Prodeje Hyundai v lednu meziročně vzrostly o 39 %

Hyundai prodal v ČR v lednu 1 540 vozů, čímž jeho prodeje za toto období meziročně vzrostly o 39 %. Značka proti loňsku zvýšila i svůj tržní podíl, který dosáhl 11,3 %. Hyundai tím i v novém kalendářním roce dál potvrzuje pozici druhé nejprodávanější značky na českém trhu.
Prodeje Hyundai v lednu meziročně vzrostly o 39 %

Nejžádanějším vozem ze široké nabídky byl v prvním měsíci roku 2015 model i30, jehož se prodalo rovných 600. Proti loňskému lednu to je o 33,3 % více. Ve svém segmentu (C) jde o druhý nejprodávanější model s tržním podílem 14,1 procenta.

Druhým nejprodávanějším modelem značky Hyundai byl v lednu oblíbený vůz třídy MPV-B, model ix20. V lednu si ho koupilo 296 zákazníků, čímž jeho podíl na trhu činil 39,3 %. Proti stejnému období loňska se prodeje modelu v lednu zvýšily o 21,2 procenta.

Dobře si v lednu vedla i poslední novinka značky – model i20. Se 222 prodanými vozy jde o třetí nejžádanější vůz v kategorii malých vozů s tržním podílem 7,6 procenta (meziroční nárůst 47 %).

Třetího místa v prodejích ve své kategorii v lednu dosáhl také model i40 se 120 prodanými auty (tržní podíl 10,9 % a meziroční nárůst 5,3 %), naopak první příčku opanoval v kategorii nižších středních SUV, model ix35 – koupilo si ho 206 zákazníků, o 104 procent víc než v loňském lednu. Tržní podíl pak dosáhl 25,3 procenta.

Uvedené výsledky značky Hyundai vycházejí z čísel reálných prodejů, tedy bez takzvaných samoregistrací. Těmi některé konkurenční značky záměrně zkreslují své skutečné prodeje. Takto registrované vozy totiž nejsou v praxi vlastně uvedeny do tuzemského provozu, naopak do tří měsíců z něj odhlášeny a prodány pak v zahraničí.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků