Prodeje motocyklů do 125 kubíků prudce stouply – díky rozšíření řidičáku

Chystaná možnost použít od poloviny ledna řidičský průkaz na osobní auto i pro řízení skútru s automatickou převodovkou do 125 ccm zvedla zájem o motocykly v této třídě o třetinu. Vyplývá to z informací prodejců.
Prodeje motocyklů do 125 kubíků prudce stouply – díky rozšíření řidičáku

Dosud bylo možné s běžným řidičským oprávněním skupiny B řídit jen motocykly do 50 kubíků s rychlostí do 50 km/h a na silnější stroje museli zájemci absolvovat další kurz. Na rostoucí popularitu skútrů naopak doplácejí slabší motocykly a mopedy.

Zvýšený zájem o motocykly v kategorii do 125 ccm se začal projevovat zejména ve druhé polovině roku a podle prodejců bude pokračovat i letos. Prodej „padesátek“ naopak za 11 měsíců loňského roku klesl o 28 procent.

„V loňském roce jsme zaznamenali značnou změnu poměru v prodeji padesátek a stopětadvacítek. V jiných letech byl tento poměr zhruba 4:1 ve prospěch padesátek, teď se téměř blíží číslu 1:1. A očekáváme, že letos se jednoznačně tento poměr otočí ve prospěch stopětadvacítek,“ uvedl obchodní zástupce značky Kymco Petr Veruněk.

Firmy se přizpůsobují

Kymco, která se specializuje právě na skútry a čtyřkolky, proto od letoška omezila nabídku strojů do 50 ccm a naopak ve třídě 125 ccm sortiment posílila.

Na změnu se přichystala i jednička na tuzemském motocyklovém trhu Honda. Ta již loni podle mluvčího Petra Hubáčka zvýšila prodej skútrů o více než 27 procent. „Nežhavějším adeptem je v tomto případě nejprodávanější skútr na českém trhu, model PCX125, který loni zaznamenal prodej 520 kusů,“ dodal Hubáček.

Malý motocykl nebo moped do 50 ccm si lze pořídit od zhruba 20 tisíc korun, skútr pak přibližně od 25 tisíc korun. Ceny skútrů v kategorii do 125 ccm začínají zhruba na 30 tisících korun a končí okolo 100 tisíc korun.

Celkový prodej motocyklů na českém trhu v loňském roce klesal. Od ledna do listopadu se snížil o osm procent na 14 905 strojů. Novela zákona o řidičských průkazech bude účinná od 19. ledna.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků