Prodeje Nissanu Micra lámou rekordy

Japonské prodeje nového Nissanu March, sesterské verze evropské Micry, dosáhly počtu 158.000 kusů za fiskální rok, který skončil 31. března 2003.

To je nový historický rekord - vůbec největší objem prodeje tohoto modelu a zároveň i největší objem prodeje jakéhokoli modelu Nissan od roku 1991. Nový March se od svého startu v březnu 2002 měsíc co měsíc pravidelně zařazuje mezi 10 nejlépe prodávaných aut v Japonsku.

Úspěch nového malého auta na japonském trhu předznamenal i prodejní výsledky nové Micry v Evropě. Už letošní rok, za pouhé dva měsíce po vypuštění nového modelu, prodal Nissan na evropském trhu 35.920 kusů Micry, což reprezentuje meziroční zvýšení prodejů o plných 42 %.

V České republice nastoupila Micra na trh o něco později - 10. března, a za pouhých 7 týdnů si nový vůz převzalo 170 zákazníků. Do konce dubna očekává Nissan ČR prodej zhruba 200 kusů Micry, přitom právě tolik vozů minulé generace se u nás prodalo za celý rok 2002!

První generace March/ Micra měla svou premiéru v říjnu 1982 v Japonsku, kde pomáhala vytvořit globální standard pro malá auta. Od té doby se díky svému příjemnému designu, výtečné ovladatelnosti a skvělé ekonomice provozu vypracovala mezi oblíbence široké palety zákazníků. Do dnešního dne bylo celosvětově vyrobeno přes 4,4 miliónu kusů vozu March/ Micra, který se tak stal jedním z nosných modelů Nissanu.

Od roku 1992 se Micra vyrábí i pro evropský trh, a to v britském Sunderlandu. V roce 1993 tento vůz získal evropský titul Auto roku - jako vůbec automobil japonské značky. Třetí generace Micry v Evropě odstartovala v lednu 2003. Nissan tu chce prodávat v průměru 160.000 kusů Micry za rok.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků