V porovnání s loňským rokem se letos zatím v České republice zaregistrovalo do provozu o 6,5 procenta více nových osobních aut.
Už 228 703 autům vydaly letos příslušné úřady v Česku novou registrační značku. Je to o 6,56 procenta větší číslo než ukazovaly statistiky po 10 měsících loňského roku.
Jen v samotném říjnu dealeři značek působících v ČR předali zákazníkům 23 192 nových aut, což je téměř o 1300 více oproti loňským datům.
Nejúspěšnější značkou je opět s více než 31procentním podílem domácí Škoda. Následuje Volkswagen (10,05) a Hyundai (7,85) procenta.
Nejžádanějším modelem je Škoda Octavia. Pozoruhodné je, že její letošní podíl činí nyní z celkových prodejů všech aut přesně deset procent. Za ní následují fabia a další Škody v pořadí rapid a superb. Teprve pátý je model jiné značky. Konkrétně je to golf, který je před Hyundai i30, Škodou Kodiaq, Volkswagenem Passat, Škodou Yeti a Dacií Duster.
Podíl benzinových aut se už dostal na bezmála 58 procent, naopak dieselů se prodalo jen 38 procent. Aut na CNG je zhruba jedno procento, stejně jako hybridů, a čistých elektromobilů jen jedna desetina procenta.
Osobní auta jsou momentálně jediným rostoucím segmentem na českém trhu s novými vozidly. Menší či větší pokles totiž zaznamenaly prodeje lehkých užitkových aut, nákladních vozů, autobusů i motocyklů.