Prodeje Nissanu Micra lámou rekordy

Japonské prodeje nového Nissanu March, sesterské verze evropské Micry, dosáhly počtu 158.000 kusů za fiskální rok, který skončil 31. března 2003.

To je nový historický rekord - vůbec největší objem prodeje tohoto modelu a zároveň i největší objem prodeje jakéhokoli modelu Nissan od roku 1991. Nový March se od svého startu v březnu 2002 měsíc co měsíc pravidelně zařazuje mezi 10 nejlépe prodávaných aut v Japonsku.

Úspěch nového malého auta na japonském trhu předznamenal i prodejní výsledky nové Micry v Evropě. Už letošní rok, za pouhé dva měsíce po vypuštění nového modelu, prodal Nissan na evropském trhu 35.920 kusů Micry, což reprezentuje meziroční zvýšení prodejů o plných 42 %.

V České republice nastoupila Micra na trh o něco později - 10. března, a za pouhých 7 týdnů si nový vůz převzalo 170 zákazníků. Do konce dubna očekává Nissan ČR prodej zhruba 200 kusů Micry, přitom právě tolik vozů minulé generace se u nás prodalo za celý rok 2002!

První generace March/ Micra měla svou premiéru v říjnu 1982 v Japonsku, kde pomáhala vytvořit globální standard pro malá auta. Od té doby se díky svému příjemnému designu, výtečné ovladatelnosti a skvělé ekonomice provozu vypracovala mezi oblíbence široké palety zákazníků. Do dnešního dne bylo celosvětově vyrobeno přes 4,4 miliónu kusů vozu March/ Micra, který se tak stal jedním z nosných modelů Nissanu.

Od roku 1992 se Micra vyrábí i pro evropský trh, a to v britském Sunderlandu. V roce 1993 tento vůz získal evropský titul Auto roku - jako vůbec automobil japonské značky. Třetí generace Micry v Evropě odstartovala v lednu 2003. Nissan tu chce prodávat v průměru 160.000 kusů Micry za rok.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků