyla přesná, protože mnozí výrobci u nás prodávají i LUV dalších kategorií.

Odpovědět  |   | 
václav sládek  |  08. 01. 2007 13:10

jasně, nechcete "očistit" statistiku o zcela patrnou chybu, která je převážně českým jevem díky "skvělému" zákonu a navíc by to byla práce navíc, takhle jste jenom zkopírovali statistiku SDA a srovnali podle prodejů místo abecedy.
Naprostá většina firem kupuje jen N1, a to jen kvůli nesmyslnému zákonu. Ta auta jsou přeci z výroby dodána jako OA.
"Známý si koupil klasickou dodávku pro rodinné účely - vozí často velké množství kol a jiného vybavení. Má se to tedy taky započítat do osobních vozů?" to má být vtip? Dodávka byla vyrobena jako dodávka a patří proto mezi LUV.


Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 13:19

Abych řekl pravdu, v době, kdy jsem to psal, mne nenapadlo, že bude takový problém, když se statistika bude týkat vozů homologovaných jako osobní vůz. Práce navíc by to nebyla v podstatě žádná, jen by se do přehledu přidala další kolonka a udělal např. součet.

Zdroj SDA je jasný a uvádíme ho i v článku, tabulky jsou zbaveny zbytečných údajů, které pro stručný přehled jsou irelevantní.

Navíc článek je skutečně o osobních vozech, pokud automobilka homologuje své vozy i do jiných kategorií, pak je to problém, že se toto neobjeví v OA. Pro příště toto již přidáme v tom problém nebude.

Odpovědět  |   | 
václav sládek  |  08. 01. 2007 13:27

a co takhle provést update..ještě není pozdě a určitě budete první a navíc byste mohli vyvodit celkem zajímavé závěry...

cožpak vidíte někde v evropě tolik kombíků s mříží? to byste měli řešit...

Ten zákon vypadá jak lobby od těch společností co dodávají ty mříže

Odpovědět  |   | 
Ostravak  |  09. 01. 2007 14:47

Spíš lobby těch výrobců aut,ne? Není to krásné,Jaguár kombi jako N1,BMW1 jako náklaďák atd..?

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 13:41

Tak za tento přístup (že to tedy příště napravíte) díky. Jenže ono to nebude asi jen tak jednoduché, protože třeba VW do modelu Golf započítává i Golf Plus. Ford zase započítává Focus sedan do modelu sedan, což je samo správně, ale Golf svůj sedan nazývá Jetta a ten je zvlášť. No doufám, že nazapomenete ani na rozdělení LUV podle tonáže, tzn. že třeba passat N1 je ve dvou kategoriích. Upřímně statistika SDA není dokonalá neboť si ji dělají dovozci jak se jim zlíbí.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 13:48

Nad tímto jsem také uvažoval a upřímně by mne mj. zajímalo, jaké auto Iveca je osobní, že se u nás takto prodalo.

Asi to udělám tak, že první tabulka prodejů automobilek bude kolonka OA, kolonka N1 a součet a prodeje v jednotlivých třídách budou již jenom OA, protože v tom by byl nehorázný zmatek. Podívem se pak ještě na SDA, jak má řešeno dělení LUV tříd, zda má skutečně rozděleny tyto vozy i na podkategorie, nebo ne. Pokud ne, bude to opět nepřesné a pokud ano, dá se přidat i další kolonka.

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 14:04

Tak to Iveco asi bylo jako bus. Těžko říct. Statistiku SDA, teda spíše nelogičnosti ve statistice mi už dlouho vrtají hlavou a tak pokud si budu vědom něčeho podstatného pro Váš článek a jeho přesnost, upozorním Vás. Chtělo by to tabulku podle tříd, kde bude údaj z OA a další z LUV a pak součet. Ale jak jsem psal výše, třeba Fox je v jedné třídě s Polem, přitom je to konkutent Pandy. Dále Octavia atd.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2007 14:07

Rozdělení do obchodních tříd ovšem nedělá SDA, ale automobilka určuje, kam ho zařadit. Ostatně stačí kouknout na EuroNCAP a rozdělení je tam v podstatě stejné. S tím už nic neuděláme a navíc nevím o přesných kritériích tříd. Ono dnešní nižší střední třída je pomalu větší, jak střední třída před deseti lety...

Odpovědět  |   | 
dall  |  08. 01. 2007 14:10

Každá dodávka, která má 9 míst a je do 3.5t je osobní, viz třeba 10 Ducat, nebo 1 Iveco. Odečet DPH je možný jen do šesti míst, proto jou vícemístná auta osobní

Odpovědět  |   | 
dall  |  08. 01. 2007 14:11

Každá dodávka, která má 9 míst a je do 3.5t je osobní, viz třeba 10 Ducat, nebo 1 Iveco. Odečet DPH je možný jen do šesti míst, proto jou vícemístná auta osobní

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  08. 01. 2007 12:57

Rozdeleni OA a N1 me nijak netrapi, dost by me ale zajimalo rozdeleni "prodej firmam"vs. "prodej konecnym uzivatelum". Vysledky treba v USA toto deleni meni az drasticky (napriklad nejprodavanejsi luxusni auta od Cadillaku maji pres 90%(!!) prodeju do pujcoven, tj. pocet koncovych zakazniku, kteri si je koupi, je zalostne maly).

A k cemu je to dobre? Da se z toho odvodit, za co ze jsou lide ochotni opravdu dat sve penize a cim jezdi jen proto, ze je to ve firemni vyhlasce. Nevim o nikom, kdo by si sluzebni auto vybiral sam uplne bez nejakych omezeni. Obvykle je to neco ve smyslu: "OA do 500k, nesmi byt sedan, musi byt VW nebo Skoda". Jeden by se az divil, kolik lidi timto zpusobem jezdi s FRS.

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 13:26

To snad nemyslíš vážně ? Myslíš, že v těch půjčovnách nebo firmách nemyslí ekonomicky a že vyhazují peníze jen tak do vzduchu ? Stačí mít jen jedny čísla, za model, bez rozdělení OA a N1, bez rozdílu majitele. Kdybys chtěl být paranoidní, jak si nahoře naznačil, pak bys musel psát ke každému prodanému autu, proč a jak si ho Franta koupil a jakou dostal slevu ...

Odpovědět  |   | 
václav sládek  |  08. 01. 2007 13:29

to by byla naprosto vynikající statisktika a měla by pro prodejce vozů velkou cenu

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 13:49

tak to bezpochyby

Odpovědět  |   | 
Ufi  |  08. 01. 2007 15:21

ve všech firmách nemyslí ekonomicky. naštěstí jsem z jedný takový už pryč. není to blbej nápad, ještě rozdělení na firemní/soukromý. bylo by to fakt zajímavý, jestli u některých vychvalovaných značek je pak vůbec nějaká soukromá poptávka

Odpovědět  |   | 
klukjakobuk  |  08. 01. 2007 15:40

Stále to ale budou zkreslená čísla, spousta firem má příkaz od mateřské zahraniční firmy, spousta firem má nadstandartní podmínky a ceny, atd. Takže jediný trochu relevantní údaj je celkový počet bez rozdělení.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  08. 01. 2007 17:44

Ehm, no a prave ty prikazy od materskych spolecnosti by se oddelily, pokud budou cisla za firemni a soukroma auta zvlast. Proto jediny udaj je nesmysl.

To, co tvrdis ty, je jako kdybys rikal, ze je jedno, kde bydlis a udelal prumerny plat za celou Evropu dohromady. A ono, jak vime, to jedno neni, ze?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  08. 01. 2007 17:43

Ano, mysli ekonomicky - ale uplne jinak, nez soukromnik. Staci se nad tim zamyslet.

Odpovědět  |   | 
Irco  |  08. 01. 2007 14:23

Odkdy patří Š.Octavia, VW Jetta, Seat Leon do střední třídy a Š.Superb do vyšší střední ?!?

Odpovědět  |   | 
lego  |  08. 01. 2007 22:20

Vidím, jak se tady řeší statistika prodejů za uplynulý rok. Vlastně statistika je dle mého názoru zneužitím onoho slova, protože podle údajů zde uvedených se jedná pouze o evidenční čísla, rozdělená do předem nespecifikovaných kategorií. Kritéria, která jsou závislá pouze na uvážení výrobce, jak bylo výše uvedeno, kdy ten si určí, kam chce které auto zařadit, jsou naprosto nevyhovující pro jakýkoliv relevantní úsudek o skutečnostech, která by ta čísla mohla doopravdy poskytnout. Takže nakonec se dozvídáme, že nejen Octávia je stajná kategorie, jako Passat, ale i Volvo S40, VW Bora a podobné nesmysly. Dále na dokreslení absolutního nepochopení kategorizace vydavatelem tohoto paskvilu uvádím zařazení Mini Cooperu do kategorie sportovních vozů.
Závěrem chci říct, že pokud by měla mít tato čísla nějaký význam, bylo by efektivnější zrušit všechny kategorie a prostě jednoduše udělat žebříček několika stovek vozů jen podle jejich skutečných prodejních čísel. Pakliže budeme ochotní přistoupit na akceptaci podobných ptákovin, jako je uvedeno v článku, respektive v tabulkách, zaděláváme si na to, že za chvíli budeme mít několik set kategorií vozů, v nichž bude v každé maximálně jeden zástupce.
Proto se důrazně ohrazuji proti tomu, aby kdokoliv, kdo podobným, marketingově promyšleným tahem má tendenci ovlivňovat motoristickou veřejnost, dostával prostor na podobných stránkách, fórech nebo obecně, ve sdělovacích prostředcích. To, že účelem takového sdělení, které nám formou tohoto článku je poskytováno není pouhá informace, ale evidentně pragmatický přístup některých subjektů, je bohužel víc, než evidentní...

Odpovědět  |   | 
Zigi  |  09. 01. 2007 16:57

Vsichni se tu rozcilujou na O2 (ja teda osobne taky), ale uz moc lidi se nevsimlo, ze Renault Thalia a Chvevrolet Aveo jsou mezi malými vozy, zatímco Dacia Logan je v nižší střední třídě

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 01. 2007 21:59

Oktávka a střední třída? To asi nekdo spletl, ne?!?!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 143 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A