Prodeje nových osobních vozů za rok 2006

Český trh s novými automobily po létech růstu vykázal mírný propad. Jak se dařilo jednotlivým značkám? (detailní přehled)
Prodeje nových osobních vozů za rok 2006
Seznam kapitol
  1. Prodej osobních vozů za rok 2006
  2. Podíl tříd na celkovém prodeji: mini vozy, malé vozy
  3. Nižší střední třída, Střední třída
  4. Vyšší střední, Luxusní vozy, Sportovní vozy
  5. Terénní vozy, Vozy MPV

Za minulý rok se prodalo v České republice 123 987 nových osobních vozů. To je o 3 389 automobilů méně, než v roce 2005. Za tímto propadem se ovšem neskrývá menší zájem zákazníků, ale fakt, že mnoho z nich přešlo na oblíbenou třídu N1, tedy do segmentu lehkých užitkových vozů s možností odpočtu DPH.

Malých nákladních vozů N1 se pak u nás prodalo za celý rok 49 491, což je meziroční růst o 26,7 procenta.

Celkově prodej osobních vozů a lehkých užitkových stoupl na 173 478, což je o 7 055 automobilů více, než v roce 2005.

Prodeje osobních vozů

V segmentu osobních vozů se v mnoho zásadního nestalo. Největším prodejcem je i nadále Škoda, která sice ztratila na úkor třídy N1 podíl v segmentu osobních vozů, ale celkové prodeje mírně vzrostly. Na druhém místě je tradičně Renault a na třetím Volkswagen.

Největším skokanem v prodejích se pak stala americká automobilka Dodge, která svým vstupem na evropské trhy zvýšila své prodeje o úctyhodných 1 900 procent. Není to ale dáno ani tak tím, že by v loňském roce prodala opravdu hodně aut, jako spíše tím, že v předchozích letech neprodala skoro nic. Velmi dobrý výsledek zaznamenal i Cadillac, který zvýšil prodeje o 958 procent. Zřejmě hlavně díky velké akci s Bédou Trávničkem... Z tradičnějších automobilek si zaslouží pozornost např. Lexus, který zvýšil prodeje o 212 procent, nebo Saab s růstem 192 procent.

Pokud odhlédneme od někdy matoucích procent, pak své prodeje meziročně nejvíce zvýšil Citroen s 1376 vozy k dobru, Toyota se 778 a Kia s 660.

Naopak největším propadákem je ze známých značek u Dacie, které klesly prodeje o výrazných 40,6 procent a i pokles prodaných kusů o 1049 je rekordní. Počáteční boom jednoduše ustal a prodeje tak klesly. Pokud pomineme Ladu se starými modely a exkluzivní Ferrari, pak žádná automobilka výrazně neztratila a poklesy se pohybují okolo deseti procent. Ty jsou navíc často vyváženy větším prodejem lehkých užitkových vozů a celkové prodeje tak mnohdy mírně vzrostly.

Poznámka: Přehled registrací osobních vozidel nevypovídá dokonale o tom, kolik osobních aut u nás loni jednotlivé automobilky opravdu prodaly. Spousta klasických „osobáků”, zejména kombíků, je homologána jako nákladní vozy kategorie N1, které se však od opravdových osobních vozů liší jen formalitami. I proto např. Škoda nebo Ford považují loňský rok za úspěšný - prodeje ani tak neklesly, jako se spíše formálně přesunuly do jiného segmentu.

Rozdělení do obchodních tříd dle Sdružení dovozců automobilů.

Přehled registrací nových osobních automobilů v ČR za rok 2006

 
Značka
Ks
Podíl
Pokles/růst
Pokles/růst
1.
Škoda
51833
41,81%
-4910
-8,7
2.
Renault
8156
6,58%
-967
-10,6
3.
Volkswagen
7116
5,74%
190
2,7
4.
Hyundai
6028
4,86%
-350
-5,5
5.
Peugeot
5772
4,66%
111
2,0
6.
Ford
5414
4,37%
-349
-6,1
7.
Citroën
5348
4,31%
1376
34,6
8.
Toyota
4506
3,63%
778
20,9
9.
Opel
3238
2,61%
-262
-7,5
10.
Fiat
3048
2,46%
226
8,0
11.
Kia
2711
2,19%
660
32,2
12.
Suzuki
2364
1,91%
642
37,3
13.
Chevrolet
2334
1,88%
-20
-0,8
14.
Honda
2225
1,79%
654
41,6
15.
Seat
2073
1,67%
-163
-7,3
16.
Audi
1650
1,33%
-255
-13,4
17.
Dacia
1535
1,24%
-1049
-40,6
18.
Mercedes-Benz
1415
1,14%
108
8,3
19.
Mazda
1386
1,12%
-173
-11,1
20.
Nissan
1170
0,94%
-228
-16,3
21.
BMW
1105
0,89%
-149
-11,9
22.
Mitsubishi
787
0,63%
214
37,4
23.
Volvo
601
0,48%
88
17,2
24.
Subaru
476
0,38%
103
27,6
25.
Alfa Romeo
269
0,22%
-72
-21,1
26.
Lexus
194
0,16%
132
212,9
27.
Chrysler
137
0,11%
3
2,2
28.
Lada
127
0,10%
-42
-24,9
28.
Cadillac
127
0,10%
115
958,3
29.
Smart
112
0,09%
-24
-17,7
30.
Land Rover
93
0,08%
5
5,7
31.
Jaguar
82
0,07%
35
74,5
32.
Porsche
78
0,06%
22
39,3
33.
Jeep
70
0,06%
9
14,8
34.
Mini
68
0,05%
-8
-10,5
35.
Ssangyong
62
0,05%
33
113,8
36.
Dodge
60
0,05%
57
1900,0
37.
Saab
41
0,03%
27
192,9
38.
Bentley
27
0,02%
15
125,0
39.
Renault Trucks
23
0,02%
20
666,7
40.
Ferrari
16
0,01%
-5
-23,8
41.
Maserati
10
0,01%
1
11,1
42.
Bürstner
9
0,01%
3
50,0
42.
Lamborghini
9
0,01%
-1
-10,0
43.
Dethleffs
8
0,01%
6
300,0
43.
Kaipan
8
0,01%
1
14,3
43.
Rover
8
0,01%
3
60,0
43.
Santana
8
0,01%
6
300,0
44.
Lancia
6
0,00%
-1
-14,3
44.
Adria
6
0,00%
0
0,0
44.
Daihatsu
6
0,00%
5
500,0
44.
Hymermobil
6
0,00%
-1
-14,3
44.
Knaus
6
0,00%
3
100,0
45.
Aston Martin
4
0,00%
-1
-20,0
45.
Elnagh
4
0,00%
-3
-42,8
46.
Caterham
3
0,00%
3
0,0
46.
Hummer
3
0,00%
-3
-50,0
47.
Proton
2
0,00%
1
100,0
48.
Chausson
1
0,00%
-1
-50,0
48.
Laika
1
0,00%
1
0,0
48.
Daimler
1
0,00%
1
-100,0
48.
Iveco
1
0,00%
1
-100,0

Zdroj: SDA

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prodej osobních vozů za rok 2006
  2. Podíl tříd na celkovém prodeji: mini vozy, malé vozy
  3. Nižší střední třída, Střední třída
  4. Vyšší střední, Luxusní vozy, Sportovní vozy
  5. Terénní vozy, Vozy MPV
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků